Η εξυπνη συνδεσιμοτητα του MWC Barcelona 2019

Το Mobile World Congress άλλαξε. Από αυτή τη χρονιά ονομάζεται πλέον MWC Barcelona εστιάζοντας περισσότερο στην τεχνολογία και τη συνδεσιμότητα παρά στις συσκευές. Το σλόγκαν για φέτος ήταν το «Intelligent Connectivity» και πλέον το MWC Barcelona εξυπηρετεί ένα ποικίλο παγκόσμιο κοινό φέρνοντας κάτω από μια κοινή ομπρέλα παρόχους, κατασκευαστές και φορείς για να μοιραστούν και να προωθήσουν αυτό που λέμε «έξυπνη συνδεσιμότητα».

5G, AI και IoT κυριάρχησαν στο φετινό MWC από το οποίο φυσικά δεν έλειψαν οι ανακοινώσεις νέων συσκευών, με πρωταγωνιστές τα foldables, καθώς και τα 5G smartphones της νέας χρονιάς. Για άλλη μια φορά η Ελληνική παρουσία ήταν σημαντική, τόσο στην βασική έκθεση όσο και στην παράλληλη 4YFN.

Το Tech Channel Partner ήταν εκεί.

 


 

Το MWC Barcelona εξελίσσεται πέρα από το mobile

Πιο μεγάλο από ποτέ, το φετινό MWC Barcelona 2019 σηματοδότησε μια νέα στροφή στην μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τεχνολογίας. Το MWC δεν αφορά πλέον μόνο το mobile, ούτε μόνο το consumer τμήμα της τεχνολογίας. Όλες οι μεγάλες εταιρείες που απευθύνονται στο business κοινό ήταν παρούσες, όπως επίσης οι μεγαλύτεροι πάροχοι υπηρεσιών συνδεσιμότητας του κόσμου.

Πάνω από 109.000 επισκέπτες από πάνω 198 χώρες παρακολούθησαν το MWC19 Barcelona. Οι εκθέτες ξεπέρασαν τους 2.400 καταλαμβάνοντας χώρο πάνω από 120.000 τετραγωνικά μέτρα. Το Mobile World Congress γίνεται πλέον MWC Barcelona διατηρώντας τα γνωστά αρχικά των τριών λέξεων, δίνοντας όμως περισσότερη έμφαση στην συνδεσιμότητα και τις υπηρεσίες που θα φέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας, παρά στο mobility.

 

Στο φετινό MWC19 κυριάρχησε το 5G. Πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, αλλά και κατασκευαστές ανακοίνωσαν την έναρξη των υπηρεσιών τους και τις πρώτες συσκευές που υποστηρίζουν 5G. Και βέβαια η υπόλοιπη βιομηχανία ακολούθησε ανακοινώνοντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες για την υποστήριξη των πρώτων προσπαθειών του νέου ταχύτατου mobile ευρυζωνικού δικτύου. Μαζί με το 5G στο φετινό MWC19, είδαμε λύσεις AR/VR, εντυπωσιακές εφαρμογές ρομποτικής και AI, όλα όμως γύρω από το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στις κινητές ευρυζωνικές συνδέσεις. Η νέα mobile δικτύωση εκτός από πιο γρήγορη, θα είναι πιο έξυπνη και πιο προσαρμόσιμη στις ανάγκες των ανθρώπων και των επιχειρήσεων. Για να γίνει αυτό πραγματικότητα, είναι ανάγκη να ενσωματωθούν τεχνολογίες AI και machine learning. Έτσι, ένα από τα καυτά θέματα του MWC ήταν πώς η AI και η μηχανική μάθηση μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη, διαχείριση και αυτοματοποίηση μελλοντικών εφαρμογών 5G. Και επειδή το 5G υπόσχεται να συνδέει και να διαχειρίζεται πρόσθετο όγκο από Terabytes, η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι άκρως απαραίτητη για τη διαχείριση όλων αυτών των νέων εκατομμυρίων συσκευών.

 

Μια από τις αλλαγές που θα φέρει η τεχνολογία 5G είναι η εισαγωγή «κατανεμημένης νοημοσύνης» σε όλο το κυψελοειδές δίκτυο, δημιουργώντας μια πλατφόρμα για προηγμένους αλγόριθμους AI. Αυτό θα δημιουργήσει τις βάσεις για νέες κάθετες υπηρεσίες. Το συμπέρασμα που βγήκε από τις συζητήσεις και τις παρουσιάσεις ομιλητών και εταιρειών είναι ότι επιτέλους, οι πάροχοι θα καταφέρουν αυτό που προσπαθούν από την εποχή του 3G, να γίνουν δηλαδή κάτι περισσότερο από απλοί συνδετικοί κρίκοι μεταξύ endpoints.

Σε αυτό το μοτίβο κινήθηκε η εναρκτήρια ομιλία στο MWC19 που πραγματοποιήθηκε στις 25 Φεβρουαρίου με ομιλητές CEOs των μεγαλύτερων εταιρειών κινητής τηλεφωνίας σε όλο τον κόσμο. Επίσης, σε σχετικό panel οι Mark Allera, CEO BT consumer & EE, Pete Lau, CEO OnePlus και Christiano Amor, president Qualcomm, αποκάλυψαν το μέλλον του 5G το οποίο έρχεται πολύ πιο γρήγορα από ότι φανταζόμαστε.

 

Η ελληνική παρουσία στο MWC19

Για έβδομη συνεχόμενη φορά το εθνικό περίπτερο της Ελλάδας, φιλοξένησε καινοτόμες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των mobile εφαρμογών (και όχι μόνο). Το σλόγκαν της Ελληνικής αποστολής ήταν «Greece Scales Up!» εκφράζοντας τη νέα φάση ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Αξίζει να αναφερθεί ότι η φετινή συμμετοχή ήταν αναβαθμισμένη με δύο περίπτερα, ένα στην κυρίως έκθεση στο Hall 8.1 I49 (64τμ) και ένα στην παράλληλη εκδήλωση για νεοφυείς επιχειρήσεις 4YFN στο Hall M8, K2.

Συνολικά οι Ελληνικές συμμετοχές στη φετινή MWC Barcelona 2019 ήταν 37 οι οποίες φιλοξενήθηκαν στο κεντρικό περίπτερο στο οποίο υπήρχαν επίσης και δύο ξεχωριστά booths με θέμα τον τουρισμό και τις έξυπνες πόλεις, ενώ στο 4YFN φιλοξενήθηκαν 10 startups.

 

Η ελληνική συμμετοχή συνδιοργανώθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης, το Enterprise Greece και τον Σύνδεσμο Εταιριών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδας (ΣΕΚΕΕ) με την υποστήριξη του ΣΕΠΕ, του Corallia, της ΕΕΚΤ, της HETiA, της ΕΕΤΤ, του Υπουργείου Τουρισμού και της ΓΓΕΤ, καθώς και από των φορέων υποστήριξης της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, EGG, INVENT, ΘΕΑ-ΕΒΕΑ, Attica Reg. Fund.

 

Το ελληνικό περίπτερο στο MWC 19 επισκέφθηκε ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης κ. Νίκος Παππάς ο οποίος ξεναγήθηκε στα booths των εταιριών από τον γενικό διευθυντή του ΣΕΚΕΕ κ. Γιάννη Κωτσή-Γιανναράκη.

 

Σε τέσσερα χρόνια από τώρα

Ξεκινώντας ως μέρος της MWC, η εκδήλωση 4YFN (4 years from now) πραγματοποιείται πλέον ως ανεξάρτητη έκθεση και σε διαφορετικό χώρο. Έχοντας ιστορία έξι ετών, η 4YFN συγκεντρώνει startups από όλον τον κόσμο, καθιστώντας την μια σημαντική πλατφόρμα καινοτομίας και ένα κέντρο επιχειρηματικότητας και επενδύσεων το οποίο επεκτείνεται πέρα από την πόλη της Βαρκελώνης, φιλοδοξώντας να αποτελέσει την πλατφόρμα καινοτομίας ολόκληρης της Ευρώπης. Το 4YFN προσελκύει επενδύσεις, νεοσύστατες επιχειρήσεις και διεθνείς εταιρείες που επιτρέπουν στο τοπικό οικοσύστημα να επεκτείνει το δίκτυο επαφών του, ενώ αποτελεί επίσης πηγή έμπνευσης για τους επιχειρηματίες για τη δημιουργία εταιρειών και προϊόντων με πολύ πιο παγκόσμιο όραμα.

Στο φετινό 4YFN συμμετείχαν πάνω από 760 εκθέτες με 23.000 συμμετέχοντες ενώ οι παράλληλες εκδηλώσεις προσέφεραν στους συμμετέχοντες περιεχόμενο σε θέματα όπως το AI, το blockchain, το IoT και τη μεταφορά τεχνολογίας, μεταξύ άλλων.

Η Ελληνική παρουσία στο 4YFN ήταν σημαντική με εθνικό περίπτερο, στο οποίο συμμετείχαν 10 startups. Η συγκεκριμένη εκδήλωση προσέφερε μοναδικές δυνατότητες δικτύωσης στις Ελληνικές εταιρείες, όπως ομιλίες, τεχνικά εργαστήρια, ενημέρωση και ανοιχτά προγράμματα καινοτομίας, μεταξύ άλλων, και τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με άλλες startups, αλλά και με πιθανούς επενδυτές.

 

Related Posts