Πως θα εχετε πιστους πελατες;

Δεν υπάρχει αντίλογος στο εξής: Οι πελάτες σας σημαίνουν τα πάντα για εσάς και αυτό συνεπάγεται πως θα πρέπει να γνωρίζετε κάθε στιγμή τι είναι αυτό που τους ικανοποιεί. Εάν δεν το κάνετε, κάποιος άλλος θα σπεύσει να καλύψει το κενό, και… τη θέση σας. Τι είναι όμως αυτό που θα διασφαλίσει την προτίμηση των πελατών σας; Ίσως να μην σας εκπλήξει το γεγονός πως απαιτούνται σαφώς περισσότερα χρήματα και χρόνος για να κερδίσετε κάποιον νέο πελάτη από το να διατηρήσετε τους ήδη υπάρχοντες.

 

Προγράμματα επιβράβευσης

Ένας από τους πλέον εύκολους και οικονομικότερους τρόπους για να κρατήσετε πιστούς τους πελάτες σας είναι μέσω ενός προγράμματος επιβράβευσης (loyalty program). Αυτό που πολλοί πελάτες μπορεί να μη συνειδητοποιούν είναι πως τα προγράμματα αυτά δεν έχουν τόσο να κάνουν με άμεσες πωλήσεις όσο με την κατανόηση των αναγκών, τον εντοπισμό των επιλογών αγορών, αλλά και την απόκτηση χρήσιμων πληροφοριών, προκειμένου να προσφερθεί στον πελάτη μια λύση που ταιριάζει καλύτερα στον τρόπο ζωής του. Κάποια από τα προγράμματα επιβράβευσης μπορεί να είναι τόσο εξατομικευμένα, ώστε ο πελάτης να αισθάνεται πως έχουν πραγματικά φτιαχτεί για τον ίδιο.

 

Στη λογική αυτή, μπορείτε να δείτε και το ακόλουθο infographic που αποτελεί την ιδανική “συνταγή” σχετικά με το τι μπορεί να συμπεριλάβει ένα πρόγραμμα επιβράβευσης – ένα πρόγραμμα που μπορεί να δημιουργήσει έναν ισχυρότερο σύνδεσμο (win-win) μεταξύ υμών και των πελατών σας.

 

Κέρδος

H απώλεια πελατών πιθανώς να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο από όσο πιστεύετε. Σύμφωνα με το Customer Insight Group, το να μειώσετε την απώλεια των πελατών κατά 5% μπορεί να αυξήσει τα κέρδη ως και 75%.

 

Έξοδα marketing

Πολλοί είναι εκείνοι που συμφωνούν ότι κοστίζει πολύ περισσότερο να αποκτήσετε έναν νέο πελάτη από το να διατηρήσετε τον ήδη υπάρχοντα. Συγκεκριμένα, το The Customer Insight Group βρήκε πως στοιχίζει 5 με 7 φορές περισσότερο, αλλά τα νούμερα αυτά ποικίλουν ανάλογα με την πηγή. Σε κάθε περίπτωση, οι περισσότεροι παραδέχονται πως κοστίζει πολύ περισσότερο να “χτίσεις” μια σχέση από το να διατηρήσεις την ήδη υπάρχουσα.

 

Χρόνος

Σύμφωνα με έρευνες, το υψηλό κόστος της «κτήσης» πελατών καθιστά τις συναλλαγές με αυτούς ασύμφορες στα πρώτα χρόνια. Μόνο κατά το πέρασμα των ετών και όταν το κόστος της εξυπηρέτησης των αφοσιωμένων πελατών αρχίζει να πέφτει, ενώ ταυτόχρονα ο όγκος των αγορών τους αυξάνεται, καθίσταται η σχέση αυτή κερδοφόρα. Αυτό σημαίνει πως κάθε φορά που χάνεται ένας πελάτης και έρχεται κάποιος νέος, στην ουσία θα ξεκινήσετε από την αρχή την όλη διαδικασία.

 

Word of Mouth

Στον κόσμο του B2B, οι αποφάσεις των πελατών βασίζονται κατά 91% στο λεγόμενο word of mouth. Ακόμα πιο συγκεκριμένα, τρεις στους πέντε ΙΤ πελάτες αναφέρουν πως ο πλέον σημαντικός παράγοντας προκειμένου να προβούν σε μια αγορά ήταν οι προτάσεις συναδέλφων τους.

 

Όσον αφορά τους μεταπωλητές, το Xerox Supplies Service μετουσιώνει σε πράξη την ουσία της αφοσίωσης των πελατών. Αυτοματοποιώντας τη διαδικασία των παραγγελιών μέσω του εργαλείου XSS, βελτιστοποιούμε το θέμα του service και απομακρύνουμε το βάρος της διαχείρισης παραγγελιών από τον πελάτη. Όποτε ο πελάτης σας έχει ανάγκη κάποιες προμήθειες, μπορείτε να κάνετε άμεσα την παραγγελία στον προμηθευτή σας. Αυτή η προληπτική ανταπόκριση θα διασφαλίσει την επιχείρησή σας και θα προσφέρει στον πελάτη σας την ασφάλεια πως ανταποκρίνεστε άμεσα στις ανάγκες του, παρέχοντας βοήθεια όταν τη χρειάζεται.

 

Εν κατακλείδι, η Xerox προσφέρει τα πλέον καινοτόμα προγράμματα επιβράβευσης στο business των προμηθειών. Όχι μόνο θα σας βοηθήσουν να κρατήσετε τους πελάτες σας, αλλά σταδιακά οι πελάτες αυτοί θα ξεκινήσουν να εκτιμούν τις value added υπηρεσίες που τους παρέχετε.

Related Posts