19.8 C
Athens
28/03/2024
Biztech

Tablets: Ήρθαν για να µείνουν!

Γιατί αλήθεια γίνεται τόσος ντόρος για τα tablets; Τι είναι αυτό που τα κάνει τόσο ελκυστικά στα µάτια του παγκόσµιου αγοραστικού κοινού; Είναι µια περαστική µόδα που θα σβήσει σαν τόσες άλλες ή µήπως πρόκειται για ένα ισχυρό trend που έχει… ριζώσει για τα καλά, προσφέροντας µεγάλες δυνατότητες κέρδους; Η απάντηση είναι σε κάθε περίπτωση θετική!

Όπως όλα τα στοιχεία δείχνουν, τα tablets παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεων κατά 52% το 2013 (σύµφωνα µε το KPCB Internet trends 2014), σε σχέση µε το προηγούµενο έτος. Μάλιστα, η υιοθέτηση των tablets είναι σαφώς ταχύτερη από εκείνη που πέτυχαν τα PCs στο παρελθόν, ενώ υπάρχει ακόµα σηµαντικό περιθώριο µεγέθυνσης. Σύµφωνα µε στοιχεία της Gartner, οι παγκόσµιες πωλήσεις tablets θα αγγίξουν τα 229 εκατοµµύρια τεµάχια το 2014, αύξηση 11% σε σχέση µε το 2013, αντιστοιχώντας στο 9.5% των παγκοσµίων πωλήσεων συσκευών για το τρέχον έτος. Το 2013, οι πωλήσεις tablets αυξήθηκαν κατά 55%. Η αγορά συσκευών, σύµφωνα µε έρευνα της Gartner, θα συνεχίσει να εξελίσσεται και στα επόµενα χρόνια. Εφόσον κινηθεί µε το σωστό τρόπο, προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες και προϊόντα, το κανάλι των συνεργατών θα µπορέσει να κεφαλαιοποιήσει τη δυναµική αυτή τάση στην αγορά των tablets.

Είναι γνωστό πως η αλµατώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας εγγυάται πως σε τακτά χρονικά διαστήµατα εµφανίζεται κάτι εντελώς µοναδικό και διαφορετικό, το οποίο είναι ταυτόχρονα καλαίσθητο και εύχρηστο. Το tablet είναι µια τέτοια συσκευή, η οποία συγκεντρώνει χαρακτηριστικά που την καθιστούν εξαιρετικά δηµοφιλή στο παγκόσµιο κοινό. Αυτό ακριβώς το trend, ίσως είναι και το µεγαλύτερο «όπλο» για την πώληση αυτού του είδους των συσκευών – ίσως περισσότερο, κάποιες φορές, και από την αντικειµενική αξία τους.

Επιπλέον, για ένα µικρότερο ηλικιακά κοινό, τα tablets αποτελούν και την πρώτη τους επαφή µε την τεχνολογία, υποκαθιστώντας την αγορά ενός desktop ή laptop συστήµατος. Δεν πρέπει να παραγνωρίζουµε προφανώς και τα ήδη καταγεγραµµένα πλεονεκτήµατα των tablets, όπως τη φορητότητα (µεγέθη οθονών κάτω από 11 ίντσες και περιορισµένο βάρος) και την ευχρηστία. Ανεξάρτητα από την ηλικιακή οµάδα και το επάγγελµα του κατόχου του, το σχήµα και το µέγεθος του tablet, η οθόνη αφής και η δυνατότητα άµεσης εκκίνησης λειτουργίας και εφαρµογών, το καθιστούν πρώτη επιλογή για µεγάλη µερίδα κοινού.

Ένας ακόµα κίνδυνος που κρύβεται στη λογική του «πουλώ το φτηνότερο tablet» είναι πως καταστρέφεται η ίδια η σχέση πελάτη-καταστήµατος και ο λόγος είναι απλός: Η εµπειρία που θα αποκοµίσει ο πελάτης από την οικονοµική συσκευή θα είναι εξίσου περιορισµένη, ελλιπής και αρνητική για το προϊόν αυτό.

Δεν είναι όµως αποκλειστικά το consumer κοινό, στο οποίο απευθύνεται η αγορά των tablets – το enterprise έχει ένα εξίσου σηµαντικό ρόλο στην υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτής. Θυµίζουµε πως το mobile computing και ειδικότερα το φαινόµενο του Bring Your Own Device (BYOD) βρίσκει ολοένα και µεγαλύτερη ανταπόκριση στο επιχειρηµατικό περιβάλλον. Ως αποτέλεσµα, το mobility και η ελευθερία που παρέχει µια συσκευή tablet αποκτούν νέο «νόηµα», µε τη δυνατότητα χρήσης των εφαρµογών όπου και εάν βρισκόµαστε, είτε στο εσωτερικό της επιχείρησης είτε στο δρόµο. Επιπλέον, τι πιο βολικό από το να έχουµε πάντα εύκαιρες τις εφαρµογές εκείνες που έχουµε συνηθίσει να χρησιµοποιούµε;

Η αγορά των tablets

«Εν αρχή» το… Android! Κανείς δεν µπορεί να αµφισβητήσει την κυριαρχία του λειτουργικού συστήµατος της Google, το οποίο συνοδεύει την πλειονότητα των συσκευών tablet. Πώς θα µπορούσε άλλωστε, µε δεδοµένο πως πρόκειται για απολύτως δωρεάν software; Και όµως η… τιµή του δεν αποτελεί το µοναδικό του πλεονέκτηµα: Ο κάτοχος µιας Android συσκευής θα µπορεί απλά να επισκεφτεί το Google Play και να περάσει ατέλειωτες ώρες ανακαλύπτοντας µέσα από χιλιάδες διαθέσιµες εφαρµογές την πλέον κατάλληλη. Ευελιξία, χρηστικότητα και multitasking καθιστούν το Android τη δηµοφιλέστερη επιλογή για συσκευές tablets.

Επειδή όµως τίποτα στον κόσµο της τεχνολογίας δεν είναι τέλειο, υπάρχουν συγκεκριµένα µειονεκτήµατα, τα οποία θα πρέπει λαµβάνονται υπόψη: Βασικότερο, ίσως, είναι η διασπορά. Με τον όρο αυτό εννοούµε πως δεν υπάρχει ενιαία γραµµή στην υλοποίηση του λειτουργικού, µιας και οι περισσότερες κατασκευάστριες εταιρείες εφαρµόζουν τις δικές τους παραµέτρους και customization στο λειτουργικό που συνοδεύει το tablet τους. Το αποτέλεσµα αυτού είναι πως το τελικό προϊόν, όπως καταλήγει στον πελάτη, πιθανότατα προσφέρει διαφορετική εµπειρία χρήσης, σε σχέση µε το tablet άλλης εταιρείας.

Ένα ακόµα σηµείο που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι συνεργάτες και που αποτελεί απόρροια του προβλήµατος της διασποράς είναι και αυτό της διακύµανσης της τιµής των Android tablets: Η αγορά προσφέρει επιλογές που ξεκινούν από τα 50 ευρώ και µπορεί να αγγίξουν ακόµα και τα 700 ευρώ.

Εάν στα προηγούµενα προσθέσουµε και τη δεδοµένη οικονοµική κατάσταση, τότε γίνεται κατανοητή η προτίµηση του αγοραστικού κοινού σε οικονοµικές λύσεις tablets, στην κατώτερη κλίµακα τιµών και χαρακτηριστικών. Εκεί ακριβώς κρύβεται και η παγίδα για το δίκτυο των συνεργατών: Αφενός, η προώθηση των πλέον οικονοµικών tablets προσφέρει χαµηλά περιθώρια κέρδους στον µεταπωλητή, καθιστώντας µη βιώσιµο το µοντέλο αυτό. Ο µόνος τρόπος αντιµετώπισης του προβλήµατος αυτού είναι αποκλειστικά η πώληση µεγάλου αριθµού συσκευών, το οποίο είναι δύσκολο για την πλειονότητα του δικτύου.

Ένας ακόµα κίνδυνος που κρύβεται στη λογική του «πουλώ το φτηνότερο tablet» είναι πως καταστρέφεται η ίδια η σχέση πελάτη-καταστήµατος και ο λόγος είναι απλός: Η εµπειρία που θα αποκοµίσει ο πελάτης από την οικονοµική συσκευή θα είναι εξίσου περιορισµένη, ελλιπής και αρνητική για το προϊόν αυτό. Όπως εύκολα καταλαβαίνει κάποιος, ένα παράπλευρο αποτέλεσµα θα είναι πως αφού ο πελάτης δεν θα µείνει ικανοποιηµένος από την αγορά του, θα χάσει το ενδιαφέρον του για την τεχνολογία αυτή και δεν θα επιστρέψει στο κατάστηµα.

Από την άλλη πλευρά, οι συνεργάτες πρέπει να γνωρίζουν πως αφενός η προώθηση ποιοτικότερων tablets σε υψηλότερη τιµή συνεπάγεται µεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και αφετέρου πως καλύτερες συσκευές σηµαίνουν και περισσότερα αξεσουάρ – όσο πιο σηµαντική και «πολύτιµη» θεωρεί ο πελάτης τη συσκευή του, τόσο περισσότερο θα θελήσει να την προστατεύσει (θήκες, ζελατίνες κλπ), να επεκτείνει τις δυνατότητές της (φορτιστές, καλώδια κλπ) και εποµένως την απόλαυση που του προσφέρει η αγορά του.

Μια ακόµα πραγµατικότητα η οποία πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι και η αυξανόµενη παρουσία των Windows tablets, καθώς ολοένα και περισσότερα µοντέλα κυκλοφορούν στην αγορά, µε µεγάλο εύρος τιµών και χαρακτηριστικών. Βασικός λόγος της ενίσχυσής τους αλλά και της επιτυχίας τους είναι πως η Microsoft έχει επιλέξει να προσφέρει εντελώς δωρεάν το λειτουργικό σύστηµα Windows 8.1 σε tablets µε οθόνες µικρότερες από 9 ίντσες.

Εφόσον η κίνηση αυτή συνδυαστεί µε τις ανταγωνιστικές τιµές και χαρακτηριστικά, καθώς επίσης και µε το γεγονός πως οι διαθέσιµες apps για Windows αυξάνονται µε ραγδαίους ρυθµούς (αν και προφανώς µειονεκτούν αριθµητικά σε σχέση µε εκείνες του Android, οι πιο κλασικές και δηµοφιλείς υπάρχουν), τότε η αγορά για την πλατφόρµα αυτή αποτελεί µια πρόκληση.Εκτός όµως από τις εκτιµήσεις αυτές, τα στοιχεία αποτελούν αδιάψευστο µάρτυρα. Σύµφωνα λοιπόν µε την IDC, αν και το Android συνεχίζει να είναι ο κυρίαρχος της αγοράς, τα Windows-based tablets βρίσκονται σε άνοδο.

Αν και οι προοπτικές που προαναφέρθηκαν αποτελούν την κύρια τάση αυτή τη στιγµή που γράφουµε, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουµε πως η εξέλιξη αυτή έχει διακυµάνσεις και οπισθοδροµήσεις, µε τη µορφή της στασιµότητας στην αγορά των tablets. Συγκεκριµένα, η αύξηση των πωλήσεων επιβραδύνθηκε το 2014, καθώς οι αγοραστές νέων hardware συσκευών στράφηκαν σε εναλλακτικές συσκευές, ενώ οι υπάρχοντες χρήστες αποφάσισαν να παρατείνουν τη «διάρκεια ζωής» των tablets τους. Μπορεί οι φετινές πωλήσεις να αυξήθηκαν σε σχέση µε το 2013 κατά 11%, αλλά το 2013 η αύξηση είχε αγγίξει το 55% σε σχέση µε το προηγούµενο έτος. Η Gartner υπολογίζει πως µέχρι το 2018 θα έχουµε 90 εκατοµµύρια λιγότερες πωλήσεις νέων tablets, καθώς και 155 εκατοµµύρια λιγότερες αντικαταστάσεις συσκευών.

Πιο συγκεκριµένα, κάποιοι χρήστες tablets δεν πρόκειται να αντικαταστήσουν το υπάρχον tablet τους µε άλλο tablet, καθώς θα προτιµήσουν ένα hybrid µοντέλο ή συσκευές two-in-one, αυξάνοντας το µερίδιο της ultramobile premium αγοράς στο 22% το 2014 και στο 32% ως το 2018. Παρ’ όλες τις επιβεβαιωµένες διακυµάνσεις, η πραγµατικότητα είναι πως η αγορά των tablets παραµένει µεγάλο business για το δίκτυο συνεργατών, που προσφέρει προοπτικές επικερδούς δραστηριοποίησης.

Η νέα τάξη πραγµάτων

Όσοι κινούνται στο χώρο της αγοράς γενικά, αλλά και σε αυτή των tablets ειδικά, γνωρίζουν από πρώτο χέρι πως η ρευστότητα και η εναλλαγή στις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού είναι ένα δεδοµένο που δεν µπορεί να αγνοηθεί. Όποιος δεν γνωρίζει ή ηθεληµένα αγνοεί τις νέες τάσεις και «ρεύµατα», κινδυνεύει να µείνει στάσιµος ή να «βουλιάξει».
Η διαπίστωση αυτή ισχύει και στο θέµα των tablets, καθώς ένας από τους λόγους επιβράδυνσης της αγοράς, όπως ήδη αναφέρθηκε πιο πάνω, είναι πως κοµµάτι της µεταφέρεται σε ένα συγγενικό είδος συσκευών, τα hybrid ή convertible laptops.

Ουσιαστικά, το hybrid είναι ένας υπολογιστής που µπορεί να λειτουργήσει είτε ως laptop είτε ως tablet. Η διαφορά µεταξύ τους έγκειται στον τρόπο εισαγωγής δεδοµένων: Στην περίπτωση του laptop γίνεται µέσω πληκτρολογίου και ποντικιού, ενώ στην περίπτωση του tablet µέσω της οθόνης αφής και του εικονικού πληκτρολογίου. Ο συνδυασµός και των δύο, επιτρέπει στο χρήστη, συνήθως µε τη λογική της αποσπώµενης οθόνης, να µετατρέπει τη συσκευή του σε όποια από τις δύο επιθυµεί.

Παρ’ όλα αυτά, θα πρέπει η µεταπώληση να έχει υπόψη της και τα αρνητικά σηµεία της τεχνολογίας αυτής. Συγκεκριµένα, σύµφωνα µε τους ειδικούς, τα hybrids λειτουργούν καλύτερα είτε ως laptops είτε ως tablets. Προκειµένου να ανταποκριθούν και στους δύο «ρόλους», θα πρέπει να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις. Για παράδειγµα, το βάρος τους µε τη µορφή laptop είναι σαφώς µεγαλύτερο από εκείνο των κλασικών tablets. Αντίστοιχα, τα hybrids στην tablet µορφή τους δεν διαθέτουν τις επιδόσεις ενός παραδοσιακού laptop, αν και οι τελευταίες εξελίξεις στο χώρο των επεξεργαστών δείχνουν ότι η διαφορά επιδόσεων µειώνεται δραµατικά.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, έχουν εµφανιστεί στην αγορά πληθώρα µοντέλων που συνδυάζουν ποικιλία χαρακτηριστικών, τιµών και ύφους. Πρόκειται για ένα χώρο µε µεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, εφόσον µάλιστα προσφέρει και upselling. Είναι σαφώς πιο εύκολο να στρέψεις τον ενδιαφερόµενο για τα hybrids πελάτη σε µια επιλογή περιφερειακών συσκευών που θα προσδώσουν στο tablet του µεγαλύτερη χρηστική και λειτουργική αξία. Επιπλέον, αυτός που ενδιαφέρεται για µια συσκευή του είδους, είναι πιθανότερο να επιλέξει κάποιο µοντέλο hybrid µε υψηλότερη τιµή και επιπλέον χαρακτηριστικά.

Ένας ακόµα παράγοντας που θα πρέπει να γνωρίζει ο τοµέας της µεταπώλησης είναι και η λεγόµενη «κατάτµηση» της αγοράς (market segmentation). Έχουν ήδη ξεκινήσει να κυκλοφορούν στην αγορά tablets για παιδιά µικρής ηλικίας, tablets αποκλειστικά για media και ψηφιακό περιεχόµενο, tablets που αντικαθιστούν τα PCs, αλλά και tablets σχεδιασµένα αποκλειστικά για hardcore gamers. Η αγορά δείχνει σαφώς πως διασπάται. Η λογική του segmentation δεν είναι κάτι καινούργιο. Ειδικά στην περίπτωση των PCs, τα desktops και τα notebooks αποτελούν κλασικό παράδειγµα. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση των PC gaming συστηµάτων. Εποµένως, δεν αποτελεί έκπληξη που βλέπουµε το ίδιο να επαναλαµβάνεται και στην αγορά των tablets.

Η πρώτη σκέψη ίσως είναι πως το segmentation αποτελεί αρνητική εξέλιξη – αντιθέτως, όµως, από πλευράς επιχειρείν προσφέρει πολλαπλές ευκαιρίες. Για παράδειγµα, το Nabi kids tablet πούλησε περί τις 2 εκατοµµύρια συσκευές στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια των διακοπών πέρυσι. Αντίστοιχα το Shield tablet της NVIDIA αποτελεί µια κίνηση µε µεγάλες προοπτικές.

Να επισηµάνουµε, ως συµπέρασµα, πως το segmentation πρόκειται να ενισχυθεί, καθώς οι κατασκευαστές hardware θα ανακαλύπτουν συνεχώς τµήµατα της αγοράς των οποίων οι ανάγκες δεν έχουν καλυφθεί. Υπάρχουν πολλαπλές καθηµερινές χρήσεις για τα tablets: Η πλειονότητα θα είναι «γενικής φύσης» όπως ισχύει µε τα iPad, αλλά µια µεγάλη µερίδα θα απευθύνεται σε ολοένα και πιο συγκεκριµένες ανάγκες.

Ως αποτέλεσµα, ο κατακερµατισµός είναι η παράµετρος που θα συνεχίσει να κινεί την αγορά των tablets, προσφέροντας ακόµα µεγαλύτερα περιθώρια κέρδους λόγω ευρείας γκάµας συσκευών, καθώς και των συνοδευτικών περιφερειακών τους.

Νίκος Δηµητρόπουλος, Westnet: Δυναµικό παρόν στην αγορά tablets

Ηλεκτρονικές ταµπλέτες, ή όπως όλοι πλέον τις αποκαλούµε, Τablet… µία αγορά που µονοπωλεί το ενδιαφέρον ολόκληρου του «τεχνολογικού κόσµου» και καταφέρνει να βγαίνει «αλώβητη» από µία περίοδο έντονων οικονοµικών δυσχερειών για την Ελλάδα και την παγκόσµια αγορά. Τα tablet γίνονται ολοένα και πιο δηµοφιλή, καθώς µετατρέπονται από stylish gadget σε απαραίτητα εργαλεία για την καθηµερινότητα όλων. Η θεαµατική διείσδυση της εν λόγω αγοράς αντικατοπτρίζεται απόλυτα και στα παρακάτω µεγέθη, σύµφωνα µε τα στοιχεία της GfK:

• περισσότερα από 430.000 τεµάχια tablet πουλήθηκαν το 2013 στην ελληνική αγορά
• πάνω από 90 εκατ. ευρώ είναι ο τζίρος των πωλήσεων tablet το 2013

Εύκολα αντιλαµβάνεται κανείς πως τα tablets έδρασαν καταλυτικά και έδωσαν µια πολύ σηµαντική «πνοή» στην αγορά της τεχνολογίας, ενώ ταυτόχρονα έθεσαν τις βάσεις για τη δηµιουργία ισχυρών παικτών. Όντας αποκλειστικά στην αγορά της διανοµής προϊόντων πληροφορικής και υψηλής τεχνολογίας από το 2005, η Westnet Distribution Α.Ε., µέλος του Οµίλου εταιρειών του Πάνου Γερµανού, Olympia Development, κατάφερε να εξελιχθεί γρήγορα σε έναν ανταγωνιστικό και δυνατό παίκτη που πρωταγωνιστεί σε µία απαιτητική αγορά.

Η διείσδυση της εταιρίας στην αγορά ήταν άµεση και επιτυχής, καταγράφοντας από τα πρώτα της βήµατα µέχρι και σήµερα, έναν µεγάλο αριθµό επιτυχηµένων συνεργασιών που διαρκώς αυξάνονται. Πιο συγκεκριµένα, κλειδί της επιτυχηµένης πορείας της εταιρείας, αλλά και εχέγγυο για τη µελλοντική της δυναµική παρουσία, αποτελεί η υιοθέτηση ενός στρατηγικού πλάνου µε ξεκάθαρες προτεραιότητες και στόχους. Η εταιρεία κατάφερε να αντιληφθεί από νωρίς τις επερχόµενες δυναµικές και απαιτήσεις του κλάδου και προσαρµόστηκε άµεσα στα νέα δεδοµένα.

Ειδικότερα, το 2013, αποτέλεσε µια χρονιά ορόσηµο για τη Westnet Distribution Α.Ε, καθώς τέθηκαν οι βάσεις για τη δηµιουργία ενός ανανεωµένου και ευέλικτου σχήµατος διανοµής που θέτει στο επίκεντρο την ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών της εταιρείας µε την παροχή ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών προστιθέµενης αξίας. Στο πλαίσιο αυτό, η Westnet προχώρησε to 2014 στην αναπροσαρµογή του επιχειρηµατικού της σχεδιασµού, εστιάζοντας στον κλάδο του mobility. Έτσι, επιδιώκοντας να εδραιωθεί στον εν λόγω κλάδο, η εταιρεία προχώρησε στη δηµιουργία νέου εµπορικού τµήµατος mobility, το οποίο εστίασε στη δηµιουργία αποκλειστικών συνεργασιών (ASUS, Lenovo), προχώρησε σε δυναµικά λανσαρίσµατα και µε ιδιαίτερα προσεγµένο line up.

Πιο συγκεκριµένα, η Westnet Distribution Α.Ε διαθέτει ευρύτατο portfolio προϊόντων και προσφέρει ολοκληρωµένες µε άκρως ανταγωνιστικές λύσεις στους πελάτες της και στην κατηγορία του mobility. Συγκεκριµένα, η εταιρεία επένδυσε στα consumer και commercial tablet, µε εξαιρετικά αποτελέσµατα. Η εταιρεία παρέχει δυναµικό προϊοντικό µείγµα στα commercial tablet, όπως τα Windows tablet µε Intel CPU, τα οποία µπορούν να ενταχθούν σε ένα επαγγελµατικό περιβάλλον, καθώς είναι συµβατά µε υπάρχουσες πλατφόρµες και µπορούν να τρέξουν επαγγελµατικές εφαρµογές. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του έτους επετεύχθησαν αποκλειστικές συνεργασίες, όπως µε τις εταιρείες ASUS και LENOVO, ενώ ενισχύθηκε σηµαντικά το ανθρώπινο δυναµικό µέσα από την επένδυση στην εκπαίδευση και την προσέλκυση εξειδικευµένων στελεχών.

Σηµειώνεται δε ότι η υλοποίηση της νέας στρατηγικής, µε βασικούς άξονες την επίτευξη αποκλειστικών συνεργασιών, τη διεύρυνση του πελατολογίου και τη στόχευση σε κερδοφόρες κατηγορίες, είχαν ως αποτέλεσµα την αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 3,7% σε σχέση µε το 2012, όπως και επίσης η αύξηση του κύκλου εργασιών σε σχέση µε το 2012 ξεπέρασε το 33% σε συγκρίσιµη βάση.

Κώστας Ζορµπάς: Η Intel το πλέον αναγνωρίσιµο brand και στα tablets!

Τα tablet σήµερα δεν χρειάζονται πολλά εισαγωγικά σχόλια. Η ευκαιρία του καναλιού στο κοµµάτι της φορητότητας είναι εξαιρετική, λόγω της διαρκώς αυξανόµενης ζήτησης. Αυτό που πρέπει να δώσουµε στους πελάτες µας είναι η επιλογή της συσκευής που θα καλύψει τις δικές τους προσωπικές ανάγκες, την οποία χρειάζεται να αναδείξουµε.

Τα tablet είναι ιδανικά για περιήγηση στο διαδίκτυο και mobile games, µε µεγάλη αυτονοµία, σε ένα εξαιρετικά µικρό και ελαφρύ µέγεθος. Τι συνήθως ξεφεύγει από αυτή τη µατιά; Το τι θέλει ο συγκεκριµένος χρήστης.

Οι έρευνες λένε ότι οι χρήστες επιζητούν καλύτερη εµπειρία, και µε τα tablet που έχουν επεξεργαστή Intel είµαστε σε θέση να τη βελτιώσουµε µε καλύτερες επιδόσεις στο web, στα γραφικά και στην αυτονοµία. Μάλιστα, στο ποσοστό του 81% οι ιδιοκτήτες tablet χαµηλού κόστος δηλώνουν ότι είναι διατεθειµένοι να πληρώσουν περισσότερα στην επόµενη αγορά τους, γιατί απλά πλέον καταλαβαίνουν ότι θέλουν καλύτερες επιδόσεις.Ταυτόχρονα, υπάρχουν αρκετές επιλογές στις συσκευές στο θέµα της διάστασης οθόνης, όπου η άνοδος της προτίµησης για τον οικιακό καταναλωτή έχει κατέβει στις 7” µε 8”, ενώ για τον εταιρικό καταναλωτή το ενδιαφέρον εστιάζεται στις 10”. Οι επιλογές στο λειτουργικό είναι πλέον περισσότερες, όπου η δυναµική διείσδυσης των Windows είναι πλέον εµφανής. Επίσης, η αγορά του tablet δεν είναι δουλειά λίγων µόνο κατασκευαστών. Intel επεξεργαστές βρίσκονται µέσα σε όλο και περισσότερες προτάσεις πολυεθνικών και τοπικών brands και µάλιστα το Intel brand είναι και το πλέον αναγνωρίσιµο. Εξυπηρετούν Android και Windows εξίσου. Μάλιστα, για τα Windows η συµβατότητα είναι ολοκληρωµένη µε περιφερειακά και εφαρµογές που έχουν ήδη οι καταναλωτές και αυτό είναι ένα κυρίαρχο θέµα, µιας που ήδη το 50% των χρηστών µε tablet αξίας πάνω από 300€ τις χρησιµοποιούν στο σπίτι και στο γραφείο. Το ποσοστό αυτό βρίσκεται σε ανοδική πορεία, αφού τα Windows tablet κατεβαίνουν σε πολύ πιο προσιτές τιµές και µε ακόµα περισσότερες επιλογές.

Τι παραπάνω προσφέρουµε στο κανάλι, σαν Intel, στην προσπάθειά του να αυξήσει την αξία του για τον καταναλωτή; Στην Intel βέβαια όταν λέµε κανάλι εννοούµε τους Intel Technology Providers. Οι ITP έχουν τη δυνατότητα να εµπλουτίσουν τις προτάσεις για τον εταιρικό καταναλωτή στα tablet µε Intel επεξεργαστή µε το Intel Business App Portfolio. Δηλαδή την προσφορά µιας σουίτας µε τα κορυφαία business app για Android ή Windows αξίας πάνω 250$, η οποία ισχύει µέχρι τις 31 Μαρτίου 2015. Για να την εκµεταλλευτούν οι Intel Technology Providers χρειάζεται απλά να ζητήσουν τα Master Keys από το link http://channelsurveys.intel.com/businessapp/. Οι Intel Technology Providers έχουν βέβαια πρόσβαση στο www.inteltechnologyprovider.com, όπου θα βρουν αναλυτικές συγκρίσεις προϊόντων, εκπαιδευτικό και marketing υλικό που θα τους διευκολύνουν στην προώθηση και πώληση των tablet.

Άλλη µια διάσταση που καλείται το κανάλι να αναδείξει είναι η ανάγκη του καταναλωτή να δει πώς µπορεί να εξυπηρετήσει τις αυξανόµενές του ανάγκες είτε σε µεγαλύτερα επίπεδα επιδόσεων είτε από πλευράς λειτουργικότητας. Για την κάλυψη αυτών των αναγκών υπάρχει η κατηγορία των 2 σε 1 όπου επιτυγχάνεται η χρήση tablet όταν το θέλει, και notebook όταν το χρειάζεται. Τα 2 σε 1 δίνουν τη δυνατότητα sell up από ένα tablet αλλά εξελίσσουν και το κλασικό χρήστη notebook στη νέα εµπειρία της αφής και ευκολίας.

Αλέξανδρος Παπαϊωάννου, Oktabit: Διαφοροποίηση με ποιότητα

Τα tablets συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία µέσα στο 2014 και αναµένεται σηµαντική αύξηση σε σχέση µε τις πωλήσεις του 2013 που κατέγραψε περισσότερα από 430.000 τεµάχια. Υπάρχει η εκτίµηση ότι οι συνολικές πωλήσεις για το τρέχον έτος θα ξεπεράσουν τα 650.000 τεµάχια, καθώς υπολογίζουµε ότι στην περίοδο των γιορτών θα αποτελέσει το πλέον δηµοφιλές είδος δώρου, τόσο για µικρούς όσο και µεγάλους.

Έχουµε δει µέχρι τώρα την προτίµηση των καταναλωτών κυρίως στα tablets χαµηλής αξίας (κάτω από 60€) καθώς και στην µεσαία κατηγορία µεταξύ 100 – 150 €, ενώ ένα ποσοστό 10% κινείται στην αγορά tablet µε κόστος πάνω από €200.

Οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να προτιµούν όλο και περισσότερο τις δηµοφιλείς συσκευές, αφού σε ποσοστό µεγαλύτερο από 65% τις χρησιµοποιούν σε καθηµερινή βάση. Το tablet έχει καταφέρει σε µεγάλο βαθµό – µέσα στο πλαίσιο της οικονοµικής κρίσης-  να καλύψει την ανάγκη για επικοινωνία, ψυχαγωγία και ενηµέρωση. Είδαµε επίσης, παράλληλα. και την τάση των παραδοσιακών ΜΜΕ για δηµιουργία νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών για κατόχους tablets. Όλο και περισσότεροι χρήστες αναζητούν streaming περιεχόµενο και ενδιαφέρονται για καλύτερα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ο χρήστης γνωρίζει πλέον τη σηµασία χαρακτηριστικών όπως το µέγεθος της οθόνης, η ποιότητα του IPS panel, o επεξεργαστής και το λειτουργικό του tablet.

Πριν από ένα χρόνο, όταν λανσάραµε τα πρώτα Vero Tablets µε Intel Inside , είχαµε αντιληφθεί την δηµιουργία µιας niche αγοράς που έψαχνε λύσεις ευέλικτες, αισθητικά βελτιωµένες, πιο ισχυρές και έξυπνα σχεδιασµένες. Ήταν µια πρώτης τάξεως ευκαιρία για το δίκτυο µεταπωλητών που µπορούσε να προσφέρει µια σοβαρή λύση µε την επεξεργαστική ισχύ του επεξεργαστή Intel Αtom και το οικοσύστηµα του Android.

Η διαφοροποίηση βρίσκεται στην ποιότητα κατασκευής, τη σχεδίαση υψηλής αισθητικής και στο σωστό after sales support.
Στα νέα Vero Tablets µε Intel Inside® και στα νέα Windows δόθηκε ιδιαίτερη προτεραιότητα στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Χάρη στο λειτουργικό Windows της Microsoft, οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να απολαµβάνουν την εµπειρία και τις αποδόσεις ενός προσωπικού υπολογιστή στη φορητή τους συσκευή.

Αυτή τη στιγµή οι µεταπωλητές έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν προϊόντα των δύο κορυφαίων κατασκευαστών (Intel και Microsoft) σε λύσεις ιδιαίτερα ανταγωνιστικές. Τα δύο νέα µας VERO tablets (W8i και W10i) αποτελούν εξαιρετικές Value for money προτάσεις, αφού εκτός από την ποιότητα κατασκευής, τους ισχυρούς επεξεργαστές Quad Core της Intel, παρέχεται δωρεάν για ένα έτος το Office 365 Personal, µε τις εφαρµογές γραφείου Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Access και Publisher, µετατρέποντάς τα σε ολοκληρωµένα κέντρα εργασίας – εξαιρετική λύση για ανταλλαγή αρχείων µε τον υπολογιστή. Επιπλέον, παρέχονται δωρεάν 1TB χώρος αποθήκευσης στο One Drive cloud της Microsoft για αποθήκευση και συγχρονισµό εγγράφων και πληροφοριών, καθώς και 60 λεπτά Skype world το µήνα δωρεάν, για κλήσεις σε σταθερά τηλέφωνα σε 60 χώρες.

Πιστεύουµε ότι οι συνεργάτες θέλουν να προσφέρουν ολοκληρωµένη λύση και να µεγιστοποιήσουν το κέρδος τους και ο εµπλουτισµός της γκάµας µε ποιοτικά αξεσουάρ σίγουρα είναι ένας τρόπος. Υπάρχει µεγάλη ποικιλία brands στα tablets και στα αξεσουάρ. Αυτό που χρειάζεται να σκεφτούµε είναι ότι το φθηνό tablet δε δηµιουργεί περιθώρια µεγαλύτερης ανάπτυξης της αγοράς, αντίθετα συρρικνώνει τα περιθώρια κέρδους και δηµιουργεί δυσαρεστηµένους πελάτες.

Οι ευκαιρίες βρίσκονται στην αξιοποίηση της ποιότητας.

Σχετικά άρθρα

Symantec: Επίθεση παντού! (μέρος 2ο)

antonyroussel

Microsoft & ATCOM: Καινοτομία και τεχνολογία στην υπηρεσία του Δήμου Αθηναίων

Giorgos Athanassiadis

H International Life υιοθετεί το Office 365

Channel-Manager

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα