Τα smartphones “σκοτωνουν” τα SMS

Σημαντική πτώση παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην αποστολή SMS στην Ελλάδα καθώς οι καταναλωτές προτιμούν να αξιοποιούν τις δυνατότητες επικοινωνίες υπηρεσιών όπως το Facebook και το WhatsApp.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην επισκόπηση αγορών της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το 2012 απεστάλησαν 7,3 δις SMS, σημειώνοντας πτώση 14,2% σε σχέση με τα 8,5 δις γραπτά μηνύματα που είχαν αποσταλεί το 2011. Σημειωτέον, πως και το 2011 υπήρχε πτώση της τάξεως του 13,2% σε σχέση με το 2010, όταν και η αποστολή SMS είχε φθάσει στο ζενίθ της με την αποστολή 9,8 δις γραπτών μηνυμάτων από τους πελάτες και των τριών δικτύων κινητής τηλεφωνίας (Cosmote, Vodafone, Wind).

Η ΕΕΤΤ αποδίδει την πτώση στην αυξανόμενη χρήση εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες προσφέρουν δωρεάν ανταλλαγή μηνυμάτων, εφόσον οι δύο “συνομιλητές” διαθέτουν smartphone και έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο είτε μέσω του δικτύου κινητής ή μέσω WiFi. Το φαινόμενο αυτό είναι πολύ πιο έντονο στις νεαρές ηλικίες, κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι η πτώση στην αποστολή SMS προέρχεται αποκλειστικά από τους κατόχους καρτοκινητών πακέτων.

Συγκεκριμένα, το 2012 εστάλησαν 5,3 δις SMS από καρτοκινητά (έναντι 6,9 δις το 2011), ενώ είναι ενδιαφέρον ότι αυξήθηκε στα 1,9 δις από 1,6 δις ο αριθμός των γραπτών μηνυμάτων που έστειλαν οι συνδρομητές συμβολαίου.

Η επισκόπηση της ΕΕΤΤ περιλαμβάνει στοιχεία και για τα MMS, τα μηνύματα δηλαδή που περιλαμβάνουν και εικόνα. Μία υπηρεσία που η πραγματικότητα είναι πως αν και έκανε την εμφάνιση της πριν περίπου 10 χρόνια δεν κατάφερε να βρει ανταπόκριση από τους καταναλωτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2012 εστάλησαν μόλις 20,3 εκατ. MMS έναντι 24,9 εκατ. το 2011. Το υψηλότερο νούμερο όσον αφορά στην αποστολή MMS παρατηρήθηκε το 2009 όταν στην Ελλάδα είχαν σταλεί 29,3 εκατ. μηνύματα αυτής της κατηγορίας.
Δημήτρης Μαλλάς

Related Posts