Στο -15% η αγορα της κινητης το 2013

Με ρυθμό λίγο υψηλότερο σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις αναμένει η διοίκηση της Wind Ελλάς ότι θα κινηθεί η πτώση των εσόδων από υπηρεσίες στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας το 2013.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε σε συνάντηση με εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νάσος Ζαρκαλής, η πτώση τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι θα είναι στο -15%, δύο μονάδες υψηλότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις, με τη μείωση των τελών τερματισμού να είναι ένας από τους βασικούς λόγους. Το α’ τρίμηνο του 2013, η πτώση ήταν στο -20%. Σημειωτέον πως συγκρίνοντας το α’ τρίμηνο του 2013 με το αντίστοιχο του 2008, η πτώση ανέρχεται στο -51%. Πάντως, ο κ. Ζαρκαλής εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι προς το τέλος του 2013 θα υπάρξει βελτίωση και το 2014 η αγορά θα κλείσει είτε στα ίδια επίπεδα είτε με μικρή πτώση σε σχέση με το 2013.

Συγκέντρωση

Όσον αφορά στη σταθερή τηλεφωνία, η διοίκηση της Wind Ελλάς εκτιμά ότι θα υπάρχουν ανακατατάξεις και περαιτέρω συγκέντρωση. “Στη σταθερή τηλεφωνία οι έξι “παίκτες” δεν θα παραμείνουν έξι” ήταν η χαρακτηριστική επισήμανση του κ. Ζαρκαλή, προσθέτοντας ότι η εταιρεία μιλά με “παίκτες”. Πάντως, ο κ. Ζαρκαλής απέφυγε να τοποθετηθεί όσον αφορά το χρονικό ορίζοντα της ολοκλήρωσης του νέου γύρου συγκέντρωσης που αναμένει η εταιρεία.

Ο κ. Ζαρκαλής αναφέρθηκε αρκετά στο νέο επιχειρηματικό μοντέλο που διαμόρφωσε η Wind την τελευταία τριετία που βασίστηκε σε 3 άξονες: τον εμπορικό μετασχηματισμό, την αλλαγή της δομής κόστους και την επιδίωξη στρατηγικών κινήσεων που δημιουργούν νέα δεδομένα (game changers).

O εμπορικός μετασχηματισμός βασίστηκε πρωταρχικά στον συνεχιζόμενο εκσυγχρονισμό του δικτύου και των υποδομών που επέτρεψαν την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και την βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη από τη χρήση του δικτύου. Περιλαμβάνει ακόμη την ανανέωση της εικόνας του εμπορικού σήματος της Wind και την πλήρη αλλαγή της τοποθέτησης των προϊόντων της, με το λανσάρισμα απλών προϊόντων που χαρακτηρίζονται από ιδανική σχέση αξίας/ κόστους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιου προϊόντος, όπως επεσήμανε ο κ. Ζαρκαλής είναι το συμβόλαιο W, που προσφέρει εντός παγίου απεριόριστη χρήση φωνής & δεδομένων.

Η αναδιάρθρωση της δομής κόστους της Wind είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός οργανισμού λιτού, απαλλαγμένου από περιττά κόστη, με απλές διαδικασίες και συνολικά αποτελεσματικότερη λειτουργία. Το όφελος αυτής της αλλαγής πέρασε από τη Wind στους πελάτες της με μείωση τιμών που άγγιξε το 27% την τελευταία διετία χωρίς όμως να επηρεάσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών της.

Ως game changers χαρακτήρισε ο κ. Ζαρκαλής τη στρατηγική συνεργασία της Wind με την αλυσίδα Public, για την οποία επεσήμανε ότι πάει πολύ καλά, και αντίστοιχα σε επίπεδο υποδομών την πρόσφατη συμφωνία με τη Vodafone για την μερική κοινή χρήση του δικτύου κινητής επικοινωνίας 2G/3G των δύο εταιρειών. Όσον αφορά το δεύτερο θέμα, ο κ. Ζαρκαλής διευκρίνισε ότι ο βασικός στόχος της συμφωνίας μερικής κοινής χρήσης δικτύου με τη Vodafone είναι η δημιουργία ενός εξαιρετικού δικτύου, ενώ ακολουθούν οι οικονομικές συνέργιες.

Τέλος, ο κ. Ζαρκαλής επεσήμανε ότι αποτέλεσμα του νέου μοντέλου λειτουργίας της Wind είναι η ενίσχυση της εταιρείας και η αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητάς της. «Καταφέραμε να έχουμε μια ισχυρή εταιρεία με ρευστότητα δεκάδων εκατομμυρίων και επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων», τόνισε ο κ. Ζαρκαλής, προσθέτοντας ότι ο μετασχηματισμός της εταιρείας έχει αποδώσει και εμπορικά καθώς το 2012 η Wind ήταν θετική στη φορητότητα κατά 12.000 γραμμές ενώ παραμένει θετική και στο πρώτο μισό του 2013.

Δημήτρης Μαλλάς

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Related Posts