Ανοδικη ταση καταγραφει η αγορα καταναλωτικων ηλεκτρονικων

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της GfK TEMAX, η αγορά καταναλωτικών ηλεκτρονικών στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2019 παρουσίασε οριακή αύξηση συγκριτικά με το ίδιο τρίμηνο του 2018 κατά 0,7% με τη συνολική αξία να ανέρχεται στα € 499 εκ. Η μελέτη εξετάζει επτά προϊοντικές κατηγορίες από τις οποίες αυτές που παρουσίασαν αύξηση ήταν οι μεγάλες οικιακές συσκευές (7,2%), τα φωτογραφικά ήδη με αύξηση 7,2%, οι μικρές οικιακές συσκευές με άνοδο 5,1% και τα προϊόντα πληροφορικής που βελτιώθηκαν κατά 2,9%. Αντίθετα αρνητικό πρόσημο είχαν τρεις κατηγορίες και συγκεκριμένα τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά με πτώση 1,8%, οι τηλεπικοινωνίες με μείωση 5,3% και τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων με πτώση 2,8%.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το γεγονός ότι ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών παρουσίασε αξιοσημείωτη πτώση κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, παραμένει αυτός με το μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων. Συγκεκριμένα το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα άγγιξε τα 147 εκατομμύρια ευρώ με τα προϊόντα πληροφορικής να έπονται με όγκο πωλήσεων 113 εκ. ευρώ και τις μεγάλες οικιακές συσκευές επίσης 113 εκ. ευρώ. Οι κλάδοι αυτοί, όπως προαναφέραμε παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε σχέση με το Q1 του 2018 της τάξης του 2,9 και 7,2% αντίστοιχα.

 

Παρατηρήσεις/συμπεράσματα ανά κλάδο

Σε ότι αφορά την κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, η μελέτη της

GfK TEMAX σημειώνει ότι η κατηγορία των ηχείων καταγράφει σημαντική αύξηση, βοηθούμενη τόσο από τις έντονες προσφορές, όσο και από την αύξηση πωλήσεων της τηλεόρασης, ενώ η τηλεόραση συνεχίζει την ανοδική της πορεία κάτι που οφείλεται στις χειμερινές εκπτώσεις.

Ένας άλλος κλάδος που παρουσίασε σημαντική αύξηση το εξεταζόμενο διάστημα είναι τα φωτογραφικά ήδη, κάτι που οφείλεται κατά κύριο λόγο στις κατηγορίας mirrorless και DSLR.

 

Σημαντικός πυλώνας ανάπτυξης της κατηγορίας των υπολογιστών, συμπεριλαμβανομένων και των περιφερειακών (οθόνες, πληκτρολόγια, ποντίκια κ.λπ) αποτελεί το gaming. Μάλιστα, εκτός από τους φορητούς υπολογιστές και οι desktop παρουσίασαν αύξηση, γεγονός που αποδίδεται στην κυκλοφορία νέων μοντέλων και στην αύξηση του gaming.

Από την άλλη, μετά από συνεχόμενα ανοδικά τρίμηνα οι κονσόλες κατέγραψαν αρνητικό πρόσημο. Επίσης, μεγάλη πτώση παρουσίασε και η κατηγορία media tablets.

 

Related Posts