Μηπως ηρθε η ωρα για outsourcing;

Η δουλειά μεγαλώνει (ευτυχώς)! Αναπόφευκτα, όμως, μεγαλώνουν και οι υποχρεώσεις τόσο προς τους πελάτες όσο και προς την ίδια τη φήμη της επιχείρησής μας. Υποδομές συστημάτων IT, project management, marketing και δεκάδες άλλες διαδικασίες πρέπει να  υποστηρίζονται στον μέγιστο δυνατό βαθμό ώστε να αποφέρουν τα έσοδα που χρειαζόμαστε. Δεν θα αργήσει, λοιπόν, η ώρα που η επιχείρησή μας θα βρεθεί αντιμέτωπη με το γνωστό ερώτημα: μήπως ήρθε η ώρα να στραφούμε στο outsourcing;

Το οutsourcing έχει καταστεί μια δημοφιλής λύση για πολλές εταιρείες που δεν θέλουν να δεσμευθούν σε πάγια εσωτερικά ετήσια έξοδα για λειτουργίες και διαδικασίες τις οποίες μπορεί να φέρει εις πέρας ένα εξωτερικός συνεργάτης, με πολύ μικρότερο κόστος. Πότε όμως ενδείκνυται η επιλογή του outsourcing; Οι ειδικοί της Xerox έχοντας εμπειρία δεκαετιών και την εμπιστοσύνη εκατομμυρίων πελατών σε ολόκληρο τον κόσμο, μας απαντάνε.

 

Το project της “μίας φοράς”

Η περίπτωση που το outsourcing φαντάζει μονόδρομος είναι τα projects που αναλαμβάνουμε άπαξ, όπως για παράδειγμα η ανάπτυξη μιας συγκεκριμένης εφαρμογής ή η κατάρτιση ενός σχεδίου disaster recovery. Στις περιπτώσεις αυτές οι “εσωτερικοί” πόροι μιας εταιρείας πιθανόν να μην έχουν την κατάλληλη εξειδίκευση για μια τόσο “ειδική” εργασία, ενδεχόμενο που είναι ακόμα πιο πιθανό στην περίπτωση που η εταιρεία δεν έχει αποκτήσει το κατάλληλο μέγεθος, άρα δεν διαθέτει και τους απαραίτητους πόρους, τεχνικούς ή ανθρώπινους. Επιλέγοντας τη λύση του outsourcing μια εταιρεία μπορεί να πετύχει τα εξής: ταχύτερη παράδοση του έργου, εξοικονόμηση κόστους και ομαλή λειτουργία των εσωτερικών διαδικασιών της, αφού το ανθρώπινο δυναμικό δεν θα σπαταλήσει πολύτιμο χρόνο για την υλοποίηση ενός project που δεν γνωρίζει καλά.

 

Τεχνολογικό οutsourcing

Υπάρχει μία ακόμη περίπτωση που το outsourcing θεωρείται επιβεβλημένο και μάλιστα χωρίς να εμπλέκεται το κόστος για έξτρα ανθρώπινο δυναμικό. Εδώ έχουμε να κάνουμε με επιλογή λύσεων τεχνολογίας, εξωτερικών από αυτές που διαθέτει η εταιρεία. Ας δούμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Διαδικασίες όπως η τιμολόγηση απαιτούν σημαντικό χρόνο τόσο για τη δημιουργία των κατάλληλων παραστατικών, όσο και για τη συνεννόηση με τους προμηθευτές, ενώ στην πραγματικότητα κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται. Η δημιουργία ενός portal, για παράδειγμα, θα επέτρεπε στους προμηθευτές να κάνουν log in, να δουν όλα τα έγγραφα και τις συναλλαγές που αφορούν τον λογαριασμό τους και τελικά να δρομολογηθούν οι απαραίτητες πληρωμές. Με τον τρόπο αυτό απελευθερώνονται εργαζόμενοι της επιχείρησης που ήταν επιφορτισμένοι με τα συγκεκριμένα καθήκοντα ώστε να προσφέρουν σε πιο παραγωγικές διαδικασίες.

 

Τα του οίκου μας… έσονται πρώτα

Για τις επιχειρήσεις, ειδικά όσες περνάνε από τη… γόνιμη φάση της ανάπτυξης, ο φόρτος εργασίας αυξάνεται με ρυθμό τον οποίο πολλές φορές δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν. Γεγονός το οποίο μπορεί να επιφέρει δυσλειτουργία στις καθημερινές αλλά κρίσιμες εσωτερικές διαδικασίες. Εδώ ακριβώς έρχεται να παίξει κεντρικό ρόλο η επιλογή του outsourcing. Συγκεκριμένα, καθώς οι εσωτερικές διαδικασίες είναι ζωτικής σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης – οπότε και για την ομαλή υλοποίηση οποιουδήποτε project για πελάτη – είναι χρήσιμο να μπαίνουν σε πρώτο πλάνο. Έτσι όσο παράξενο και αν φαίνεται είναι πολλές φορές προτιμότερο για μια επιχείρηση να κάνει outsourced ένα μακροπρόθεσμο project που έχει αναλάβει για λογαριασμό ενός πελάτη παρά να διοχετεύσει μεγάλο μέρος των δικών της ανθρώπινων όρων στο project αυτό, εις βάρος των εσωτερικών αναγκών της. Γιατί σε κάθε περίπτωση μια επιχείρηση πρέπει πρώτα να διασφαλίζει τη δική της καλή λειτουργία προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της.

Related Posts