11.4 C
Athens
15/04/2021
Biztech

Αισιοδοξία για το κανάλι MPS παρά τον αντίκτυπο του COVID-19

Αισιόδοξο εμφανίζεται το κανάλι υπηρεσιών διαχειριζόμενης εκτύπωσης για το 2021 με τα έσοδα να ανακάμπτουν και οι ευκαιρίες για cloud υπηρεσίες να αυξάνονται. Η εκτύπωση χωρίς επαφή και η υποστήριξη για εκτυπώσεις στο σπίτι θα είναι οι νέες τάσεις του MPS, καθώς πελάτες και επιχειρήσεις προσαρμόζονται στις απαιτήσεις της απομακρυσμένης και υβριδικής εργασίας.

Η μελέτη «State of the Channel» της Quocirca για το 2020 διερεύνησε τις απόψεις 205 συνεργατών που προσφέρουν υπηρεσίες MPS στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ. Αν και το 50% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι τα έσοδα μειώθηκαν το 2020, η πλειοψηφία εμφανίζει αισιοδοξία για το επόμενο έτος, ενώ το 66% προβλέπει ότι τα έσοδα θα αυξηθούν το 2021.

Όπως είναι φυσικό, η πανδημία είχε σοβαρό αντίκτυπο στον κλάδο, με το 45% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι ο όγκος εκτύπωσης των πελατών τους έχει μειωθεί. Το ποσοστό αυτό εμφανίζεται αυξημένο σε 62% μεταξύ των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο και 64% στις ΗΠΑ, ενώ μόνο το 24% των γαλλικών επιχειρήσεων του καναλιού δήλωσαν ότι ο όγκος των εκτυπώσεων μειώθηκε. Συνολικά, το 53% ανέφερε ότι η πανδημία είχε αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρησή τους, ενώ το 25% δήλωσαν αύξηση εργασιών.

Η διευθύντρια της Quocirca Louella Fernandes σχολιάζει: «Η πανδημία έχει επιταχύνει τις αλλαγές που είχαν ήδη ξεκινήσει στην αγορά του printing. Το κανάλι εμφανίζεται αισιόδοξο, αλλά πρέπει να προσαρμοστεί γρήγορα για να αξιοποιήσει νέες ευκαιρίες και να εξασφαλίσει τη θέση του ως αξιόπιστου συνεργάτη για οργανισμούς που προωθούν το μοντέλο απομακρυσμένης και υβριδικής εργασίας».

Τα βασικά ευρήματα της μελέτης με μια ματιά

  • Το 53% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι ο COVID-19 είχε αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρησή τους. Το 25% ανέφερε θετικό αντίκτυπο.
  • Το 45% δήλωσε ότι ο όγκος εκτύπωσης των πελατών έχει μειωθεί λόγω της πανδημίας.
  • Το 34% ανέφερε ότι το MPS έχει ανοίξει νέες ευκαιρίες για παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας. Το 32% δηλώνει ότι βοήθησε στη δημιουργία μακροπρόθεσμων σχέσεων με τους πελάτες.
  • Το 37% δήλωσε ότι η ευρύτερη αναστάτωση της αγοράς είναι η κορυφαία ανησυχία για το επόμενο έτος. Άλλες βασικές ανησυχίες ήταν η προσαρμογή σε μοντέλο διαχειριζόμενων υπηρεσιών (23%) και οι γενικότερη ψηφιακή αναταραχή (22%).
  • Το cloud θεωρείται ως η κορυφαία περιοχή ανάπτυξης έως το 2022, ακολουθούμενο από υπηρεσίες οικιακής εκτύπωσης και παροχή ανέπαφης εκτύπωσης.
  • Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν το κανάλι σε σχέση με τη συνεργασία τους με τους κατασκευαστές αφορούν προγράμματα όπως κεφάλαια ανάπτυξης της αγοράς (MDF), την εκπαίδευση και την υποστήριξη για την ανάπτυξη εφαρμογών, αλλά και την οικονομική υποστήριξη.

Τα ώριμα προγράμματα MPS προσφέρουν ευρύτερες ευκαιρίες

Τα προγράμματα MPS έχουν ωριμάσει και προσφέρουν επιπλέον οφέλη για το κανάλι. Το 34% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είχαν πρόσβαση σε νέες ευκαιρίες για πώληση υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, όπως εργαλεία διαχείρισης πληροφοριών και συνεργασίας. Το 32% ανέφερε ότι έχουν οικοδομήσει μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους πελάτες. Το 29% είπε ότι υπήρχαν περισσότερες ευκαιρίες για πώληση υπηρεσιών που δεν σχετίζονται με την εκτύπωση, όπως υπηρεσίες IT.

Όπως έγινε φανερό, αυτή τη στιγμή ο κλάδος υφίσταται αναδιοργάνωση. Το 32% του καναλιού αναφέρει ότι προσφέρει πλέον υπηρεσίες διαχείρισης IT παράλληλα με το MPS. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές παραλλαγές ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες στο Ηνωμένο Βασίλειο προσφέρουν διαχειριζόμενες υπηρεσίες IT παράλληλα με το MPS, σε σύγκριση με μόλις το 16% των Γερμανών ερωτηθέντων. Συνολικά, το 29% προσφέρει υπηρεσίες ασφάλειας εκτύπωσης και το 28% προσφέρει υπηρεσίες cloud print.

Κοιτώντας μπροστά, οι υπηρεσίες cloud print θεωρούνται ως η πιο σημαντική περιοχή ανάπτυξης τα επόμενα δύο χρόνια, ακολουθούμενη από την παροχή υπηρεσιών οικιακής εκτύπωσης και ανέπαφης εκτύπωσης. Ενώ η στροφή στο cloud υπήρξε κυρίαρχη τάση για κάποιο χρονικό διάστημα, οι άλλες περιοχές σχετίζονται άμεσα με την πανδημία. Αυτό αντικατοπτρίζεται στην κορυφαία πρόκληση που αντιμετωπίζει το κανάλι υπηρεσιών MPS, με το 37% να αναφέρει ότι η ευρύτερη αναστάτωση της αγοράς αποτελεί βασικό τομέα ανησυχίας.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, η διευθύντρια της Quocirca Louella Fernandes ανέφερε: «Το MPS παρέχει αναμφίβολα ευκαιρίες στο κανάλι να διαφοροποιηθεί. Μπορεί να αποτελέσει μια πλατφόρμα για μελλοντική ανάπτυξη, εάν οι εταιρείες καταφέρουν και δημιουργήσουν επιτυχημένες συνεργασίες με συμπληρωματικούς παρόχους υπηρεσιών και να επενδύσουν στις πωλήσεις, τις τεχνικές και τις δεξιότητες μάρκετινγκ που απαιτούνται για την παροχή ενός ευρύτερου φάσματος υπηρεσιών».

Οι κατασκευαστές πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις προτεραιότητες του καναλιού

Η μελέτη εντόπισε κενά μεταξύ των προγραμμάτων των συνεργατών εκ μέρους των κατασκευαστών και των στοιχείων που το κανάλι θεωρεί σημαντικά. Οι ερωτηθέντες αξιολόγησαν την κατάρτιση και την υποστήριξη για την ανάπτυξη εφαρμογών, την πρόσβαση σε κεφάλαια ανάπτυξης (MDF) και το lead generation ως τα τρία πιο σημαντικά κριτήρια στο πρόγραμμα καναλιών ενός προμηθευτή. Ωστόσο, ήταν λιγότερο ικανοποιημένοι με το MDF και την οικονομική υποστήριξη και το μεγαλύτερο χάσμα στα ποσοστά ικανοποίησης σημειώθηκε στην εκπαίδευση και την υποστήριξη για ανάπτυξη εφαρμογών.

Αναλύοντας τα παραπάνω ευρήματα η Louella Fernandes σχολίασε: «Το κανάλι πρέπει να είναι ξεκάθαρο με τους κατασκευαστές σχετικά με την υποστήριξη που χρειάζεται για να προσαρμοστεί στο μεταβαλλόμενο περιβάλλον και οι κατασκευαστές πρέπει να ανταποκριθούν. Το κανάλι αναγνωρίζει ότι υπάρχουν ευκαιρίες στις εφαρμογές και τις λύσεις ολοκληρωμένου workflow, ειδικά για υβριδικά και απομακρυσμένα περιβάλλοντα εργασίας, αλλά δεν αισθάνεται ότι έχει τα κατάλληλα εφόδια για να τις κεφαλαιοποιήσει».

Σχετικά άρθρα

Lenovo και Apple οι μόνοι κερδισμένοι στην ευρωπαϊκή αγορά PC

Kitriniaris

Νέο IPX-2200 από την Planet

SE Innovation Summit 2020 & νέο πρόγραμμα συνεργατών

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα