Στοχος τα $5 δις στην αγορα Wireless LΑΝ

Η μετάβαση στο νέο στάνταρ με την ονομασία 802.11ac εκκινεί εκ νέου την αγορά των ασύρματων δικτύων, με επενδύσεις στο χώρο που θα ξεπεράσουν τα $5 δις για το 2014, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας αναλύσεων Canalys.

Ήδη, από τη στιγμή που ξεκίνησε το πρόγραμμα πιστοποίησης συσκευών από το Wi-FI Alliance 11ac, περισσότερες από 200 συσκευές έχουν πιστοποιηθεί, συμπεριλαμβανομένων smartphones, notebooks και access points. Αυτή η δυναμική έχει ωθήσει πολλές επιχειρήσεις στη διαδικασία εγκατάστασης δικτύων 11ac, καθώς έχει διασφαλιστεί η συμβατότητα ανάμεσα στις συσκευές διαφορετικών κατασκευαστών.

Παρά το γεγονός ότι η επικύρωση του στάνταρ δεν αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2014, κατασκευαστές όπως οι Aruba Networks, Cisco και Meru Networks έχουν επιταχύνει την παρουσίαση της πρώτης γενιάς επιχειρηματικών access points ώστε να μπορέσουν να κεφαλαιοποιήσουν το αυξανόμενο ενδιαφέρον όσων θέλουν να υιοθετήσουν άμεσα τη νέα τεχνολογία.

Στο τρίτο τρίμηνο του 2013, τα access points 11ac αποτελούσαν μόλις το 5% των συνολικών πωλήσεων, αλλά η αύξηση της ζήτησης εξοπλισμού ασύρματων δικτύων συνεχίστηκε με μειούμενο ρυθμό. Πιο συγκεκριμένα, οι αγορές access point και controllers αυξήθηκαν κατά 14% φτάνοντας το $1,1 δις. Η αύξηση αυτή ήταν χαμηλότερη σε σχέση με το 16% που είχε παρατηρηθεί στο προηγούμενο τρίμηνο, ακόμη πιο χαμηλή από το 19% του πρώτου τριμήνου και δεν είχε καμία σχέση, φυσικά, με το 24% του συνόλου του 2012.

Η Cisco παρέμεινε ηγέτης της αγοράς, αυξάνοντας το μερίδιο των πωλήσεων ασύρματων δικτύων στο 59% το τρίτο τρίμηνο, και προσέγγισε σε πρώτη φάση την αγορά προσφέροντας ένα add-on module στους πελάτες που είχαν αγοράσει μοντέλα της σειράς Aironet 3600 (11n). Στη συνέχεια, η εταιρεία παρουσίασε τη σειρά Aironet 3700. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Aruba Networks, η οποία προχώρησε σε μια ιδιαίτερα επιθετική τιμολογιακή πολιτική, αφού μετά την παρουσίαση του AP-225 μείωσε στο μισό τις τιμές των μοντέλων 11n.

Αναλυτές της Canalys αναφέρουν: “Η προσέγγιση των πρώτων πελατών για να μετακινηθούν από το 11n στο 11ac είναι η αναβαθμισμένη απόδοση και η δυνατότητα αντικατάστασης των ενσύρματων δικτύων σε χώρους όπως τα πανεπιστήμια και τα γραφεία. Στην αγορά κυκλοφορούν για περισσότερο από ένα έτος notebooks που υποστηρίζουν 11ac, αλλά αυτό που έχει κινήσει σαφώς περισσότερο το ενδιαφέρον είναι η έλευση smartphones με υποστήριξη του αντίστοιχου προτύπου, όπως τα HTC One και Samsung Galaxy S4, καθώς και αντίστοιχων tablets, τα οποία δείχνουν να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στον εκπαιδευτικό τομέα. Οι εν λόγω συσκευές αναμένεται να αυξήσουν την παρουσία τους στους χώρους εργασίας και οι χρήστες θα θέλουν να χρησιμοποιήσουν ακόμη πιο απαιτητικές, από πλευράς bandwidth, εφαρμογές.”

Πέρα από την υποστήριξη νέων συσκευών, οι κατασκευαστές υπόσχονται να βελτιώσουν την απόδοση των υπαρχόντων συσκευών 11n, με την εγκατάσταση 802.11ac access points.

Οι υλοποιήσεις 11ac θα αφορούν κυρίως περιβάλλοντα ιδιαίτερης πυκνότητας, όπως είναι πανεπιστήμια, στάδια, αεροδρόμια, εμπορικά κέντρα, και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πολλές νέες λειτουργίες όπως είναι για παράδειγμα η υποστήριξη κίνησης mobile δεδομένων, οι ασύρματες οθόνες και διαδικασίες μεγάλης κλίμακας από μηχανή σε μηχανή.

Η διαδικασία μετάβασης δεν είναι απλή

Ενώπιον της διαμορφούμενης αλλαγής, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ένα αρκετά μεγάλο δίλημμα. Θα πρέπει να αποφασίσουν αν θα υιοθετήσουν άμεσα την τεχνολογία και θα εγκαταστήσουν το πρώτο κύμα προϊόντων ή θα περιμένουν για έναν ακόμη χρόνο ώστε να βγει το δεύτερο κύμα. Η δεύτερη γενιά 11ac access points θα ενσωματώνει chipsets που υποστηρίζουν MIMO για πολλούς χρήστες, κάτι που αναμένεται ότι θα  φέρει ακόμη καλύτερη απόδοση για τα περιβάλλοντα ιδιαίτερα υψηλής πυκνότητας με τη βοήθεια τεχνολογίας διαχωρισμού κυμάτων. Αν μια επιχείρηση αγοράσει εξοπλισμό της πρώτης γενιάς θα πρέπει να τον αντικαταστήσει στη συνέχεια για να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που θα φέρουν οι νεότερες συσκευές. Οι πελάτες θα πρέπει να συνεργαστούν με τους κατασκευαστές αλλά και τους συνεργάτες για να δημιουργήσουν την κατάλληλη ασύρματη στρατηγική LAN, που θα τους βοηθήσει να μεταβούν στο πρότυπο 11ac και να βελτιστοποιήσουν το κόστος των χρηστών τους με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Η υιοθέτηση του 11ac, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα είναι εξίσου γρήγορη και σημαντική με τη μετάβαση που παρατηρήσαμε στην περίπτωση του 11n.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.
 

Related Posts