Οριακη ανακαμψη στην αγορα υπολογιστων το 2019

Παρότι συνολικά και το 2019 οι πωλήσεις επιτραπέζιων, φορητών και 2-σε-1 υπολογιστών θα παρουσιάσουν πτωτική εικόνα, η Canalys προβλέπει ότι κατά το δεύτερο ήμισυ του έτους θα δούμε «φως το τούνελ», καθώς η αγορά θα αυξηθεί κατά 0,4% έναντι του δεύτερου εξαμήνου του 2018.

Η θετική -έστω και οριακά- ανάπτυξη εντοπίζεται τόσο σε συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς όσο και γεωγραφικά, ιδίως στην περιοχή Ασίας/Ειρηνικού και της Λατινικής Αμερικής. Καθώς η αγορά πέφτει, οι κορυφαίοι κατασκευαστές τροποποιούν τις στρατηγικές τους για να δημιουργήσουν μεγαλύτερη αξία από νέους και υφιστάμενους πελάτες. Παράλληλα η ζήτηση για δαπάνες ΙΤ στο χώρο των επιχειρήσεων δεν δείχνει να κάμπτεται, καθώς τα προβλήματα εφοδιασμού που παρουσίασε η Intel το τελευταίο διάστημα αποκαθίστανται κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους.

 

«Τα προβλήματα εφοδιασμού με επεξεργαστές Intel αποκαθίστανται το Q3 2019, ανακουφίζοντας την αγορά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, στρώνοντας το έδαφος για την αντιπαράθεση μεταξύ Intel και AMD», δηλώνει ο αναλυτής της Canalys, Ishan Dutt.

Εν μέσω των προβλημάτων που αντιμετώπισε της Intel, η AMD άδραξε την ευκαιρία ανακοινώνοντας την αρχιτεκτονική των 7 νανομέτρων σε CPU και GPU, στοχεύοντας νέες αγορές, όπως τα Chromebooks.

Επιπλέον, η AMD κατάφερε να αποκομίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στους χαμηλού κόστους υπολογιστές, επωφελούμενη από το γεγονός ότι η Intel έδωσε μεγαλύτερη προτεραιότητα στον εφοδιασμό της αγοράς με επεξεργαστές για premium υπολογιστές και servers, όπως τον Core i9 και τον Xeon αντίστοιχα.

 

Έτσι, η ισχύς της AMD στους χαμηλού κόστους υπολογιστές στις περιοχές Ασίας-Ειρηνικού και της Λατινικής Αμερικής είναι ένας βασικός παράγοντας γιατί οι περιοχές αυτές θα είναι οι μόνες που δεν θα εμφανίσουν πτωτικές τάσεις φέτος. Επειδή, ωστόσο, η Intel φαίνεται να επιστρέφει δυναμικά, οι επόμενοι μήνες θα καθορίσουν την μακροπρόθεσμη επιτυχία της AMD.

 

Νέοι στόχοι για τους κατασκευαστές

Οι κορυφαίοι κατασκευαστές υπολογιστών όπως η Dell και η HP επαναπροσδιορίζουν τους στόχους τους ψάχνοντας νέους μοχλούς ανάπτυξης. Η Dell πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις στην αγορά SMB, αυξάνοντας τα τμήματα direct πωλήσεων κατευθύνοντας προϊόντα όπως τα δύο-σε-ένα συστήματα στους επαγγελματίες χρήστες. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, άλλωστε, θα αποτελέσουν το βασικό οδηγό για τη ζήτηση αναβάθμισης των Windows 10. Στο «στρατόπεδο» της Dell, παρατηρούμε ότι η εταιρεία ανανεώνει το στόλο της στο κομμάτι του gaming τόσο στα Alienware όσο και στα Inspiron, ανακοινώνοντας αναβαθμίσιμα gaming notebooks σε μια προσπάθεια να διευρύνει την επιρροή της στην αγορά.

Καθώς η αγορά των PCs εμφανίζεται παγιωμένη, οι κορυφαίοι κατασκευαστές ψάχνουν ευκαιρίες να αποκομίσουν μεγαλύτερα οφέλη από τις συσκευές που πωλούν. Στο επαγγελματικό κομμάτι της αγοράς, αυτό θα σημάνει «πάντρεμα» συσκευών με υπηρεσίες και λύσεις, «κλειδώνοντας» κατά κάποιον τρόπο τους πελάτες τους με πιο αυστηρούς κύκλους αναβάθμισης, καθώς και την προσέγγιση σε συγκεκριμένες κάθετες αγορές. Η επέκταση των λύσεων Device as a Service της HP και στις συσκευές Apple στην Ευρώπη, καθώς και η κυκλοφορία υπολογιστών ειδικά για το χώρο της εκπαίδευσης και τον κλάδο της υγείας, δείχνει ξεκάθαρα τη νέα στρατηγική της εταιρείας.

 

Σε ότι αφορά τα νούμερα, σύμφωνα με την Canalys η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού το πρόσημο θα είναι θετικό κατά 2,1% στο σύνολο του έτους σε σχέση με πέρυσι. Θετικό πρόσημο θα έχει φέτος και η περιοχή της Λατινικής Αμερικής, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 0,7%. Αντίθετα στην περιοχή ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) η αγορά των υπολογιστών θα εμφανίζει οριακό αρνητικό πρόσημο κατά 0,5%, ενώ αρνητική επίδοση θα έχει και η Βόρεια Αμερική με μείωση των πωλήσεων κατά 1,5%.

Related Posts