Ιστορικο ρεκορ η αγορα των smartphones στην περιοχη ΕΜΕΑ

Παρά τη μείωση του όγκου πωλήσεων των smartphones, η αγορά της περιοχής EMEA (Ευρώπη, Μ. Ανατολή, Αφρική) κατέγραψε ιστορικά υψηλά επίπεδα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με την IDC. Είναι χαρακτηριστικό το ότι στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η αγορά των smartphones ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ που είχε καταγραφεί το 2015. Συνολικά, η αξία της αγοράς διαμορφώθηκε σε $29,967 δις, ενώ ο όγκος των πωλήσεων σε 86,523 εκατ. συσκευές.

 

Ωστόσο, αξίζει να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο ιστορικό ρεκόρ σε ότι αφορά την αξία της αγοράς, ήρθε σε μια εποχή στην οποία σημειώθηκε μείωση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων. Συγκεκριμένα, το σύνολο των smartphones που πωλήθηκαν στη Δυτική Ευρώπη εμφανίζεται μειωμένο σε 29,213 εκατ. τεμάχια που αντικατοπτρίζει μείωση 8,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ η αντίστοιχη μείωση στην περιοχή της Αφρικής ήταν 4,4%. Αντίθετα, η αγορά της Μέσης Ανατολής εμφανίζεται αυξημένη κατά 1,5% και της Κεντρικής Ευρώπης κατά 5,6%.

 

Για το σύνολο του 2018, η IDC προβλέπει ότι η αγορά θα προσεγγίσει τα 370 εκατ. τεμάχια, ενώ η αξία της αγοράς τοποθετείται στα $120 δις.

 

Όλα τα βλέμματα στη Xiaomi

Σε ότι αφορά τους κατασκευαστές στην περιοχή της ΕΜΕΑ, η Samsung διατηρεί την πρωτιά διαθέτοντας ένα εκτεταμένο portfolio προϊόντων το οποίο καλύπτει τόσο τους καταναλωτές που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά χρήματα, όσο και αυτούς που επιθυμούν μια πιο φθηνή συσκευή. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Huawei, η οποία εμφανίζει μεγάλη άνοδο, ειδικά στην περιοχή της Μ. Ανατολής.

 

Ωστόσο, ο κατασκευαστής που όλοι πρέπει να προσέχουν είναι η Xiaomi. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Simon Baker, program director, Mobile Devices, IDC CEMA «όλα τα βλέμματα αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην Xiaomi, η οποία ετοιμάζεται να εισέλθει στο χρηματιστήριο του Hong Kong». Η Xiaomi κατατάσσεται στην τρίτη θέση στην περιοχή της EMEA (αλλά και παγκοσμίως) και εξελίσσεται σε έναν πολύ σοβαρό αντίπαλο. Πέρυσι, η Xiaomi επικεντρώθηκε στην αγορά της Ρωσίας, ενώ πλέον μετακινείται δυναμικά προς τη Δυτική Ευρώπη. Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της IDC, η επέκταση της Xiaomi βασίζεται σε ένα ανοιχτό μοντέλο διάθεσης των προϊόντων της σε ένα ευρύ κανάλι, συμπεριλαμβανομένων και δικών της brand καταστημάτων (θυμίζουμε ότι στην Ελλάδα, ο επίσημος διανομέας της εταιρείας, Info Quest Technologies έχει ανοίξει το Mi Store στο Golden Hall).

Related Posts