Στην εποχη των managed services

Πρόσφατα, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον Βασίλη Κουλούρη, διευθυντή πωλήσεων της Ericsson Ελλάς με ευθύνη για τις αγορές τεσσάρων χωρών (Βουλγαρία, Κύπρο, Μάλτα και Ελλάδα), σχετικά με τις εξελίξεις στις τηλεπικοινωνίες, τον ρόλο του cloud, των managed services και όχι μόνο.

 

Σε μια εποχή που η διαφοροποίηση αποτελεί ένα από τα βασικότερα ζητούμενα στην αγορά, με ποιον τρόπο η “ενοικίαση” managed services από τρίτους, βοηθά προς αυτήν την κατεύθυνση;

[ΒΚ] Ο τρόπος με τον οποίον η Ericsson προσεγγίζει την υλοποίηση των Managed Services που προσφέρει στους πελάτες της διαμορφώνεται πάντα σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών.

Ο κύριος στόχος είναι η κάλυψη αυτών των αναγκών χωρίς να χρησιμοποιείται το ίδιο μοντέλο κάθε φορά, αφού αναγνωρίζουμε ότι ο κάθε πελάτης έχει διαφορετικό τρόπο προσέγγισης, καθώς επίσης και ότι οι αγορές απαιτούν διαφορετικά μοντέλα λύσεων.

Με το υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών Managed Services που προσφέρει η Ericsson, ως ο ηγέτης της αγοράς, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει τεχνογνωσία παγκοσμίου επιπέδου, εστιασμένη στις τεχνολογικές πλατφόρμες που μπορούν να διασφαλίσουν την ποιότητα, αλλά και την διαφοροποίηση των services που προσφέρονται ανά πελάτη, καθιστώντας έτσι την κάθε προσφερόμενη υπηρεσία μοναδική.

 

Πρόσφατα, μιλώντας με τον Nunzio Mirtillo, αντιληφθήκαμε ότι στόχος της Ericsson είναι να περάσει στα επονομαζόμενα “consumer-centric SLAs “. Πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο concept με τις “Experience Centric Managed Services”;

[BK] Η Ericsson δουλεύει μαζί με τους πελάτες της και καταλαβαίνει τόσο τις ανάγκες αυτών, όσο και των τελικών χρηστών τους. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας μας, καθώς και οι  διάφορες μελέτες που διεξάγουμε  προς την κατεύθυνση αυτή (βλ. Consumer Lab) μας υπέδειξε, ότι ο καλύτερος τρόπος για να διαφοροποιηθούν οι πάροχοι και να μπορέσουν να προσφέρουν υπηρεσίες για τις οποίες θα επιτρέπουν τη διασφάλιση της ποιότητας, αλλά και νέων υπηρεσιών προς τους πελάτες τους αντίστοιχα, είναι η επιλογή της υλοποίησης των “Experience Centric Managed Services”.

Με στόχο την εισαγωγή των νέων αυτών μοντέλων Managed Services, η Ericsson έχει δημιουργήσει και προσφέρει στους παρόχους, τις απαραίτητες πλατφόρμες (Joint Strategic Framework), μέσα από τις οποίες μπορούν πολύ γρήγορα να παρουσιάζουν νέες λύσεις και υπηρεσίες στην αγορά.

Σήμερα, το 95% των Managed Services μοντέλων βασίζεται σε “Technology-Centric” measures ενώ μόλις το 5% βασίζεται σε “Service” measures.

Με την εισαγωγή του “Experience Centric Managed Services” μοντέλου, μπορούμε να επιτύχουμε το επιζητούμενο επιχειρηματικό αποτέλεσμα καθώς επίσης και το υψηλότερο Network Performance (βλ. Ericsson Mobility Report June 2013), βασισμένο πάνω σε μια μίξη Τεχνολογίας, Υπηρεσιών και Customer Experience measures.

Με το data explosion και την ανάγκη των χρηστών να είναι συνέχεια δικτυωμένοι, οι λύσεις των “Experience Centric Managed Services” μπορούν να αποκτήσουν έναν ζωτικό ρόλο στη στρατηγική των παρόχων, ελευθερώνοντας πόρους, δημιουργώντας νέες υπηρεσίες και δίνοντας έμφαση στην εμπειρία των χρηστών, ενώ ταυτόχρονα μειώνουν τα κόστη.

 

Με την αύξηση των mobile ευρυζωνικών συνδέσεων, παρατηρούμε ότι τα δίκτυα φτάνουν πολύ πιο γρήγορα στα όριά τους. Πως διασφαλίζεται η εμπειρία του χρήστη, αλλά και η κερδοφορία τού operator με τη βοήθεια της Ericsson;

[BK] Από πολύ νωρίς η Ericsson είχε διαπιστώσει το “data explosion” και έτσι έχουμε σχεδιάσει τις λύσεις που προσφέρουμε στους πελάτες μας, οι οποίες είναι κλιμακούμενες και με στόχο την καλή εμπειρία του τελικού χρήστη. Με βάση την “End to End” σχεδίαση, δίνεται έμφαση στην εμπειρία του χρήστη και με έναν συνδυασμό “Experience Centric Managed Services”, οι πάροχοι μπορούν να προσφέρουν τη χωρητικότητα του δικτύου που χρειάζονται, ώστε η απόδοση του δικτύου να κινείται σε υψηλά επίπεδα ενώ ταυτόχρονα μπορούν να μειώνουν το κόστος (CAPEX/OPEX) μένοντας ανταγωνιστικοί και βελτιώνοντας πάντα την κερδοφορία τους.

 

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι τα νέα “killer applications” στην εποχή του 4G για τους παροχείς τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών;

[ΒΚ] Τα “killer applications” είναι το “content” μαζί με το “user experience”. Αυτός είναι ο συνδυασμός μέσα από τον οποίο οι πάροχοι μπορούν να διαφοροποιηθούν στην αγορά και να μπορέσουν να αυξήσουν το ARPU (σ.σ. μέσο έσοδο ανά χρήστη). Επίσης, οι μελέτες μας δείχνουν ότι το video θα αυξάνει συνέχεια το ποσοστό που θα καταλαμβάνει στο δίκτυο (έως και το 50% του Global Mobile Data Traffic έως το 2018). Αυτό από μόνο του δηλώνει, ότι στο χώρο του video (και δεν αναφερόμαστε στο video σαν ψυχαγωγία μόνο, αλλά θα μπορούσαμε να δούμε το video στο χώρο του e-learning, την τηλεϊατρική κ.λπ.) υπάρχει η δυναμική για ανάπτυξη υπηρεσιών και θα μπορούσε να είναι το “silver bullet” με την κατάλληλη στρατηγική και ανάπτυξη.

 

Πως θα κρίνατε την υιοθέτηση των managed services (και επομένως και την αντίστοιχη επιτυχία της Ericsson) ανά γεωγραφική περιοχή;

[ΒΚ] Είναι σίγουρο ότι υπάρχουν διαφορές στις κουλτούρες ηπείρων, κρατών κ.λπ.

Η Ericsson, όμως, χρησιμοποιώντας ένα Global Framework και τα τέσσερα Global Delivery Centers, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα παρόχους σε πάνω από 100 χώρες με περισσότερα από 300 συμβόλαια Managed Services και πάνω από ένα δισεκατομμύριο συνδρομητές, μπορεί να υπερκεράσει τις διαφορές και να προσφέρει  αποτελεσματικές και εξειδικευμένες λύσεις Managed Services τόσο σε παγκοσμίου επιπέδου παρόχους, όσο και σε τοπικά μικρότερες εταιρίες. Τους δίνουμε την ευελιξία που χρειάζονται, σιγουρεύουμε την εξοικονόμηση πόρων και σαφές οικονομικό όφελος, ώστε οι πάροχοι σε κάθε σημείο του πλανήτη να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν αυτές τις δυνατότητες και να εστιάσουν στην εξυπηρέτηση του πελάτη τους και το σχεδιασμό νέων υπηρεσιών.

Η υιοθέτηση των Managed Services είναι μεγάλη αυτή τη στιγμή ανεξαρτήτως γεωγραφικής περιοχής.

Related Posts