Βελτιστες πρακτικες για ασφαλη τηλεργασια απο την Priority

H εταιρεία συμβούλων οργάνωσης και πληροφορικής Priority, έχοντας ως προτεραιότητα την αδιάλειπτη προσφορά συμβουλευτικών υπηρεσιών στους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις της χώρας στην παρούσα συγκυρία και συντασσόμενη πλήρως την πρωτοβουλία της Πολιτείας #DigitalSolidarityGR και την καμπάνια #menoumespiti, προχωρά σε μια σειρά δωρεάν παροχών των δεξιοτήτων και της τεχνογνωσίας της μέσα από την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας.

 

Το επόμενο διάστημα θα μεταφέρει την τεχνογνωσία της σε σημαντικά ζητήματα όπως Cybersecurity, ασφάλεια προσωπικών δεδομένων και GDPR, υγεία και ασφάλεια στην εργασία, κ.α., μέσα από ενημερώσεις από το Blog της και τα social media κανάλια της, αλλά και μέσω webinars, που θα ανακοινώνονται στο site της. Η αρχή γίνεται με μια σειρά από σημαντικές συμβουλές και βέλτιστες πρακτικές για όσους δουλεύουν αυτό το διάστημα απομακρυσμένα, με τηλεργασία.

 

17 συμβουλές για ασφαλή τηλεργασία

Τώρα που χρειάζεται να δουλεύουμε από το σπίτι δεν θα πρέπει να ξεχνάμε μερικούς βασικούς κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούμε προκειμένου να διασφαλίζουμε ότι θα κρατάμε μακριά όλους του κακόβουλους που θα προσπαθούν να εισέλθουν στον υπολογιστή μας για να διαβάσουν, τροποποιήσουν, σβήσουν τα αρχεία μας ή να προκαλέσουν δυσλειτουργίες στα προγράμματα λογισμικού που χρησιμοποιούμε.

1. Ακολουθούμε τις οδηγίες του τμήματος ΙΤ για να συνδεόμαστε απομακρυσμένα στο εταιρικό δίκτυο και εφαρμογές. Η σύνδεση θα πρέπει να γίνεται μέσω ασφαλών καναλιών επικοινωνίας (π.χ. VPN, RAS)

2. Χρησιμοποιούμε τον εξοπλισμό που μας έχει παραχωρήσει η εταιρεία για να συνδεόμαστε απομακρυσμένα στο δίκτυό της

3. Δεν ξεχνάμε να αλλάζουμε τους κωδικούς πρόσβασης με τη συχνότητα που επιβάλει η πολιτική που εφαρμόζει η εταιρεία μας

4. Οι νέοι κωδικοί που ορίζουμε θα πρέπει να έχουν το ελάχιστο μήκος και να περιέχουν τα είδη των χαρακτήρων που ορίζει η πολιτική της εταιρείας μας

5. Δεν κοινοποιούμε τους εταιρικούς κωδικούς πρόσβασης σε μέλη της οικογένειάς μας (και φυσικά σε κανένα άλλο τρίτο πρόσωπο)

6. Δεν προσπαθούμε να απενεργοποιήσουμε το λογισμικό προστασίας που είναι εγκατεστημένο στους υπολογιστές που μας έχουν παραχωρηθεί

7. Δεν συνδεόμαστε σε ιστόχωρους που έχουν υψηλό κίνδυνο μόλυνσης με κακόβουλο λογισμικό

8. Φροντίζουμε να ενημερώνουμε άμεσα το λογισμικό του εταιρικού υπολογιστή μας όταν εμφανίζεται το σχετικό μήνυμα

9. Φροντίζουμε να προστατεύουμε και τους προσωπικούς μας υπολογιστές με αντιϊκό λογισμικό και να εγκαθιστούμε έγκαιρα τις ενημερώσεις των λογισμικών που εκδίδουν οι κατασκευαστές τους

10. Δεν συνδεόμαστε σε δημόσια ασύρματα δίκτυα ή ασύρματα δίκτυα τρίτων

11. Προγραμματίζουμε το router του σπιτιού μας να χρησιμοποιεί το πρωτόκολλο WPA2

12. Προστατεύουμε το οικιακό ασύρματο δίκτυο με ισχυρό κωδικό. Σε καμία περίπτωση δεν το αφήνουμε ξεκλείδωτο.

13. Αλλάζουμε τον προεπιλεγμένο κωδικό πρόσβασης στο router

14. Δεν αποθηκεύουμε εταιρικές πληροφορίες σε οικιακά αποθηκευτικά μέσα ή σε ιστόχωρους αποθήκευσης δεδομένων (dropbox, onedrive, box, κλπ.) που είναι συνδεμένοι με προσωπικούς μας λογαριασμούς

15. Αποθηκεύουμε τακτικά τα αρχεία που επεξεργαζόμαστε στο κεντρικό αποθηκευτικό μέσο της εταιρείας μας

16. Σε περίπτωση εντοπισμού ύποπτης συμπεριφοράς ή δυσλειτουργίας στο λογισμικό που χρησιμοποιούμε, επικοινωνούμε άμεσα με το τμήμα ΙΤ της εταιρείας μας

17. Δεν ανοίγουμε email με ύποπτο περιεχόμενο ή όταν προέρχονται από άγνωστους αποστολείς.

 

Προσοχή! Αυτή τη περίοδο οι κακόβουλοι χρήστες θα προσπαθήσουν να εισέλθουν στους υπολογιστές μας ή να εγκαταστήσουν κακόβουλο λογισμικό αποστέλλοντας email με θέμα τον κορωνοϊό Covid-19.

Η τηλεργασία είναι ένα μέτρο για να περιορίσουμε την εξάπλωση του κορωνοϊού. Ας ακολουθήσουμε όλοι τις πιο πάνω οδηγίες για να κρατήσουμε και τους ηλεκτρονικούς ιούς μακριά από τη ζωή μας.