Αυξηση στην αγορα υπολογιστων με τη Lenovo στην κορυφη

Σύμφωνα με την IDC, το δεύτερο τρίμηνο του 2019, η αγορά προσωπικών υπολογιστών που περιλαμβάνει σταθερούς, φορητούς υπολογιστές και workstations αναμένεται να αγγίξει τις 64,9 εκατομμύρια μονάδες, που μεταφράζεται σε ετήσια αύξηση της τάξης του 4,7%. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το νούμερο ήταν ιδιαίτερα υψηλότερο από το αναμενόμενο, κάτι που αποδίδεται κυρίως στα λιγότερα προβλήματα εφοδιασμού των κατασκευαστών, καθώς και στην προσπάθεια ενίσχυσης της αγοράς εν’ όψη πιθανής αύξησης στα κόστη μεταφοράς.

«Ο εφοδιασμός της αγοράς με επεξεργαστές της Intel βελτιώθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του τριμήνου, επιτρέποντας στους περισσότερους κατασκευαστές να εκπληρώσουν παλαιότερες παραγγελίες ενώ ταυτόχρονα τους δίνει τη δυνατότητα να στείλουν νέες μονάδες στα κανάλια τους» ανέφερε ο Jitesh Ubrani, διευθυντής του IDC Mobile Tracker. «Επιπλέον, η απειλή πιθανής αύξησης στα έξοδα αποστολής οδήγησε ορισμένους κατασκευαστές στην αποστολή πλεονάσματος επιτραπέζιων και φορητών υπολογιστών, ενισχύοντας έτσι τεχνητά την αγορά κατά το δεύτερο τρίμηνο».

 

Ωστόσο, η υψηλότερη από την προβλεπόμενη ανάπτυξη δεν οφείλεται μόνο στις αλλαγές στην αλυσίδα εφοδιασμού. «Με τον Ιανουάριο 2020 που σηματοδοτεί την ημερομηνία λήξης της υποστήριξης των Windows 7 να πλησιάζει, η αγορά εισήλθε στο τελευταίο σκέλος της μεταπήδησης από τα Windows 7 στα Windows 10», σημειώνει ο Linn Huang, αντιπρόεδρος έρευνας devices & displays. «Εντούτοις, είναι μάλλον απίθανο να παρατηρηθεί ή ίδια εκρηκτική ανάπτυξη όπως συνέβη με τα Windows XP καθώς έχουμε μπροστά μας δυο ακόμα τρίμηνα».

 

Η κατάσταση ανά γεωγραφική περιοχή

Έπειτα από ένα αργό ξεκίνημα στο τρέχον έτος, η αγορά PC στις Ηνωμένες Πολιτείες φαίνεται να βρίσκεται και πάλι σε καλό δρόμο, καταγράφοντας υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο, υποστηριζόμενη από αυξήσεις όγκου τόσο σε επιτραπέζιους υπολογιστές όσο και σε φορητούς. Η βελτίωση αυτή στις πωλήσεις ήταν το αποτέλεσμα πολλαπλών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένης της συμπλήρωσης του αποθέματος πριν από την επίσημη έναρξη της περιόδου back to school και την ανανέωση του εξοπλισμού των επιχειρήσεων πριν από την προθεσμία λήξης των Windows 7.

 

Η αγορά PC στον Καναδά κατέγραψε το δωδέκατο συνεχόμενο τρίμηνο ανάπτυξης. Η αρχική εκτίμηση της IDC είναι 11%, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην υψηλότερη ετήσια ανάπτυξη σε εννέα συνεχόμενα έτη (από το 2Q10). Η αγορά business εξακολουθεί να ξεπερνά την ασθενή ζήτηση εκ μέρους των καταναλωτών με βασικούς πυλώνες τη μετάβαση στα Windows 10, την αυξημένη υιοθέτηση του Chrome στις επιχειρήσεις και την έντονη ανάπτυξη του PC ως υπηρεσίας (PCaaS).

Στην αγορά της Ιαπωνίας, η business αγορά κινήθηκε έντονα το δεύτερο τρίμηνο του έτους μετά από ένα ήδη ισχυρό πρώτο τρίμηνο. Εν τω μεταξύ, ο καταναλωτικός τομέας παρουσίασε επίσης υγιή ανάπτυξη, καθώς πολλοί προσπαθούσαν να πραγματοποιήσουν αγορές πριν την επερχόμενη αύξηση του φόρου επί των πωλήσεων.

Η αγορά PC στην περιοχή Ασίας / Ειρηνικού υπερέβη την πρόβλεψη της IDC, με τις πωλήσεις να σημειώνουν μέτρια ετήσια αύξηση. Η Ινδία τα πήγε πολύ καλά, ενώ στην Κίνα, οι πωλήσεις καταναλωτικών φορητών υπολογιστών σημείωσαν αύξηση, που τροφοδοτήθηκε από τις πολύ καλές επιδόσεις στην αγορά των low-end ultraslim συσκευών, τις προωθητικές ενέργειες online καναλιών και τη συσσώρευση αποθεμάτων. Από την άλλη πλευρά, η business αγορά στην περιοχή της Κίνας παρέμεινε αδύναμη τόσο στο κομμάτι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όσο και σε επίπεδο κυβερνητικών οργανισμών, αγορές που επηρεάστηκαν σημαντικά από τις συνεχιζόμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.

 

Μετά από δύο διαδοχικά τρίμηνα πτώσης σε ετήσια βάση, η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική (EMEA) σημείωσαν αύξηση το 2Q19. Αυτή προήλθε κυρίως από το business κομμάτι της αγοράς που απορρέει από την ισχυρή ζήτηση για ανανέωση του εξοπλισμού εν’ όψη της λήξης της υποστήριξης των Windows 7 στις αρχές του επόμενου έτους. Παρά τη συνεχιζόμενη στροφή προς την υιοθέτηση του mobility, οι υψηλές επιδόσεις στην αγορά των desktop υπολογιστών, υποστήριξαν τα συνολικά αποτελέσματα του τριμήνου. Επιπλέον, η ολοκλήρωση των καθυστερημένων παραγγελιών που προκλήθηκαν από την έλλειψη CPU εκ μέρους της Intel από τα τέλη του έτους συνέβαλε στην αύξηση των αποστολών desktop συστημάτων στην περιοχή.

Τέλος, η αγορά της Λατινικής Αμερικής συνέχισε την αρνητική της πορεία το 2ο τρίμηνο, αν και με καλύτερα αποτελέσματα από ότι αναμενόταν. Η αγορά οδηγήθηκε κυρίως από την business αγορά, της δημόσιες επενδύσεις και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με κάποια βοήθεια από τα φθηνά καταναλωτικά notebooks.

 

Η Lenovo στην πρώτη θέση

Η Lenovo μετακινήθηκε στην πρώτη θέση, καταγράφοντας μερίδιο αγοράς 25% με περισσότερα από 16,2 εκατομμύρια τεμάχια. Η εταιρεία έχει κερδίσει μερικές μεγάλες εμπορικές προσφορές, όπως το έργο ELCOT στην Ινδία. Πέρα από αυτό, ο φόβος για αύξηση του κόστους μεταφοράς οδήγησε τη Lenovo (μαζί με άλλους) να αποστείλει επιπλέον μονάδες κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

 

Η HP κατέλαβε τη δεύτερη θέση με αύξηση 3,2% σε ετήσια βάση. Η περιοχή EMEA, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ιαπωνία ήταν οι ισχυρότερες αγορές της εταιρείας, καθώς η HP παρουσίασε θετική ανάπτυξη σε κάθε περιοχή.

 

Η Dell Technologies διατηρεί την τρίτη θέση με υγιή ανάπτυξη 3,1% κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Οι επιτραπέζιοι υπολογιστές αποδείχθηκαν και πάλι το ισχυρό χαρτί της Dell, καθώς η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει το μερίδιό της στο χώρο των desktop συστημάτων κατά 1 ποσοστιαία μονάδα.

 

Η Acer ήταν μια από τις λίγες εταιρείες που κατέγραψαν πτώση αυτό το τρίμηνο παρά το γεγονός ότι απέστειλε επιπλέον μονάδες εν όψη της επερχόμενης αύξησης στα κόστη αποστολής. Η εταιρεία συνεχίζει να αποδίδει καλά σε περιοχές όπως η Βόρεια Αμερική και η Ιαπωνία.

 

Η Apple κλείνει το Top 5 με σχεδόν 4,1 εκατομμύρια τεμάχια. Όπως και άλλες εταιρείες, η Apple κατόρθωσε να αποστείλει επιπλέον τεμάχια στα κανάλια της. Επιπλέον, η πρόσφατη ανακοίνωση νέων φορητών υπολογιστών αφήνει την εταιρεία με άφθονο απόθεμα.

 

Top κατασκευαστές PCs παγκοσμίως 2Q19 (σε χιλιάδες τεμάχια)

Πηγή: IDC

Related Posts