Με τρια brands η SoftOne μπαινει δυναμικα σε μια νεα εποχη

Την αφετηρία μίας νέας εποχής εγκαινίασε η SoftOne, μέλος του ομίλου εταιρειών Olympia, παρουσιάζοντας σε ειδική εκδήλωση τον στόχο της να αποτελέσει τον ηγέτη στο χώρο του business λογισμικού στην ελληνική αγορά.

Με την ολοκλήρωση μίας σειράς στρατηγικών επενδυτικών κινήσεων που περιλαμβάνουν την εξαγορά των εταιρειών Unisoft και Prosvasis, η SoftOne μετεξελίσσεται σε ένα ισχυρό σχήμα ομίλου εταιρειών πληροφορικής με συνολικό τζίρο που αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ στο τέλος της χρήσης του 2019.

O όμιλος SoftOne περιλαμβάνει πλέον περισσότερους από 300 εργαζόμενους, ενώ διαθέτει επίσης ένα διευρυμένο δίκτυο πάνω από 600 συνεργατών, εξυπηρετώντας μία συνεχώς αυξανόμενη βάση 47.000 και πλέον πελατών σε 4 συνολικά χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία).

 

Στην παρουσίασή του ο CEO της SoftOne κ. Αντώνης Κυριαζής αναφέρθηκε στο business model της εταιρείας, το οποίο αποκαλεί «μηχανή SoftOne». Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, η μηχανή SoftOne έχει δώσει ισορροπημένα ποιοτικά και θετικά αποτελέσματα σε όλους τους τομείς: τεχνολογία, καινοτομία, προϊόν, οικονομικά αποτελέσματα, εργασιακό περιβάλλον κ.λπ.

«Η SoftOne δεν υπήρξε ποτέ οργανισμός με μικρές φιλοδοξίες. Είχαμε και έχουμε τολμηρά σχέδια που δεν περιορίζονται στα όρια της Ελλάδας. Στρατηγικός μας στόχος είναι η SoftOne να γίνει μία από τις ηγέτιδες εταιρείες business software στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης», ανέφερε.

Το πρώτο βήμα για τη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων πραγματοποιήθηκε το 2013 με την ίδρυση της θυγατρικής στη Ρουμανία. Η εξωστρέφεια της εταιρείας συνεχίστηκε με την ίδρυση δύο νέων θυγατρικών σε Κύπρο και Βουλγαρία.

Έτσι, η SoftOne έχει πλέον ένα ισχυρό δίκτυο στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης με περισσότερα από 40 στελέχη, διπλασιασμό των πελατών κάθε χρόνο και αύξηση των συνεργατών κατά 50% κάθε χρόνο.

Βασική προϋπόθεση ωστόσο, είναι η ηγετική θέση στην Ελληνική αγορά, κάτι που όπως τόνισε ο κ. Κυριαζής δεν μπορεί να επιτευχθεί εάν η εταιρεία συνεχίζει στο ίδιο μοντέλο. Απαιτούνται σημαντικές στρατηγικές κινήσεις που θα «ταράξουν τα νερά» του business software. Με αυτό ακριβώς το σκεπτικό, η SoftOne προχώρησε σε δύο σημαντικές εξαγορές, της Unisoft και της Prosvasis.

«Η εξαγορά της Unisoft είναι μια ιστορική εξέλιξη, ένα επίτευγμα που λίγες εταιρείες καταφέρνουν να φτάσουν ποτέ. Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση, ευθέως συμπληρωματική των δραστηριοτήτων της SoftOne που έρχεται να ενισχύσει σημαντικά τη θέση της στην αγορά του business software».

 

 

Με την εξαγορά αυτή η SoftOne, αποκτά πρόσβαση σε τομείς τυποποιημένου λογισμικού και κλαδικών εφαρμογών για εμπορικές και βιομηχανικές εταιρείες, καθώς και επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Η Unisoft με περισσότερα από 30 χρόνια παρουσίας στην Ελληνική αγορά αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κατασκευαστές επιχειρηματικού λογισμικού. Διαθέτει πελατολόγιο που ξεπερνά τις 25.000 επιχειρήσεις, καθώς και ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Το Κεφάλαιο ERP είναι ένα «θρυλικό» προϊόν στον κλάδο και την πλέον επιτυχημένη λύση μηχανογράφησης στην Ελλάδα με περισσότερες από 20.000 εγκαταστάσεις.

 

Πρόσβαση στο «long tail» της αγοράς

Μία εταιρεία που θέλει να διεκδικήσει και να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά δεν μπορεί να αγνοήσει τον κλάδο των φοροτεχνικών γραφείων και των λογιστών. Ο συγκεκριμένος κλάδος, αποτελεί το «κλειδί» που ανοίγει την πόρτα των πολύ μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών, το λεγόμενο και «long tail» της αγοράς. Πρόκειται για μια αγορά την οποία την οποία ο κ. Κυριαζής εκτίμησε ότι έχει αξία 40-50 εκατομμυρίων ευρώ και περιλαμβάνει 16.000 λογιστικά γραφεία και περίπου μισό εκατομμύριο επιχειρήσεις. Η αγορά αυτή δεν έχει μέχρι σήμερα προσεγγιστεί από τις εταιρείες που αναπτύσσουν business software. Οι αλλαγές στο φοροτεχνικό πλαίσιο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός που συντελείται στο δημόσιο τομέα (ηλεκτρονική τιμολόγηση και ηλεκτρονικά βιβλία), δημιουργούν ώριμες συνθήκες για τις εταιρείες επιχειρηματικού λογισμικού να δραστηριοποιηθούν σε αυτή την αγορά. Με αυτό το σκεπτικό η SoftOne προχώρησε στην εξαγορά της Prosvasis, μιας εταιρείας που εξειδικεύεται στην παροχή λύσεων λογισμικού και υπηρεσιών εκπαίδευσης για λογιστικά και φοροτεχνικά γραφεία. H Prosvasis ιδρύθηκε το 2005 και έχει καταφέρει μέσα από μία πολυεπίπεδη δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά να αποκτήσει ένα διευρυμένο πελατολόγιο άνω των 4.500 λογιστικών γραφείων.

 

Οι στόχοι του ομίλου

Στο τέλος του 2019 ο όμιλος θα απασχολεί περισσότερα από 300 άτομα σε Ελλάδα και εξωτερικό, η εγκατεστημένη βάση θα ξεπεράσει τις 47.000 πελάτες και το δίκτυο συνεργατών θα αποτελείται από 600 εταιρείες.

Ο κ. Κυριαζής ανέφερε ότι ο όμιλος προσδοκά σε ανάπτυξη 10% κάθε χρόνο από εδώ και πέρα. Το 2019 η αναπτυξιακή πορεία θα συνεχιστεί, αναμένοντας έναν ενοποιημένο κύκλο εργασιών που θα ξεπεράσει τα € 20 εκ. το 2019, από € 10 εκ. το 2018 εκ των οποίων τα 3 εκ. θα προέρχονται από τη διεθνή δραστηριότητα της εταιρείας.

Η εταιρεία εκτιμά ότι το EBITDA για το 2019 θα κυμανθεί στα € 4,5 εκ. χωρίς να περιλαμβάνονται τα έξοδα από τις δύο εξαγορές (γύρω στο € 1,5 εκ.), από € 2 εκ. το 2018.

 

Related Posts