Σταθερα τα smartphones, μεγαλη ανοδος για τα tablets

Σαφή στροφή στα smartphones αλλά και εξίσου σαφή συρρίκνωση της αγοράς κινητών συσκευών τηλεφωνίας στο σύνολό της, αναμένουν για το 2014 παράγοντες της ελληνικής αγοράς. Την ίδια στιγμή, όμως, οι πωλήσεις tablets έχουν πάρει την ανιούσα με τους Έλληνες καταναλωτές να προτιμούν τις φτηνές συσκευές κάτι που είχε άλλωστε επισημανθεί και από προηγούμενες έρευνες.

Σύμφωνα, λοιπόν, με νεότερες με εκτιμήσεις, το 2014 αναμένεται να πουληθούν περίπου 1,4 εκατ. συσκευές κινητής τηλεφωνίας, αριθμός αισθητά μικρότερος σε σχέση με τα 1,964 εκατ. κινητά τηλέφωνα που είχαν πουληθεί το 2013 στη χώρα μας. Βασικός παράγοντας της πτώσης αυτής είναι η σημαντική μείωση στις πωλήσεις των “κλασικών” κινητών τηλεφώνων, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται ξεκάθαρα πλέον στα smartphones, οι πωλήσεις των οποίων σημειώνουν μία μικρή αύξηση σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο θα πρέπει να τονιστεί ότι τη μερίδα του λέοντος κατέχει με διαφορά η κατηγορία των προσιτών smartphones. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το 21,3% των smartphones που πουλήθηκαν στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2014 είχαν τιμή πώλησης κάτω από τα €100, το 26,6% ήταν μεταξύ €100 και €150 και το 23,2% ήταν μεταξύ €151 και €200. Με άλλα λόγια το 71,1% των smartphones που πουλήθηκαν στη χώρα μας είχαν τιμή κάτω από τα €200, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2013 το ποσοστό ήταν μεν 70,5%, αλλά μόλις το 16,5% ήταν κάτω από τα €100. Όσον αφορά την κατηγορία συσκευών πάνω από €500, εδώ το μερίδιο αγοράς περιορίστηκε στο 7,6%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν 11,4%.

Τα tablets ανεβαίνουν
Την ίδια στιγμή στα tablets, στο 9μηνο οι πωλήσεις εκτιμάται ότι έχουν ήδη φθάσει στις 488.000 τεμάχια όταν όλο το 2013 οι συνολικές πωλήσεις ήταν περίπου 430.000 τεμάχια. Η υπάρχουσα εκτίμηση κάνει λόγο ακόμη και για συνολικές πωλήσεις της τάξεως των 700.000 τεμαχίων, με δεδομένο ότι την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων τα tablets έχουν καταστεί ένα από τα πλέον δημοφιλή είδη δώρου, τόσο για μεγάλους όσο και για μικρούς.

Όσον αφορά τις τιμές, το 55,25% των tablets που πουλήθηκαν στο 9μηνο είχαν αξία κάτω από €100 και το 74,7% ήταν κάτω από τα €150, ενώ μόλις το 20% κόστιζε πάνω από €200.

Η έλευση των wearables
Παράλληλα οι εταιρείες του κλάδου αναζητούν νέες κατηγορίες οι οποίες θα μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους. Έτσι, σταδιακά τα wearables βρίσκουν τον δρόμο τους προς την ελληνική αγορά.  Για παράδειγμα, η Wind ανακοίνωσε τη διάθεση του Talkband B1 της Huawei, το οποίο είναι ένα σχετικά προσιτό smart band κόστους €129. Σύμφωνα με τα στελέχη της Wind, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα wearables αλλά μέχρι τώρα έχουν αποθαρρυνθεί από τις τιμές τους με αποτέλεσμα μέχρι στιγμής να εκτιμάται ότι μέσα στο 2014 έχουν διατεθεί συνολικά στην ελληνική αγορά μόλις 2500 συσκευές της συγκεκριμένης προϊόντικής κατηγορίας. 

Δημήτρης Μαλλάς

Related Posts