Συνεχίζεται η άνοδος των πωλήσεων των tablets παγκοσμίως. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, το α’ τρίμηνο του 2013, πουλήθηκαν 49,2 εκατ. tablets, αριθμός αυξημένος κατά 142,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012, όταν και είχαν φθάσει στα 20,3 εκατ. τεμάχια.
Η έλευση του iPad mini της Apple βοήθησε στην άνοδο, αλλά σύμφωνα με την IDC ο βασικότερος λόγος δείχνει να είναι η αύξηση που παρατηρείται στις πωλήσεις φθηνών tablets με Android από Ασιάτες κατασκευαστές.
Σε επίπεδο μεριδίων, η Apple παραμένει πρώτη έχοντας μάλιστα αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 65,3% στα 19,5 εκατ. τεμάχια, αλλά το μερίδιο της έχει πέσει πλέον στο 39,6% έναντι 58,1% πριν από ένα χρόνο. Στη δεύτερη θέση είναι η Samsung, η οποία πούλησε 8,8 εκατ. tablets (+282,6%) και το μερίδιο της έφθασε στο 17,9%, ενώ τρίτη σε σημαντική απόσταση είναι η Asus με αύξηση 350% στα 2,7 εκατ. τεμάχια και μερίδιο 5,5%. Η Asus ξεπέρασε και την Amazon, η οποία πούλησε 1,8 εκατ. συσκευές Kindle Fire με το μερίδιο της στο 3,7%, ενώ εμφάνιση στην πεντάδα έκανε και η Microsoft που πούλησε 900.000 συσκευές Surface το α’ τρίμηνο και είχε ένα μερίδιο της τάξεως του 1,8%.
Βέβαια, ενδιαφέρον είναι πως οι υπόλοιποι κατασκευαστές όπου περιλαμβάνονται κυρίως εταιρείες που επενδύουν σε φθηνά Android tablets αύξησαν συνολικά τις πωλήσεις τους κατά 216,3%.
Σε επίπεδο λειτουργικών συστημάτων, τα πράγματα είναι απλά. Το Android είναι στο 56,5% και το iOS στο 39,6%, ενώ τα Windows στο 3,3%. Πριν από ένα χρόνο, η κατάσταση ήταν αντίστροφη καθώς το iOS είχε 58,1% και το Android 39,4%, αλλά πλέον η αγορά έχει αλλάξει και ακολουθεί τις τάσεις εκείνης των smartphones.
Δημήτρης Μαλλάς
Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.