20.6 C
Athens
25/04/2024
Biztech

Τα φθηνά smartphones πρωταγωνιστές στην Ελλάδα

Επιμένουν στα φθηνά smartphones οι Έλληνες κατναλωτές, αφού σύμφωνα με πληροφορίες από κύκλους της αγοράς που επικαλούνται στοιχεία της GfK, κατά τους πρώτους επτά μήνες του 2014 ένα στα πέντε smartphones που πουλήθηκαν στη χώρα μας είχαν τιμή κάτω από τα €100, ενώ πάνω από το 70% των “έξυπνων” κινητών τηλεφώνων που διατέθηκαν μέσα στο 2014 κόστιζε κάτω από τα €200. Γενικότερα, η ελληνική αγορά συσκευών κινητής τηλεφωνίας κινήθηκε στο επτάμηνο λίγο κάτω από το όριο των 1,5 εκατ. συσκευών, εκ των οποίων περίπου το 60% ήταν smartphones. Σε σύγκριση πάντως με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013, υπάρχει μία πτώση της τάξεως του 7,5% παρά την αύξηση κατά 4,9% στις πωλήσεις smartphones. Όσον αφορά το ποσό που δαπάνησαν οι Έλληνες καταναλωτές, κινήθηκε σε επίπεδα λίγο πάνω από τα €215 εκατ., μειωμένο πάντως 8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, λόγω, προφανώς, της στροφής σε οικονομικότερες συσκευές. Έτσι, η μέση τιμή αγοράς διαμορφώθηκε λίγο κάτω από τα €150.

Πιο συγκεκριμένα, το 22% των smartphones που διετέθησαν κόστιζε κάτω από €100, το 25,9% μεταξύ €100 και €150 και το 23,3% ήταν μεταξύ €150 και €200. Συνολικά, το 71,2% των smartphones που διετέθησαν κόστιζαν έως €200, περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2013, όταν, όμως, μόλις το 14,5% ήταν κάτω από τα €100. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη ότι έχει μειωθεί το ποσοστό των συσκευών με τιμή πώλησης άνω των €500, καθώς από το 12,2% στο 7μηνο του 2013, έπεσε φέτος στο 8,5%. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι παρατηρείται μία αύξηση στις πωλήσεις των συσκευών που κινούνται σε επίπεδο τιμών μεταξύ €200 και €500, πιθανότατα επειδή πλέον υπάρχουν μοντέλα που προσφέρουν εξαιρετική σχέση τιμής – επιδόσεων.

Η στροφή προς τις χαμηλότερου κόστους συσκευές φαίνεται και στα μερίδια αγοράς, στο σύνολο της κινητής. Έτσι, η Samsung είναι πρώτη με 36% και μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους κατασκευαστές. Ωστόσο τόσο στη δεύτερη όσο και πολύ περισσότερο στην τρίτη θέση της σχετικής κατάταξης υπάρχουν εκπλήξεις, καθώς η Nokia (22,3%) και η Alcatel (10,7%) διαμορφώνουν την πρώτη τριάδα της ελληνικής αγοράς. Τόσο η Nokia όσο και η Alcatel έχουν μοντέλα που κινούνται σε χαμηλές τιμές, με την πρώτη να δίνει μεγάλη έμφαση σε “κλασικά” κινητά. Την πεντάδα κλείνει η Sony (6,4%) και η Vodafone (6,2%), ενώ μερίδια άνω του 5% έχουν ακόμη η Apple και η LG, που κινούνται στο 5,3%.

Στα smartphones, με βάση τις πωλήσεις τεμαχίων, έχουμε επίσης ορισμένες ενδιαφέρουσες εκπλήξεις. Η Samsung είναι μακράν πρώτη με μερίδιο 36,5%, κυριαρχώντας στην κατηγορία €100-200, με τη Sony να ακολουθεί με 10,7% και τη Vodafone να είναι τρίτη με 10,7%. Το ποσοστό της τελευταίας αποτελεί έκπληξη δεδομένου ότι είναι λίγα τα μοντέλα της και πωλούνται μόνο από τα καταστήματα της, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι έχει το 31% της αγοράς κάτω από τα €100. Ακόμη, μεγαλύτερη έκπληξη είναι, όμως, η τέταρτη θέση της Nokia, η οποία είναι η μόνη που “ασχολείται” με το λειτουργικό Windows Phone, με μερίδιο στα smartphones της τάξεως του 9,2%. Η Nokia ξεπέρασε την Apple που είναι στο 8,9% αλλά και την LG που είναι στο 8%. Άξιο αναφοράς επίσης το 3,7% των συσκευών Turbo-X της Πλαίσιο Computers.

Δημήτρης Μαλλάς
 

Σχετικά άρθρα

Πάνω από το 50% των βιομηχανιών δεν είναι έτοιμες για ψηφιακό μετασχηματισμό

Giorgos Athanassiadis

H IBM επεκτείνει την οικογένεια PureSystems

dmallas

Το Prosvasis GO, το καλύτερο προϊόν SaaS στα «Cloud Computing Awards 2021»

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα