Η εξαγορα της Red Hat απο την ΙΒΜ και οι επιπτωσεις στο καναλι

Η IBM ολοκλήρωσε την εξαγορά της Red Hat ύψους 34 δισ. Δολαρίων που είχε ανακοινωθεί πριν έναν περίπου χρόνο και όπως είχε τονίσει τότε η CEO της IBM Ginni Rometty, η συγκεκριμένη συμφωνία θα φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά του cloud μετασχηματίζοντας την IBM σε νούμερο ένα εταιρεία παροχής hybrid cloud.

Πάντως, ενώ τα στελέχη επανέλαβαν ξανά ότι δεν πρόκειται να υπάρξει συγχώνευση και οι δύο εταιρείες θα παραμείνουν ξεχωριστές, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι υπάρχει μια επικάλυψη της τάξης του 5% ανάμεσα στα προϊόντα των δύο εταιρειών.

«Πολλοί πελάτες χρησιμοποιούν προϊόντα και από τους δύο κατασκευαστές, αλλά για διαφορετικές περιπτώσεις χρήσης», έσπευσε να τονίσει ο Arvind Krishna, αντιπρόεδρος του τμήματος cloud και cognitive software της IBM. «Πρέπει να διατηρήσουμε την εξέλιξη και των δύο» κατέληξε.

 

Τι θα γίνει με το κανάλι συνεργατών

Εκτός από τα προϊόντα, επικάλυψη υπάρχει και στο θέμα του καναλιού των συνεργατών. Τι ακριβώς πρόκειται να συμβεί με το κανάλι; Θα διατηρηθεί ως έχει ξεχωριστό για κάθε εταιρεία ή όχι; Στα ερωτήματα αυτά απάντησαν οι υπεύθυνοι του καναλιού των δύο εταιρειών.

Όπως αναφέρει η IBM, η εταιρεία δεσμεύεται να διατηρήσει την ανεξαρτησία και την ουδετερότητα της Red Hat, ενώ σκοπεύει να αναπτύξει και να εξελίξει τα αντίστοιχα οικοσυστήματα συνεργατών, τα οποία περιλαμβάνουν μια εκτεταμένη κοινότητα παρόχων λύσεων, system integrators, μεταπωλητών, ISV, MSP και παρόχων cloud.

 

Οι συνεργάτες της Red Hat μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπάρχουσες πιστοποιήσεις τους για να ενταχθούν στο πρόγραμμα συνεργατών PartnerWorld της IBM. Περισσότερες λεπτομέρειες αναφέρονται στο www.ibm.com/partnerworld/public/redhat. Η πρωτοβουλία αυτή ονομάζεται Red Hat Fast Start και θα μεταφέρει τους υφιστάμενους συνεργάτες της Red Hat στις αρμοδιότητες της IBM επιτρέποντάς τους να μεταπωλούν υβριδικές λύσεις cloud.

Ο John Teltsch, επικεφαλής του καναλιού της IBM, δήλωσε ότι η προτεραιότητά του είναι να κλιμακώσει την επιχειρηματική δραστηριότητα της Red Hat στις 172 χώρες που δραστηριοποιείται η IBM και να ενθαρρύνει τους συνεργάτες να πωλούν υβριδικές λύσεις από το χαρτοφυλάκιο IBM και Red Hat.

Από την άλλη, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του καναλιού της Red Hat, Mark Enzweiler οι συνεργάτες της IBM θα πρέπει να ενταχθούν στο κανάλι της Red Hat μέσω μιας τυποποιημένης διαδικασίας. Η Red Hat θα αξιολογήσει τις δεξιότητες του συνεργάτη, την τεχνογνωσία και τη γεωγραφική παρουσία του και θα του εκδώσει μια προσωρινή πιστοποίηση για το πρόγραμμα. Στη συνέχεια, οι συνεργάτες θα έχουν στη διάθεσή τους μια δωδεκάμηνη περίοδο χάριτος για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις του προγράμματος. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι οι top-level συνεργάτες της IBM θα αποκτήσουν ισοδύναμη θέση στο πρόγραμμα συνεργατών της Red Hat.

 

Έτσι, όπως οι δύο εταιρείες θα παραμείνουν ανεξάρτητες το ίδιο θα συμβεί και με τα προγράμματα συνεργατών. Τα στελέχη των εταιρειών τονίζουν ότι η επιτυχία του εγχειρήματος στηρίζεται ακριβώς σε αυτό δηλαδή στη διατήρηση της ουδετερότητας των δύο οντοτήτων. Από την άλλη βέβαια, αν και τα αντίστοιχα προγράμματα των συνεργατών θα παραμείνουν ανεξάρτητα, το διευρυμένο πια, κανάλι θα πρέπει να «παίζει» και στους δύο κόσμους. IBM και Red Hat, δηλώνουν ότι θα κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να διευκολύνουν τους συνεργάτες τους να περάσουν στη νέα εποχή όσο πιο εύκολα.

 

Από τη σκοπιά της διανομής, η Dorothy Copeland global vice president, Ecosystem Programs & Business Development της IBM, πρόσθεσε ότι οι δύο εταιρείες έχουν έναν «εκπληκτικά υψηλό αριθμό κοινών διανομέων». Μάλιστα, ανέφερε ότι IBM και Red Hat έχουν τουλάχιστον έναν κοινό διανομέα στις περισσότερες χώρες. Αξίζει να σημειώσουμε ότι 300 περίπου συνεργάτες επιπέδου Platinum της IBM μεταπωλούν ήδη λύσεις της Red Hat.

Related Posts