Windows XP: Το τελος πλησιαζει

Πλέον έχει περάσει περισσότερο από ένα έτος από τη στιγμή που η Microsoft ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την υποστήριξη των Windows XP, του ιδιαίτερα δημοφιλούς λειτουργικού της συστήματος για desktops και laptops. Παρά το γεγονός αυτό, πολλές εταιρείες δείχνουν να μην αντιδρούν σε αυτή την ανακοίνωση ή ακόμη χειρότερα να μην έχουν κατανοήσει τους εγγενείς κινδύνους που περιλαμβάνει η παραμονή τους στα Windows XP μετά το τέλος της επίσημης υποστήριξης.

Ξεκινώντας από τις 8 Απριλίου του 2014, η Microsoft δεν θα εκδίδει updates και patches ασφαλείας, κάτι που συνεπάγεται ότι από τη στιγμή που ανακαλυφθεί κάποιο τρωτό σημείο για το λειτουργικό σύστημα, η Microsoft δεν θα προχωρήσει στην παρουσίαση κάποιου fix για να το διορθώσει. Οπότε, οποιοσδήποτε θα μπορεί να εκμεταλλευτεί ένα τέτοιο κενό ασφαλείας, αποκτώντας πρόσβαση στα συστήματα της εταιρείας που θα έχει παραμείνει στα Windows XP.

Αξίζει να σημειώσουμε, ότι το τέλος της υποστήριξης θα έρθει και για το Office 2003, και ενδεχομένως αυτό το γεγονός να κάνει ακόμη πιο επιτακτική ή πιο συνετή (σε οικονομικό και business επίπεδο), την απόφαση για αναβάθμιση.

Ακόμη και τώρα καθυστερήσεις
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ακόμη και τη στιγμή που πραγματοποίησε τη συγκεκριμένη ανακοίνωση η Microsoft, υπήρχε ένας πολύ μεγάλος αριθμός εταιρειών (κυρίως μεσαίες και αρκετές μεγάλες), οι οποίες δεν είχαν ξεκινήσει τη διαδικασία μετάβασης σε κάποια νεότερη έκδοση των Windows, κάτι που μπορεί να αποτελέσει αιτία προβλημάτων, καθώς δεν θα υπάρχει αρκετός χρόνος για τις απαραίτητες δοκιμές συμβατότητας με τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι εταιρείες.

Οι επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμη τη διαδικασία για τη μετάβαση από το ξεπερασμένο λειτουργικό σύστημα, βρίσκονται σε κίνδυνο ασφαλείας, ο οποίος μεγαλώνει σε καθημερινή βάση από τη στιγμή που θα σταματήσει η υποστήριξή του. Και εννοείται ότι υπάρχει η περίπτωση να προκύψουν και επιπλέον κίνδυνοι, όπως για παράδειγμα οικονομικοί, νομικοί αλλά και θέματα αρνητικής δημοσιότητας για τις εταιρείες που θα παραμείνουν στα XP. Μπορεί να φανεί υπερβολικό, αλλά μια εταιρεία, η οποία θα αγνοήσει να επενδύσει σε ένα ασφαλές λειτουργικό σύστημα και στη συνέχεια πέσει θύμα κάποιας επίθεσης που θα έχει στηριχθεί σε αυτή την παράβλεψη, μπορεί ακόμη και να μηνυθεί από τους μετόχους της. Ας μην αναφερθούμε καλύτερα βέβαια στα προβλήματα που θα έχει η εν λόγω εταιρεία, αν αυτό το ζήτημα φτάσει στα μέσα ενημέρωσης.

Ποια είναι η πιθανότητα επίθεσης στα Windows XP; Η σύντομη απάντηση είναι απλή. Η πιθανότητα είναι εξαιρετικά μεγάλη. Αν ένα πρόγραμμα δεν φαίνεται πολύ και δεν χρησιμοποιείται από πολλούς χρήστες είναι μάλλον απίθανο να γίνει στόχος δημιουργών malware ή hackers. Αν παρόλα αυτά ένα πρόγραμμα έχει εκατομμύρια χρήστες, τότε αυτόματα γίνεται ένας ιδιαίτερα “ελκυστικός” στόχος, καθώς όσο περισσότεροι χρήστες μπορούν να γίνουν στόχος επίθεσης τόσο μεγαλύτερο είναι το όφελος για τους δημιουργούς κακόβουλου λογισμικού. Με στοιχεία του Ιουνίου, τα Windows XP αναλογούν στο 37,17% των λειτουργικών συστημάτων για PCs, με άλλα λόγια μιλάμε για περίπου 500 εκατομμύρια χρήστες. Άρα το οικονομικό κίνητρο για τους δημιουργούς malware μπορεί να είναι αστρονομικό από τη στιγμή
που θα σταματήσει η υποστήριξη των Windows XP.

Ποιες είναι οι λύσεις;
Οι καταναλωτές αλλά και οι εταιρικοί χρήστες που διαθέτουν συστήματα με Windows XP έχουν τη δυνατότητα να ακολουθήσουν λύσεις, κάποιες μόνιμες και κάποιες προσωρινές. Πιο συγκεκριμένα:

Αναβάθμιση: Η πιο λογική λύση είναι η αναβάθμιση του λειτουργικού σύστημα σε μια πιο πρόσφατη έκδοση, όπως τα Windows 7 ή ακόμη καλύτερα, τα Windows 8. Η υποστήριξη σε θέματα ασφάλειας αλλά και οι αναβαθμίσεις για τα δυο αυτά λειτουργικά συστήματα θα είναι διαθέσιμη για τουλάχιστον 5 χρόνια. Για τους μεμονωμένους χρήστες μια τέτοια διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή και μπορεί να πραγματοποιηθεί σχεδόν αυτοματοποιημένα. Για τις επιχειρήσεις, η διαδικασία μπορεί να αποδειχθεί αρκετά πιο περίπλοκη. Παρόλα αυτά, η Microsoft έχει δημιουργήσει το End of Support Guide (goto.ms/xpeof), που παρέχει στις επιχειρήσεις όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται για να ξεκινήσουν τη διαδικασία μετάβασης στο νέο λειτουργικό.

Παίζοντας άμυνα: Παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται για λύση που μπορεί να καλύψει το πρόβλημα σε βάθος χρόνου, όσοι αναζητούν κάποιο τρόπο να παρατείνουν ελαφρώς τη διαδικασία αναβάθμισης θα πρέπει να αναζητήσουν κάποια διέξοδο σε μια ισχυρή πρόταση antivirus. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να επιλεγεί μια λύση, η οποία θα εξασφαλίζει την απαραίτητη προστασία, κάτι που θα διαρκέσει μέχρι να έρθει η στιγμή της αναβάθμισης.

Εμβαθύνοντας
Όπως ήδη αναφέραμε η παραμονή κάποιων εταιρειών στα Windows XP μπορεί να οδηγήσει σε νομικούς κινδύνους, ειδικά στην περίπτωση που ανακαλυφθεί ότι τα δεδομένα ήταν αποθηκευμένα σε ένα σύστημα με λειτουργικό σύστημα, το οποίο δεν υποστηρίζεται πλέον.

Όμως δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα. Ξεκινώντας ήδη από το 2013, το mobility έγινε ένα από τα μεγάλα ζητούμενα των επιχειρήσεων, κάτι που αναμένεται να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο μέσα στο 2014. Οι επιχειρήσεις που έχουν παραμείνει στα Windows XP θα δουν ότι δεν είναι σε θέση να καλύψουν τους χρήστες τους με την πιο πρόσφατη mobile τεχνολογία, κάτι που θα μεταφραστεί σε μειονέκτημα για την επιχείρηση, που θα μένει πίσω από τον ανταγωνισμό της.

Η παραγωγικότητα αναμένεται να αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο μέσω νέων εφαρμογών, οι οποίες όμως δεν είναι σχεδιασμένες για να τρέχουν στα Windows XP, αλλά στο περιβάλλον των Windows 7 και των Windows 8. Κάποιες από αυτές τις εφαρμογές μπορούν να λειτουργούν (μερικώς) αυτήν τη στιγμή στα Windows XP, αλλά είναι θέμα χρόνου μέχρι να σταματήσει η αντίστοιχη υποστήριξη. Σύμφωνα με τη Microsoft ένα ποσοστό εταιρειών της τάξης του 50% έχουν προχωρήσει ήδη στα Windows 7 και ο ρυθμός της μετάβασης μεγαλώνει συνεχώς. Παρόλα αυτά τα στοιχεία της εταιρείας Browsium δείχνουν ότι περίπου το 80% των εταιρειών που διαθέτουν πάνω από 10.000 υπολογιστές τρέχουν ακόμη Windows XP, κάτι που είναι εξαιρετικά ανησυχητικό, αλλά και μία… μεγάλη ευκαιρία για το κανάλι!

Η κατάσταση στην οποία έχει βρεθεί η αγορά δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη για κανένα. Η Microsoft έχει προσφέρει υποστήριξη για 13 χρόνια, αλλά πλέον έχει καταστήσει σαφές ότι τα Windows XP έφτασαν στο τέλος του δρόμου. Και αν θέλετε τη γνώμη μας επ’ αυτού, η συγκεκριμένη ημερομηνία άργησε πολύ να έρθει.

Η πρόκληση που αντιμετωπίζει το κανάλι σε αυτήν την περίπτωση είναι να πείσει τους CIOs και τους IT managers να “τραβήξουν την πρίζα” από τα Windows XP και να προχωρήσουν στη διαδικασία μετάβασης στο νέο λειτουργικό σύστημα.

Οφέλη για το κανάλι
Όπως είναι αναμενόμενο, όσο πλησιάζει η ημερομηνία λήξης για τα Windows XP ολοένα και περισσότεροι πελάτες θα αναζητούν τη διαδικασία μετάβασης σε νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος, κάτι που μπορεί να αποτελέσει μια πρώτης τάξης ευκαιρία για τους μεταπωλητές ώστε να έχουν σημαντικά οικονομικά οφέλη.

Το κανάλι πρέπει να είναι έτοιμο να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία, συγκεντρώνοντας και αναλύοντας τα δεδομένα του πελάτη ώστε να μπορέσει να τον οδηγήσει στα επόμενα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει. Οι συνεργάτες θα πρέπει να τοποθετηθούν στην καρδιά της τεχνολογικής συζήτησης, ώστε να μπορέσουν να δώσουν λύσεις πραγματοποιώντας up-selling αλλά και cross-selling, ενισχύοντας την ίδια στιγμή τις σχέσεις τους με τους πελάτες. Με σχεδόν το 1/3 των υπολογιστών σε όλο τον κόσμο να βρίσκεται ακόμη σε Windows XP, υπάρχει μια πραγματικά μεγάλη ευκαιρία για το κανάλι.

Δημιουργώντας εκ νέου μια σχέση
Το τέλος της ζωής των Windows XP παρέχει στους συνεργάτες μια πρώτης τάξη ευκαιρία για να ξεκινήσουν μια εξαιρετικά εποικοδομητική συζήτηση με τους πελάτες για τα σχέδιά τους για το μέλλον. Αποτελεί επίσης μια πολύ καλή περίπτωση για να συζητήσουν συνολικά τη στρατηγική IT των πελατών βλέποντας ποιες εφαρμογές έχουν εγκαταστήσει, πως τις χρησιμοποιούν και με ποιο τρόπο τις έχουν αδειοδοτήσει.

Εξαρχής οι συνεργάτες θα πρέπει να έχουν συνειδητοποιήσει πως θα προσεγγίσουν τη μετάβαση από τα Windows XP. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αρκετή μια προσέγγιση που στηρίζεται σε ερώτηση στον πελάτη για το τι σκοπεύει να κάνει μετά το τέλος της υποστήριξης. Οι συνεργάτες μπορούν και πρέπει να παίξουν έναν συμβουλευτικό ρόλο τοποθετώντας το ζήτημα ως μια υπόθεση για την οποία οι πελάτες θα πρέπει να νοιαστούν, εξηγώντας τους κινδύνους αλλά και τις ευκαιρίες που φέρνει το τέλος υποστήριξης των XP. Για παράδειγμα, οι συνεργάτες μπορούν να συμβουλεύσουν τους πελάτες για τα προβλήματα που μπορούν να έχουν οι υπολογιστές από τους ιούς, καθώς τα Windows XP δεν θα διαθέτουν τεχνική βοήθεια και αυτόματα updates. Μπορούν επίσης να εξηγήσουν τα πλεονεκτήματα των εφαρμογών νέας γενιάς που δεν υποστηρίζονται από τα XP, αλλά και τις δυνατότητες των νεότερων λειτουργικών (και ειδικότερα των Windows 8) σε θέματα mobility, virtualization, υποστήριξης touch συσκευών κ.λπ.

Από τη στιγμή που οι πελάτες έχουν αποφασίσει να αναβαθμίσουν το λειτουργικό τους σύστημα, το κανάλι μπορεί να τους βοηθήσει στη διαδικασία της υλοποίησης και να σχεδιάσει το πλάνο δράσης. Αν οι εταιρείες αποφασίσουν να αναβαθμίσουν σε Windows 7 ή 8 θα πρέπει να αναγνωρίσουν ποια συστήματα έχουν Windows XP αλλά και να κατανοήσουν τι ισχύει στην υπόλοιπη υποδομή. Για παράδειγμα, θα πρέπει να δουν ποια συστήματα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των νέων λειτουργικών, όπως λόγου χάρη το αν διαθέτουν την απαραίτητη μνήμη και τις υπόλοιπες προδιαγραφές. Πραγματοποιώντας έναν έλεγχο στην υποδομή του πελάτη, ο συνεργάτης μπορεί να τον βοηθήσει να κατανοήσει το κόστος που απαιτείται για την αναβάθμιση στα Windows 8 αλλά και να κερδίσει μια καλύτερη οπτική πάνω στο σύνολο του IT του.

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να γίνει κάτι τέτοιο είναι μέσω της χρήσης κάποιας λύσης διαχείρισης. Η προσέγγιση αυτή παρέχει στους πελάτες την πληροφορία για το πόσοι υπολογιστές από αυτούς που διαθέτουν τρέχει Windows XP, και έμμεσα μια εκτίμηση για το κόστος της αναβάθμισης αλλά και των υπολοίπων θεμάτων αδειοδότησης. Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που θα συλλεχθούν οι συνεργάτες μπορούν να δουν με μεγαλύτερη λεπτομέρεια το business του πελάτη και να κατανοήσουν με λεπτομέρεια όλες τις εφαρμογές που χρησιμοποιούνται κατά μήκος της επιχείρησης και να προσφέρουν συμβουλές και καθοδήγηση για το πώς μπορούν να αξιοποιήσουν καλύτερα τις επενδύσεις στο IT για να πετύχουν τους ευρύτερους στόχους τους.

Με το συνδυασμό λεπτομερών δεδομένων σχετικών με τη χρήση και την υποδομή αλλά και τις πληροφορίες από την πλευρά του πελάτη για το τι θέλει να πετύχει, οι συνεργάτες μπορούν να εφαρμόσουν την εμπειρία τους στην τεχνολογία ώστε να αποκαλύψουν και επιπλέον δυνατότητες εσόδων. Για παράδειγμα, μπορεί να διαπιστωθεί η δυνατότητα ένας πελάτης να πραγματοποιήσει consolidation των εφαρμογών που χρησιμοποιεί στην επιχείρησή του ή να τυποποιηθεί η χρήση μιας συγκεκριμένης εφαρμογής, που λειτουργεί σε διαφορετικές εκδόσεις. Πραγματοποιώντας έναν τέτοιο απολογισμό, ο πελάτης μπορεί να καταλήξει στην ανάγκη να υποστηρίξει μικρότερο αριθμό εφαρμογών αλλά και λιγότερα συμβόλαια licensing.

Χαρτογραφώντας το ταξίδι του πελάτη
Το κανάλι έχει πρόσβαση σε πολλές πληροφορίες που προέρχονται από τους software κατασκευαστές, στις οποίες δεν έχει πρόσβαση ο μέσος χρήστης. Αποτελεί δική του δουλειά να γνωρίζει πότε θα πραγματοποιηθούν οι επόμενες μεγάλες ανακοινώσεις νέων προϊόντων αλλά και το ποια θα είναι τα νέα μεγάλα trends. Με αυτό τον τρόπο το κανάλι έχει πρόσβαση σε δεδομένα που μπορεί να βοηθήσουν τον πελάτη να σχεδιάσει τις επόμενες κινήσεις τους. Καθώς οι συνεργάτες κοιτούν τη μετάβαση από τα Windows XP, μπορούν να δουν όλες τις υποδομές ΙΤ του πελάτη και με αυτό τον τρόπο να συμβουλεύσουν τον πελάτη να υιοθετήσει νέα τεχνολογία και τις ανάλογες υπηρεσίες.

Για παράδειγμα, ο συνεργάτης μπορεί να δείξει στον πελάτη ποια θα είναι τα οφέλη του από τη μετάβαση στα Windows 7 ή και στα Windows 8 ανάλογα με το τι ταιριάζει καλύτερα στον πελάτη. Από τη στιγμή που τα Windows 8 έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε tablets (και γενικότερα φορητές συσκευές) αποτελούν καλύτερη επιλογή για εταιρείες που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες mobility. Έτσι αν ο συνεργάτης μάθει ότι ο πελάτης σχεδιάζει ένα mobility project, μπορεί να τον ρωτήσει και να μάθει, ποιες συσκευές σκοπεύει να αγοράσει, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο πιθανές πωλήσεις σε επίπεδο hardware και software. Εναλλακτικά αν πελάτης αποκαλύψει ότι εξετάζει ένα σενάριο hot-desking, ο συνεργάτης μπορεί να τον οδηγήσει σε μια λύση VDI (Virtual Desktop Infrastructure). Μια τέτοια προσέγγιση μπορεί να ανοίξει μελλοντικές συζητήσεις για αλλαγές τεχνολογίας, δημιουργώντας ευκαιρίες εσόδων, με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και τεχνική υποστήριξη.

Κάντε τα XP να δουλέψουν για εσάς
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να μπορέσει το κανάλι να εκμεταλλευτεί το τέλος ζωής των Windows XP, αλ λά οι συνεργάτες θα πρέπει να σκεφτούν με στρατηγικό τρόπο πως μπορούν να βοηθήσουν τους πελάτες τους, ενώ την ίδια στιγμή δημιουργούν ευκαιρίες πώλησης. Κάνοντας τις κατάλληλες ερωτήσεις, αναλύοντας τα σωστά δεδομένα και κατανοώντας τις επιπτώσεις, οι συνεργάτες θα μπορέσουν να ανακαλύψουν νέους τρόπους εσόδων, που μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν και να ενδυναμώσουν και να διασφαλίσουν τις σχέσεις τους με τους πελάτες για
μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τι δείχνουν οι έρευνες
Η… απειλή των XP με νούμερα

Σύμφωνα με έρευνα της Vmware, υπάρχει ένα τεράστιο ποσοστό εταιρειών (την εποχή που πραγματοποιήθηκε η έρευνα άγγιζε το 94%) που δεν είχε προγραμματίσει τη μετάβαση από το εν λόγω λειτουργικό. Πολλές μάλιστα από αυτές τις εταιρείες συνεχίζουν να τρέχουν κρίσιμες εφαρμογές μόνο στα Windows XP. Στα μέσα του προηγούμενου έτους, μια άλλη έρευνα με την ονομασία Vision Critical Study έφτανε στο συμπέρασμα ότι μόλις το 42% των εταιρειών είχαν ξεκινήσει τη διαδικασία μετάβασης σε άλλη έκδοση του λειτουργικού, παρά το γεγονός ότι η Microsoft έχει προειδοποιήσει πάρα πολλές φορές ότι μια επιτυχημένη μετάβαση χρειάζεται τουλάχιστον 18-30 μήνες. Η έρευνα έδειξε ότι το 35% των εταιρειών δεν βρίσκονται καν κοντά στην ολοκλήρωση της μετάβασης αλλά και ένα 20% που έχει προχωρήσει περισσότερο, δεν θα προλάβουν να τελειώσουν τη διαδικασία πριν την καταληκτική ημερομηνία που έχει ορίσει η Microsoft.

Συνεχίζοντας την ανάγνωση της έρευνας της Vmware, βρίσκουμε άλλο ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο, καθώς ένα 40% των εταιρειών που σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν τη διαδικασία, θα την κάνουν σε συνεργασία με κάποιον από το κανάλι. Παρόλα αυτά μόλις το 34% των IT decision makers που έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία είναι σίγουροι ότι θα καταφέρουν να την ολοκληρώσουν πριν την 8η Απριλίου, ενώ ένα 28% είναι δεδομένο ότι θα ζητήσει σαφώς μεγαλύτερη υποστήριξη από το κανάλι.

Αναλυτές καταδεικνύουν ότι ο ρόλος του καναλιού αναμένεται να είναι καταλυτικός σε αυτή τη διαδικασία και καλό είναι να γνωρίζουν όλοι, ότι δεν θα είναι λίγες οι περιπτώσεις επιχειρήσεων που θα σπεύσουν στο παρά πέντε (ενίοτε στο και πέντε) για να ζητήσουν από κάποιο συνεργάτη την ταχύτερη δυνατή μετάβαση. Σε κάθε περίπτωση τόσο οι VARs όσο και όλο το δίκτυο διανομής θα πρέπει να συνεχίσει να εκπαιδεύει την αγορά, μοιράζοντας τις γνώσεις τους και δημιουργώντας νέες σχέσεις με τις επιχειρήσεις που θα έχουν μεγάλη διάρκεια για να αναλάβουν και την ανανέωση της IT υποδομής τους σε μια πλήρως υποστηριζόμενη πλατφόρμα.

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η παύση της υποστήριξης θα κάνει τα συστήματα που λειτουργούν με Windows XP (desktops και notebooks) ιδιαίτερα τρωτά σε απειλές ασφάλειας. Σύμφωνα όμως με τους ερωτηθέντες στην έρευνα της Vmware, οι επιχειρήσεις τρέχουν κατά μέσο όρο 24 εφαρμογές που είναι κρίσιμες για το business τους ακόμη σε Windows XP. Αυτές οι εφαρμογές είναι οικονομικές σε ποσοστό 58%, ERP σε ποσοστό 39% και CRM σε ποσοστό 26%.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η πληροφορία που σχετίζεται με το χρόνο που χρειάστηκαν οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα και είχαν καταφέρει να ολοκληρώσουν τη διαδικασία μετάβασης. Ένα 75% αυτών κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδικασία σε λιγότερο από ένα χρόνο, ενώ το υπόλοιπο 25% χρειάστηκε περισσότερο από ένα έτος για αυτή τη διαδικασία. Επιπρόσθετα από όσους περιμένουν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία πριν την 8η Απριλίου 2014 αναμένουν να ξοδέψουν το 17% του budget τους για τη συντήρηση και τη διαχείριση των Windows XP.

Βαρόμετρο για τις πωλήσεις των PCs
Η αγορά των PCs στην EMEA έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τον προγραμματισμό της Microsoft σχετικά με τα λειτουργικά της συστήματα σύμφωνα με την IDC, η οποία αναφέρει ότι το τέλος της ζωής των Windows XP όσο και η έλευση συσκευών που θα διαθέτουν προεγκατεστημένα τα Windows 8.1 αποτελούν βασικούς παράγοντες της απόδοσης της αγοράς.

Το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου τριμήνου, η αγορά των PCs στην EMEA έπεσε κατά 16% φτάνοντας τα 21,4 εκατομμύρια μονάδες. Εξ αυτών τα 13,3 εκατομμύρια ήταν φορητά συστήματα, οι πωλήσεις των οποί ων μειώθηκαν πάνω από 20% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2012. Τα υπόλοιπα 8 εκατομμύρια συστήματα ήταν desktops, οι πωλήσεις των οποίων έπεσαν περίπου 7% για το ίδιο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με την IDC, η πτώση της αγοράς ήταν μικρότερη σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα, καθώς η αγορά τονώθηκε από την αυξημένη ζήτηση commercial συστημάτων, εξαιτίας της επερχόμενης λήξης της υποστήριξης των Windows XP από τη Microsoft. Η ημερομηνία αυτή οδηγεί ολοένα και περισσότερα τμήματα ΙΤ να εστιάσουν στην ανανέωση του hardware, δημιουργώντας μεγαλύτερες ευκαιρίες στο χώρο των επιχειρήσεων. Σύμφωνα με αναλυτές της εταιρείας, παρά το γεγονός ότι είναι πολύ νωρίς να αρχίσουμε να μιλάμε για ανάκαμψη, τα χειρότερα μάλλον τα είδαμε στο 2ο τρίμηνο του 2013. Η αύξηση των πωλήσεων προκύπτει κυρίως από το χώρο των επιχειρηματικών συστημάτων και μάλιστα ο Σεπτέμβρης κατέδειξε απόδοση πέρα από τις προσδοκίες των περισσότερων κατασκευαστών.

Παρά το γεγονός ότι το τέλος των Windows XP αναζωογόνησε τη ζήτηση στο κομμάτι των επιχειρήσεων, η IDC αναφέρει ότι η ανακοίνωση των Windows 8.1 (που πραγματοποιήθηκε μέσα στον Οκτώβριο) είχε αρνητική επίπτωση στις πωλήσεις των PCs καθώς οι κατασκευαστές φοβήθηκαν ότι θα μείνουν με αρκετά μεγάλο στοκ ξεπερασμένων συστημάτων.

Related Posts