4 δεξιοτητες για τον CIO του μελλοντος

45261593_m

Ο ρόλος του CIO έχει αλλάξει σημαντικά με την πάροδο των ετών. Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές εκείνες που τα στελέχη αυτά απλά κάλυπταν τις τεχνικές ανάγκες της επιχείρησης. Σήμερα, οι επιχειρήσεις αναμένουν από τον CIO να συνδυάζει την τεχνολογική δεξιότητα με το επιχειρηματικό δαιμόνιο.

 

Προκειμένου να προετοιμαστεί και να επιτύχει σε αυτό το ρόλο, ο CIO θα πρέπει να αριστεύσει σε 4 βασικά skills μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Ας δούμε αναλυτικότερα ποια είναι αυτά.

 

1. Ακονίστε το επιχειρηματικό σας δαιμόνιο

Οι CIOs θα πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται εκτός του παραδοσιακού IT πλαισίου, κατανοώντας το πώς λειτουργούν συνολικά τα άλλα τμήματα, καθώς και το ρόλο τους στην επιχείρηση. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της συνεχής τριβής με τους business owners από το marketing, το PR και το HR. Μιλήστε μαζί τους, μάθετε τους πόνους τους, τις προτεραιότητές τους και δείτε πώς η τεχνολογία θα μπορούσε να τους βοηθήσει. Ξεκινήστε τώρα τις επαφές!

 

2. Αναπτύξτε τις ηγετικές σας ικανότητες

Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, το 91% των CIOs παραδέχτηκαν πως δεν διαθέτουν ούτε μία βασική ηγετική ικανότητα. Η έλλειψη αυτή αποτελεί πρόβλημα, μιας και είναι κάτι που απαιτείται από έναν σύγχρονο CIO. Η λογική είναι πως το στέλεχος αυτό δεν αρκεί να διαθέτει τεχνικές γνώσεις, αλλά ταυτόχρονα το θάρρος και την αποφασιστικότητα, προκειμένου να οδηγήσει την επιχείρηση στις αλλαγές που χρειάζονται. Για να το πετύχουν αυτό, οι tech execs θα πρέπει να επενδύσουν περισσότερο χρόνο στο coaching, στο mentoring και στο training του προσωπικού. Παράλληλα, είναι εξίσου αναγκαίο να διατηρούν στενές σχέσεις με τα άλλα στελέχη, τους εργαζομένους και τους εξωτερικούς συνεργάτες, ώστε να μπορούν να επηρεάσουν τις όποιες αποφάσεις.

 

3. Βελτιώστε τις επικοινωνιακές ικανότητές σας

Καθώς οι CIOs επικοινωνούν τις τεχνολογίες σε άλλα στελέχη, θα πρέπει να μιλούν λιγότερο για το αμιγώς τεχνικό μέρος τους και περισσότερο σχετικά με τις λύσεις, τον αντίκτυπο και την αξία που φέρνουν οι λύσεις αυτές στην επιχείρηση. Αν ο CIO πάσχει στον επικοινωνιακό τομέα, κυρίως ως ομιλητής, δεν θα μπορεί να συνδεθεί με τους συνεργάτες στα άλλα τμήματα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ηγηθεί. Επομένως, θα πρέπει να “ακονίσει” τόσο τις ικανότητές του στον προφορικό όσο και στο γραπτό λόγο, ακόμη και μέσω training.

 

4. Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων

Οι επιχειρήσεις απαιτούν από το CIO να αναγνωρίζει ένα πρόβλημα και στη συνέχεια να προτείνει τη λύση, μέσω της χρήσης της τεχνολογίας. Θα πρέπει, στη συνέχεια, να παρακολουθεί την πορεία της λύσης και τα αποτελέσματά της,  τα οποία πρέπει να είναι διαθέσιμα για τη στιγμή που θα πρέπει να κριθεί για τις ικανότητές του.

 

Δεδομένου πως ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, ο CIO οφείλει να αναγνωρίζει τις τάσεις, και να επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και ανάδειξη των ικανοτήτων του.