Απαραιτητος ο ψηφιακος μετασχηματισμος του καναλιου

Πολλά λέγονται και γράφονται για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη μετάβαση στο cloud, την υιοθέτηση νέων μοντέλων παροχής υπηρεσιών on demand/pay-per-use, as-a-service κ.λπ. Είναι προφανές ότι για να μπορεί το κανάλι να προσφέρει τέτοιου είδους υπηρεσίες που θα βοηθήσουν τους πελάτες του να επιτύχουν τους επιχειρηματικούς του στόχους, θα πρέπει να τις έχει πρώτα υιοθετήσει το ίδιο.

Τις ανησυχίες και το βαθμό ετοιμότητας του καναλιού σχετικά με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και της ανάγκης αλλαγής του παραδοσιακού επιχειρηματικού μοντέλου, καταγράφει η πρόσφατη έκθεση της Agilitas IT Solutions.

 

Πάνω από τα δύο τρίτα επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο ΙΤ κανάλι θεωρούν πλέον τον μετασχηματισμό απαραίτητο για την ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών τους. Πιο συγκεκριμένα, το 68% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι το κανάλι πρέπει να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πελατών σε ότι αφορά τις νέες τεχνολογίες και σε άλλα στοιχεία του συνεχώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος ΙΤ και επιχειρήσεων.

Η έκθεση, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 100 υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων από κορυφαίους φορείς MSP, μεταπωλητές και εταιρείες παροχής υπηρεσιών καναλιού, στο Ηνωμένο Βασίλειο κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι πάνω από τα τρία τέταρτα των επιχειρήσεων είτε σχεδιάζουν, είτε βρίσκονται στη διαδικασία, είτε έχουν ήδη υποβληθεί σε ριζικές αλλαγές.

Το 15% των επιχειρήσεων έχει ήδη υποστεί μετασχηματισμό για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των πελατών, ενώ το 28% βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη διαδικασία σημαντικού μετασχηματισμού, συμπέρανε η Agilitas.

Είναι ίσως αυτονόητο ότι για να αξιοποιήσει στο έπακρο το ανθρώπινο δυναμικό, τους οικονομικούς πόρους και την τεχνολογία, καθώς και επιχειρηματικά μοντέλα καινοτομίας, συνεργασίας, παγκοσμιοποίησης και συνάφειας, το κανάλι θα πρέπει να αλλάξει στους υφιστάμενους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας. Από την άλλη, μπορεί κανείς να έχει όλες τις καλές προθέσεις για να υιοθετήσει αυτή τη νέα επιχειρηματική προσέγγιση αλλά χωρίς την ικανότητα ευκινησίας και μετασχηματισμού, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα.

 

Η έκθεση, η οποία ολοκληρώνει την καμπάνια της Agilitas «Channel in 2020», διαπίστωσε επίσης ότι το 81% των διευθυντικών στελεχών ανέφερε την «αμείλικτη ανάπτυξη της τεχνολογίας» και την αλλαγή των αναγκών των πελατών ως βασικό παράγοντα μετασχηματισμού, ενώ το 65% την αλλαγή στο επιχειρηματικό μοντέλο ή την αλλαγή των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων.

Επιπλέον, το 60% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι οι κατασκευαστές παρέχουν την απαραίτητη υποστήριξη για τον απαραίτητο ψηφιακό μετασχηματισμό, ενώ το 47% σημείωσε ότι η ανώτερη διοικητική ομάδα ήταν αυτή που ώθησε των μετασχηματισμό στις επιχειρήσεις των πελατών.

 

Πόσο προετοιμασμένο είναι το  κανάλι;

Οι σύγχρονες προκλήσεις της τεχνολογίας αποτελούν την ιδανική ευκαιρία για να επιτύχει το κανάλι σταθερή ανάπτυξη, εκτιμώντας και σε πολλές περιπτώσεις, αναθεωρώντας, τον τρόπο με τον οποίο προσφέρει υπηρεσίες προς τους πελάτες του. Οι πελάτες χρειάζονται συνεχή υποστήριξη για να επιτύχουν τις δικές τους φιλοδοξίες ανάπτυξης, οπότε η ανάγκη να προσφέρει το κανάλι ένα περιβάλλον όλο και πιο απαιτητικό δεν ήταν ποτέ τόσο σημαντική.

Η ανάπτυξη του καναλιού εξαρτάται από την ευρύτερη επιχειρηματική επιτυχία. Όσο μεγαλύτερη είναι η ανάπτυξη των επιχειρήσεων, τόσο περισσότερες ευκαιρίες καινοτομίας θα παρουσιάζονται για το κανάλι. Στην έκθεση «The Channel in 2020 – Disruption Report» η Agilitas εξετάζει κατά πόσον το κανάλι είναι προετοιμασμένο να ανταποκριθεί στις προκλήσεις, επισημαίνοντας ότι παρά το ότι οι επιχειρήσεις θεωρούν ότι αυτή η περίοδος των μεγάλων αλλαγών είναι η τέλεια ευκαιρία για ανάπτυξη, η πλειοψηφία του καναλιού αισθάνεται ότι δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένη ως προς τις ευκαιρίες που θα φέρει.

Το γεγονός αυτό επικεντρώνεται κυρίως στο μοντέλο αγοράς των υφιστάμενων κεφαλαιουχικών δαπανών (CAPEX) τεχνολογίας και υπηρεσιών, παρότι η πλειοψηφία του καναλιού οδηγείται όλο και περισσότερο προς ένα μοντέλο επιχειρησιακών δαπανών (OPEX).

Πάνω από το ένα τρίτο των ηγετικών στελεχών του καναλιού (35%) πιστεύει ότι θα υπάρξει αύξηση του κόστους διατήρησης τόσο της φυσικής όσο και της υποδομής που βασίζεται σε cloud, παράλληλα με αύξηση των αναγκών για υπηρεσίες outsourcing.

Όσο οι ανάγκες των πελατών αυξάνονται, τόσο οι μεταπωλητές θα «αναγκάζονται» να αγοράζουν περισσότερο hardware, να μεταφέρουν τα data centers τους και να μεταναστεύσουν από φυσικούς servers σε πλατφόρμες cloud, κινήσεις οι οποίες θα μπορούσαν να αποδειχθούν ακριβές τα επόμενα χρόνια, καθώς δεν πρόκειται για διαδικασίες που πραγματοποιούνται μέσα σε μία ημέρα.

Η πλειοψηφία του καναλιού θεωρεί ότι οι σημερινές ανακατατάξεις της αγοράς, έχουν ήδη μειώσει τα έσοδα των επιχειρήσεων κατά 24, στη διάρκεια αυτής της περιόδου μετάβασης.

 

Η μετάβαση στο cloud βρίσκεται εδώ και χρόνια ψηλά στην ατζέντα, ειδικά τώρα που οι ανησυχίες σχετικά με τα δεδομένα και την πρόσβαση έχουν αρχίζει σιγά σιγά να αντιμετωπίζονται. Το κανάλι θεωρεί ότι η εμπιστοσύνη στο cloud θα αυξηθεί μόνο όταν το κόστος διατήρησης δεδομένων με αυτόν τον τρόπο αρχίσει να φαίνεται πιο ελκυστικό σε σχέση με τη φυσική αποθήκευσή του.

Εάν οι επιχειρήσεις καταφέρουν να ξεπεράσουν την καμπύλη, από την άποψη ότι έχουν ήδη μεταναστεύσει στο cloud, το γεγονός αυτό αναμένεται να εξομαλύνει τα έσοδα τους τα επόμενα χρόνια.

Related Posts