21.9 C
Athens
25/04/2024
Biztech

Συνεχίζεται η πτώση στην ελληνική αγορά PC

Η αύξηση των πωλήσεων φορητών υπολογιστών σε επιχειρήσεις ήταν ο μοναδικός λόγος που το ποσοστό της πτώσης της ελληνικής αγοράς PC περιορίστηκε στο -12,9% στο β’ τρίμηνο του 2012, όταν το α’ τρίμηνο το αντίστοιχο ποσοστό είχε φθάσει στο –26%. Αυτό προκύπτει από τα προκαταρκτικά στοιχεία της γνωστής εταιρείας ερευνών IDC που δημοσίευσε χθες στην ιστοσελίδα του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος (www.sepe.gr).

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της IDC, στο β’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς διετέθησαν 125.604 υπολογιστές όταν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι είχαν πουληθεί 144.281 τεμάχια. Ο αριθμός αυτός είναι από τους χαμηλότερους της τελευταίας πενταετίας σε επίπεδο τριμήνου, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για το 11ο συνεχόμενο τρίμηνο που ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς προσωπικών υπολογιστών παρουσιάζει αρνητικό πρόσημο.

Η κατηγορία που δέχθηκε το μεγαλύτερο πλήγμα ήταν αυτή των επιτραπέζιων συστημάτων, όπου, σύμφωνα με την IDC, η μείωση των πωλήσεων διαμορφώθηκε στο 24,2%. Στους φορητούς υπολογιστές η μείωση ήταν πολύ μικρότερη καθώς έφθασε μόλις στο 6,8%.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις προχώρησαν πάντως σε κάποιες αγορές κατά το β’ τρίμηνο του 2012 με αποτέλεσμα η μείωση των πωλήσεων των PCs για επαγγελματική χρήση (επιτραπέζιοι και φορητοί) να διαμορφωθεί στο σχετικά χαμηλό ποσοστό του 5,9%. Μάλιστα, υπήρξε αύξηση 8,8% στις πωλήσεις φορητών υπολογιστών για επαγγελματική χρήση, ενώ στα αντίστοιχα επιτραπέζια συστήματα η πτώση ήταν στο 19,2%.

Η οικονομική κρίση και η αρνητική ψυχολογία είχε ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αποφύγουν να αλλάξουν τον υπολογιστή τους. Οι πωλήσεις PC για οικιακή χρήση (επιτραπέζιοι και φορητοί) μειώθηκαν κατά 17,7%. Οι πωλήσεις επιτραπέζιων για το σπίτι μειώθηκαν κατά 31,5%, ενώ στους φορητούς η πτώση ήταν στο 13,3%.

Όσον αφορά στην κατάταξη των κατασκευαστών, η ΗΡ παρέμεινε στην πρώτη θέση με ένα μερίδιο της τάξεως του 27,9%, σε μεγάλη απόσταση από τη δεύτερη Πλαίσιο Computers (που έχει την οικογένεια Turbo-X), η οποία κινήθηκε στο 12,7%. Πολύ κοντά βρίσκεται η Toshiba με 12,6%, ενώ ακολουθεί η Dell με 10,5%. Την πεντάδα έκλεισε η Sony με ένα μερίδιο που έφθασε στο 6,4%.

Δημήτρης Μαλλάς

Σχετικά άρθρα

H Huawei παρουσίασε τα MateBook 14s και MateView GT 34’’ στην πρώτη διά ζώσης εκδήλωση

Oι ψηφιακές πληρωμές εδραιώνονται

Channel-Manager

VT9605: Ή λύση στην καθημερινή επικοινωνία

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα