Διψηφια αναπτυξη για την αγορα των wearables

Σύμφωνα με την IDC η αγορά των wearables για το 2019 προβλέπεται να παρουσιάσει σημαντική πορεία. Πρόκειται για μια αγορά η οποία εξελίσσεται και αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και πλέον περιλαμβάνει και ασύρματα ακουστικά συμβατά με έξυπνους βοηθούς. Η συγκεκριμένη αγορά προβλέπεται να αυξηθεί κατά 15,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος αγγίζοντας τις 198,5 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το τέλος του 2019.

Και το 2018 ήταν μια χρονιά με διψήφια ανάπτυξη, καθώς οι πωλήσεις wearables αυξήθηκαν κατά 27,5% με 172,2 εκατομμύρια τεμάχια. Η ανάπτυξη αυτή οδηγείται από τη συνεχιζόμενη εξάπλωση των smartwatches, των έξυπνων ακουστικών και των wristbands, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και ο τομέας της υγειονομικής περίθαλψης. Σε ότι αφορά το μέλλον, η αγορά των wearables αναμένεται να φθάσει τα 279 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το τέλος του 2023 με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,9%.

 

Αν και οι συσκευές αυτές, δεν έχουν ακόμα εξαπλωθεί μαζικά όπως τα smartphones, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας ψηφιακών βοηθών στα wearables δημιουργεί νέες εφαρμογές και χρήσεις, επιτρέποντας σε αυτές τις συσκευές να συνδέονται με το «έξυπνο σπίτι», προτρέποντας τους χρήστες να ζήσουν πιο υγιεινά ή πιο παραγωγικά.

«Δύο σημαντικοί παράγοντες για την αγορά των φορετών συσκευών είναι η υιοθέτησή τους, από τον κλάδο της υγειονομική περίθαλψης, αλλά και στο χώρο των επιχειρήσεων γενικότερα», αναφέρει ο Ramon T. Llamas, διευθυντής έρευνας της IDC στον τομέα των Wearables. «Εντός της επιχείρησης, τα wearables μπορούν να βοηθήσουν στην επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, μεταφέροντας πληροφορίες επιτρέποντας στους εργαζόμενους να ολοκληρώνουν τα καθήκοντά τους πιο γρήγορα. Εδώ ακριβώς μπορούν οι κατασκευαστές και οι επιχειρήσεις να απλοποιήσουν τις διαδικασίες για να επιτύχουν ταχύτερα αποτελέσματα».

 

Προϊόντικές κατηγορίες

Τα έξυπνα ρολόγια αποτελούν το 44,2% της συνολικής αγοράς wearables το 2018, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί φθάνοντας το 47,1% μέχρι το 2023. Τα έξυπνα ρολόγια της Apple θα οδηγήσουν αναμφισβήτητα ολόκληρη την αγορά και παρά τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από συσκευές που βασίζονται σε Android ή Wear OS, το Apple WatchOS θα βρίσκεται μέσα στο 27,5% όλων των έξυπνων ρολογιών που θα πωληθούν το 2023. Εκτός από τα smartwatches, τα υβριδικά έξυπνα ρολόγια και τα πιο απλά ρολόγια που απευθύνονται σε παιδιά θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αν και με πολύ πιο αργό ρυθμό.

 

Σχεδόν το 25% της συνολικής αγοράς των wearables το 2018 ήταν ακουστικά. Πλέον τα έξυπνα ακουστικά, τα οποία αναφέρονται επίσης ως «συσκευές που φοριούνται στο αυτί», θα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία wearables μέχρι το 2023 με μερίδιο 31%. Η ενσωμάτωση βιομετρικών αισθητήρων και η υιοθέτηση έξυπνων βοηθών θα συμβάλουν στην προώθηση αυτής της κατηγορίας σε όλη τη διάρκεια της πρόβλεψης. Παράδειγμα τέτοιων ακουστικών περιλαμβάνουν τα AirPod της Apple, τα Pixel Buds της Google, τα QC35II της Bose και πολλά άλλα.

 

Τα «έξυπνα βραχιόλια», κάποτε το πιο δημοφιλές form factor στα wearables, αναμένεται να παραμείνουν σταθερά με μέση ετήσια ανάπτυξη της τάξης του 0,7%. Εν τω μεταξύ, η ανάπτυξη σε όρους αξίας αναμένεται να μειωθεί κατά -4,1% κατά την ίδια περίοδο, καθώς οι μέσες τιμές πώλησης μειώνονται από 51 δολάρια το 2019 σε 42 δολάρια το 2023. Η αγορά κυριαρχείται ήδη από κινεζικές μάρκες όπως η Huawei και η Xiaomi, και η IDC αναμένει ότι αυτό θα συνεχιστεί.

 

Top 5 εταιρειών ανά όγκο αποστολής, μερίδιο αγοράς και ετήσια ανάπτυξη το 2018*

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker, March 5, 2019
*Πωλήσεις σε εκατομμύρια τεμάχια

 

Το Top 5 των εταιρειών το 2018

Η Apple διατήρησε την πρώτη θέση με 16,2 εκατομμύρια συσκευές το 4Q18, εκ των οποίων τα 10,4 εκατομμύρια ήταν τα Apple Watches. Η σειρά 4 είχε πολύ καλή εκκίνηση στην αγορά και η IDC αναμένει ότι αυτό θα συνεχιστεί καθώς όλο και περισσότεροι οργανισμοί στο χώρο της υγείας και απλοί καταναλωτές υιοθετούν την τελευταία γενιά έξυπνων ρολογιών της Apple. Τα υπόλοιπα προϊόντα της Apple ήταν AirPods, καθώς και ακουστικά Beats. Θυμίζουμε ότι η εταιρεία Beats by Dr. Dre εξαγοράστηκε από την Apple το 2014.

 

Στη δεύτερη θέση του Top 5 των εταιρειών wearable βρίσκεται η Xiaomi με μερίδιο αγοράς 12,6%. Τα προϊόντα της εταιρείας παραμένουν ισχυρά στην αγορά της Κίνας, ωστόσο, τα πρόσφατα «ανοίγματα» στην Ευρώπη και σε άλλες ασιατικές χώρες έχουν αποδώσει, καθιστώντας την Xiaomi ως μια ισχυρά ανταγωνιστική δύναμη. Μάλιστα, το 30% των wristbands που κυκλοφόρησαν κατά τη διάρκεια του 4Q18 ήταν Mi Band 3 της Xiaomi.

 

Η Huawei είχε εξαιρετική πορεία στην κατηγορία των wearables και smartphones με αύξηση της τάξης του 43% 248,5% αντίστοιχα κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2018. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε το γεγονός ότι πολλά από τα τηλέφωνα Huawei και Honor συνδυάστηκαν ως «πακέτο προσφοράς» με wearables. Επιπλέον, προϊόντα όπως το Watch GT, τα FreeBuds 2 Pro και άλλα βοήθησαν επίσης την εταιρεία να αυξήσει τα ποσοστά της.

 

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται μια εταιρεία με μεγάλη παράδοση στα wearables, η αμερικανική Fitbit, η οποία κατάφερε το 2018 να επιστρέψει σε θετικά ποσοστά ανάπτυξης. Οι προοπτικές της εταιρείας παραμένουν ισχυρές, καθώς οι επενδύσεις στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης συνεχίζουν να αποδίδουν.

 

Την πεντάδα κλείνει η Samsung, με 4 εκατομμύρια μονάδες κατά τη διάρκεια του 4Q18. Όπως έκαναν οι Huawei και Xiaomi, έτσι και η Samsung κυκλοφόρησε bundles των κορυφαίων της smartphones με smartwatches. Το Galaxy Watch τα έχει πάει πολύ καλά, παρόλο που παλαιότερα μοντέλα όπως το Gear S3 έχουν καταφέρει να κατακτήσουν ένα αξιοσημείωτο μερίδιο των συνολικών πωλήσεων της Samsung για το 2018.

Related Posts