15.2 C
Athens
19/04/2024
Biztech

Τα smartphones στα “χέρια” του καναλιού

Τα smartphones αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κοµµάτι της καθηµερινότητάς µας, τόσο της προσωπικής όσο και της επαγγελµατικής, σε τέτοιο βαθµό που είναι σχεδόν αδύνατο να φανταστούµε πώς δουλεύαµε και πώς λειτουργούσαµε πριν από αυτά. Σε παγκόσµιο επίπεδο, έρευνες και τάσεις καταγράφουν σηµαντική ανάπτυξη της αγοράς, η οποία τροφοδοτείται εκ νέου κάθε τόσο, χάρη στις εξελίξεις στην τεχνολογία και τα συνεχώς βελτιωµένα µοντέλα που κυκλοφορούν.

Μέχρι πρόσφατα, τη µερίδα του λέοντος στις πωλήσεις των smartphones κατείχαν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, οι οποίοι µε στόχο τη διεύρυνση της πελατειακής τους βάσης και του µεριδίου αγοράς τους, είχαν για πολύ καιρό επιδοθεί σε µία κούρσα προσφορών και επιδοτήσεων για την αγορά κινητού τηλεφώνου, τόσο προς καταναλωτές όσο και προς επιχειρηµατικούς πελάτες. Με την τάση αυτή να βαίνει συνεχώς µειούµενη, στο παιχνίδι της πώλησης έξυπνων κινητών τηλεφώνων µπήκαν δυναµικά και οι µεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης ηλεκτρικών ειδών και προϊόντων τεχνολογίας.

Με τις εκτιµήσεις της αγοράς να προβλέπουν ότι µέχρι το τέλος της χρονιάς που διανύουµε ένα στα τρία smartphones θα πωλείται εκτός των παραδοσιακών τηλεπικοινωνιακών παρόχων, και µε δεδοµένο το µέγεθος και τις αναπτυξιακές τάσεις αυτής της αγοράς, φαίνεται ότι οι συνθήκες είναι ώριµες για τους συνεργάτες να ασχοληθούν µε αυτό τον τοµέα και να εµπλακούν στην πώληση έξυπνων κινητών τηλεφώνων.

Τα δείγµατα από ανάλογες δραστηριότητες, όπως η πώληση tablets και laptops είναι ενθαρρυντικά, ενώ έχουν προσφέρει και την απαιτούµενη τεχνογνωσία και εµπειρία στο κανάλι, ώστε να αξιοποιήσει µε επιτυχία τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά των έξυπνων κινητών τηλεφώνων. Ειδικά για τους συνεργάτες που βρίσκονται ήδη στην αγορά των laptops και tablets, η διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου τους µε smartphones αποτελεί ένα λογικό βήµα, ενώ προσφέρει τη δυνατότητα να παρέχουν σε υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες µία ολοκληρωµένη πρόταση αξίας για την κάλυψη των αναγκών τους όσον αφορά στις φορητές συσκευές. 

Το φαινόµενο “phablet”

Η µεγαλύτερη, ίσως, τάση στην αγορά των smartphones είναι η συνεχής άνοδος που σηµειώνουν τα phablets, τα smartphones µε οθόνη από 5 ή 5,5 έως 7 ίντσες, η δυναµική των οποίων είναι τέτοια που οδηγεί τους ειδικούς αναλυτές στο συµπέρασµα ότι σύντοµα τα phablets θα αποτελούν το standard της αγοράς των έξυπνων κινητών τηλεφώνων.

Η πρωτοφανής δηµοτικότητα των Samsung Galaxy S4, 5 ιντσών, το οποίο κυκλοφόρησε το 2013, και του S5, 5,1 ιντσών, που κυκλοφόρησε φέτος, φαίνεται ότι επηρέασε τους περισσότερους κατασκευαστές, µε την Apple πρόσφατα να ανακοινώνει το iPhone 6 plus, µε βασικό του χαρακτηριστικό, ανάµεσα σε άλλα, τη µεγαλύτερη οθόνη που το κατατάσσει στην κατηγορία των phablets – µία κίνηση που αναµένεται να τροφοδοτήσει περαιτέρω την ανάπτυξη της αγοράς
των phablets.

Σύµφωνα µε µελέτη του BI Intelligence, τα phablets όχι µόνο αναµένεται να κυριαρχήσουν στην αγορά των smartphones, αλλά αναµένεται να “κλέψουν” σηµαντικό µερίδιο αγοράς από τα tablet, ειδικά στις κατηγορίες των µικρότερων tablet. Πιο συγκεκριµένα, σύµφωνα µε την έρευνα, τα phablets είναι η πλέον ταχύτατα αναπτυσσόµενη κατηγορία smartphone, µε 27% εκτιµώµενο ρυθµό ανάπτυξης τα επόµενα πέντε χρόνια, σχεδόν διπλάσιο σε σχέση µε τον συνολικό ρυθµό ανάπτυξης της αγοράς έξυπνων κινητών τηλεφώνων (15%).

Σύµφωνα µε έκθεση της IDC, οι πωλήσεις phablets σε όλο τον κόσµο θα φτάσουν εφέτος τις 175 εκατοµµύρια µονάδες, ενώ οι εκτιµήσεις της εταιρείας για την επόµενη χρονιά κάνουν λόγο για 318 εκατοµµύρια µονάδες. Στο ίδιο µήκος κύµατος και το Business Insider, που προβλέπει ότι µέχρι το 2019 οι πωλήσεις phablets θα φτάσουν τα 1,5 δις µονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 59% των συνολικών πωλήσεων smartphones. Το αντίστοιχο ποσοστό για το 2014 αναµένεται να φτάσει το 35%. 

Αν και η τάση αυτή προς τα phablets, φαίνεται προς το παρόν να τροφοδοτείται κυρίως από τους καταναλωτές, είναι ωστόσο θέµα χρόνου τα οφέλη της µεγαλύτερης οθόνης να συνειδητοποιηθούν και από τις επιχειρήσεις και να στραφούν σε αυτή την κατηγορία για τις συσκευές µε τις οποίες προµηθεύουν το ανθρώπινο δυναµικό τους.

Τι ζητούν οι πελάτες

Τα έξυπνα κινητά αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κοµµάτι όχι µόνο του τρόπου εργασίας του ανθρώπινου δυναµικού, αλλά και του ίδιου του τρόπου λειτουργίας των επιχειρήσεων. Όχι µόνο προσφέρει στους εργαζόµενους πρόσβαση σε σηµαντική πληροφορία οπουδήποτε και αν βρίσκονται, αλλά επίσης επιτρέπει στις εταιρείες να µειώνουν το κόστος και, κατά περιπτώσεις, να αυξάνουν τα έσοδα.

Για να συµβούν όλα αυτά τι πρέπει να διαθέτουν τα εταιρικά smartphones; Εκτός από το κόστος που είναι ο σηµαντικότερος ίσως παράγοντας επιλογής και τη βέλτιστη κάλυψη σήµατος σε όλες τις περιοχές που είναι όµως θέµα τηλεπικοινωνιακού παρόχου αποκλειστικά, η διάρκεια ζωής της µπαταρίας είναι ένα πολύ σηµαντικό ζήτηµα που απασχολεί τις εταιρείες. Οι εργαζόµενοι που είναι διαρκώς στο δρόµο, για παράδειγµα, δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να φορτίσουν τη συσκευή τους. Ταυτόχρονα, τα περισσότερα έξυπνα κινητά έχουν µικρότερης διάρκειας µπαταρίες, εξαιτίας των οθονών αφής, των φωτεινών χρωµάτων κ.λπ. Κατά συνέπεια, η πρόταση των συνεργατών προς τους επιχειρηµατικούς πελάτες τους θα πρέπει να περιλαµβάνει smartphones µε χαµηλή κατανάλωση µπαταρίας. Μία άλλη επιλογή που µπορεί να προσδώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα είναι η παροχή έξυπνων κινητών τηλεφώνων που προσφέρουν στους χρήστες τη δυνατότητα αλλαγής της µπαταρίας τους µε άλλη, φορτισµένη εφόσον παραστεί ανάγκη. 

Τα εταιρικά smartphones πρέπει επίσης να έχουν δυνατότητες αποµακρυσµένου σεταρίσµατος και ελέγχου, καθώς και συνδεσιµότητας στα εταιρικά συστήµατα και πηγές, όπως email, ηµερολόγιο, επαφές κ.λπ. Αυτό σηµαίνει ότι ένα mobile device management σύστηµα είναι απαραίτητο, για να µπορεί µία εταιρεία να έχει καλύτερο έλεγχο και πρόσβαση στις mobile πλατφόρµες, ενώ η ύπαρξη περισσότερο business features και εφαρµογών είναι επίσης σηµαντική. Η σχέση, λοιπόν, µε τον πελάτη προφανώς και δεν σταµατάει στην πώληση του hardware, δηλαδή των smartphone, αλλά µπορεί να επεκταθεί και σε υπηρεσίες διαχείρισης, συντήρησης, ανάπτυξης εφαρµογών κ.ά, που καθιστούν τη σχέση µακροπρόθεσµα κερδοφόρα. 

Ένα smarphone που προορίζεται για επαγγελµατική χρήση πρέπει να διαθέτει ειδικά χαρακτηριστικά ώστε να µπορεί να διευκολύνει το χρήστη. Ένα από τα πιο σηµαντικά features είναι η ποιότητα φωνής, καθώς η φτωχή ποιότητα καθιστά τα επαγγελµατικά τηλεφωνήµατα ή συσκέψεις σχεδόν αδύνατα.

Ένα επίσης πολύ σηµαντικό feature είναι το πληκτρολόγιο. Ένα φυσικό πληκτρολόγιο σε ένα smarphone µπορεί να αποδειχτεί σε πολύτιµο εργαλείο, όταν ο εργαζόµενος πρέπει να γράψει µία αναφορά ή ένα µακροσκελές email.
Το µέγεθος της οθόνης αναµένεται, επίσης, να διαδραµατίσει ολοένα και σηµαντικότερο κριτήριο και για τις επιχειρήσεις, όπως ήδη αναφέρθηκε. Η µεγαλύτερη οθόνη είναι σαφώς προτιµότερη για όσους χρησιµοποιούν το smarphone για να βλέπουν έγγραφα, για παράδειγµα. Η σύνταξη emails είναι επίσης ευκολότερη µε µία µεγαλύτερη οθόνη, όπως επίσης και η πλοήγηση από µία εργασία σε µία άλλη. Ωστόσο, κατηγορίες smartphones µε µικρότερες οθόνες θεωρούνται πιο χρηστικές για κάποιους πελάτες, ακριβώς επειδή οι συσκευές είναι µικρότερες και ευκολότερες στη µεταφορά τους. Αυτό σηµαίνει ότι συνεργάτες που διαθέτουν ένα ευρύ portfolio συσκευών και οι οποίοι µπορούν να αναγνωρίσουν τις ιδιαίτερες ανάγκες των πελατών και να προτείνουν τη βέλτιστη επιλογή, ή το βέλτιστο µείγµα επιλογών, θα αποκτήσουν σαφές προβάδισµα.
Τα οπτικοακουστικά features σε ένα smartphone χρησιµοποιούνται πολύ συχνά από τους επιχειρηµατικούς χρήστες, είτε για την προβολή multimedia περιεχοµένου, είτε ακόµα και για τη διεξαγωγή παρουσιάσεων σε έκτακτες περιπτώσεις, video conferencing κ.ά. Οι πελάτες που βασίζονται στα τηλέφωνά τους για τέτοιες λειτουργικότητες επιζητούν έξυπνα κινητά µε κάµερες πολλών megapixels, καθώς και µε υψηλή ποιότητα video και φωνής.

Τέλος, ένα smartphone που χρησιµοποιείται για επαγγελµατικούς σκοπούς θα πρέπει να µπορεί να συγχρονίζεται απευθείας µε ένα desktop, ώστε να µπορεί να έχει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες. Για αυτό το λόγο ένα ελκυστικό offering σαφώς και θα πρέπει να περιλαµβάνει smartphones συµβατά µε συγκεκριµένα προγράµµατα που επιτρέπουν το συγχρονισµό συσκευών και δεδοµένων.

Τα smartphones αποτελούν ένα εξαιρετικό επιχειρηµατικό εργαλείο που µπορεί να κάνει τη δουλειά του χρήστη πιο εύκολη και τη λειτουργία του business πιο αποδοτική. Οι συνεργάτες που θα κάνουν το βήµα να δραστηριοποιηθούν στη συγκεκριµένη αγορά καλούνται να αναπτύξουν τις γνώσεις και ικανότητες αυτές που θα τους επιτρέπουν να αναγνωρίσουν τις ιδιαίτερες ανάγκες των πελατών τους ώστε να προβούν στη βέλτιστη πρόταση αξίας που θα ανταποκρίνεται σε αυτές τις ανάγκες.

Σχετικά άρθρα

Η Vodafone βραβεύτηκε για καινοτόμες υπηρεσίες της

Kitriniaris

Αναδιοργάνωση για την Alcatel-Lucent

dmallas

Microsoft Summit 2019: AI και ελληνική πραγματικότητα

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα