Μονο η Apple βγαζει κερδη στα smartphones…

…ή όλα τα λεφτά στο iPhone θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του συγκεκριμένου άρθρου, αφού όπως δείχνουν τα στοιχεία, η Apple έχει κυριολεκτικά καπαρώσει το 92% των κερδών που παράγει η αγορά των smartphones, αφήνοντας στους υπόλοιπους κατασκευαστές να μοιραστούν ό,τι περισσεύει, στην καλύτερη περίπτωση. Και λέμε στην καλύτερη περίπτωση αφού οι πιο πολλοί από αυτούς μπαίνουν μέσα πλέον. Ας δούμε, όμως, αναλυτικότερα αυτή την ξεχωριστή περίπτωση κερδοφορίας.

 

Καταρχήν να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία της IDC οι πωλήσεις iPhones αντιπροσωπεύουν κάτι λιγότερο από το 19% των συνολικών πωλήσεων smartphones σε όλο τον κόσμο. Κι όμως αυτό το 19% είναι ικανό να παράγει το 92% των συνολικών κερδών που παράγει η αγορά των smartphones. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται η καναδική εταιρεία χρηματοιοικονομικών ερευνών Canaccord Genuity. Η μόνη εταιρεία πλην της Apple η οποία μπορεί να ισχυριστεί ότι η παρουσία της στην αγορά των smartphones αξίζει τον κόπο είναι η Samsung, η οποία θα πρέπει να είναι χαρούμενη με το 15% του μεριδίου κερδών που της αναλογεί.

 

Σωστά, δηλαδή λάθος, 92% συν 15% ισούται με 107% και επειδή το να μπερδεύεις ποσοστά ενίοτε είναι πιο επικίνδυνο από να μπερδεύεις ποτά – απόδειξη τo που μας οδήγησαν τα greek statistics – θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τον τρόπο υπολογισμού που χρησιμοποιεί η Canaccord Genuity. Συγκεκριμένα, η καναδική  εταιρεία καταλήγει στους εν λόγω αριθμούς καθώς συνυπολογίζει και το ότι οι υπόλοιποι μεγάλοι κατασκευαστές είτε δεν βγάζουν κέρδη ή ότι έχουν χασούρα.  Επίσης θα πρέπει να πούμε ότι η Canaccord Genuity δεν συμπεριλαμβάνει στην έκθεσή της εταιρείες όπως η Xiaomi, για παράδειγμα, η οποία είναι μεγάλος “παίκτης” στην κινεζική αγορά, αλλά αυτό δεν αλλάζει δραματικά τον καταμερισμό του μεριδίου κερδών παγκοσμίως.

 

Το θέμα ανέδειξε η Wall Street Journal αν και δεν είναι η πρώτη φορά που τα στοιχεία της Canaccord Genuity δείχνουν ότι η Apple απολαμβάνει τέτοια τεράστια περιθώρια κέρδους. Αντιθέτως, διαχρονικά η εταιρεία από το Κουπερτίνο κατόρθωνε με σαφώς μικρότερα μερίδια αγοράς να παράγει μεγαλύτερα κέρδη από τους ανταγωνιστές της. Ωστόσο η ψαλίδα έχει ανοίξει αισθητά τα δύο τελευταία χρόνια. Σύμφωνα, με τα στοιχεία της Canaccord Genuity το β’ τρίμηνο του 2013 Apple και Samsung μοιράζονταν η κάθε μία περίπου το 50% των κερδών στην αγορά των smartphones.

 

Τι είναι, λοιπόν, αυτό που έφερε την Apple στην σημερινή κυρίαρχη θέση; Σύμφωνα με όλους τους αναλυτές η ικανότητά της να διατηρεί υψηλές τιμές στις συσκευές της και ταυτόχρονα να τις καθιστά ακόμα πιο δημοφιλείς στους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, οι υπόλοιποι κατασκευαστές διολίσθησαν σταδιακά σε έναν αγώνα για το μερίδιο αγοράς, συμπιέζοντας τις τιμές των συσκευών τους. Έτσι, σήμερα η μέση τιμή ενός iPhone είναι τα $659 ενώ η μέση τιμή μιας Android συσκευής δεν ξεπερνά τα $185. H στρατηγική των φθηνών συσκευών και του μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς ίσως να είχε αποδώσει αν ο ο αριθμός των κατασκευαστών παρέμενε στα επίπεδα του 2011 ή του 2012. Ωστόσο αυτό τελικά κατέστη παγίδα καθώς σήμερα υπάρχουν περί τους 1.000 κατασκευαστές smartphones σε όλο τον κόσμο, με τη συντριπτική πλειονότητα αυτών να προσφέρουν πάμφθηνες συσκευές.

 

Τι προβλέπεται για το μέλλον, τουλάχιστον το άμεσο; Αν λάβουμε υπόψη μας ότι σύμφωνα με αναφορές η Apple ζήτησε από τους προμηθευτές της να είναι έτοιμοι για την παραγωγή 90 εκατομμυρίων τεμαχίων από το επόμενο μοντέλο iPhone – αριθμός ρεκόρ-, φαίνεται ότι για πολύ καιρό ακόμα η Apple θα συνεχίζει να δρέπει τους καρπούς της επιτυχούς στρατηγικής της.

 

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη