Σταθεροποιειται η ελληνικη αγορα πληροφορικης

Ολοένα και περισσότερες ειδήσεις έρχονται να επιβεβαιώσουν τη σταθεροποίηση της ελληνικής αγοράς πληροφορικής, με τους ρυθμούς πτώσης να κινούνται πλέον σε χαμηλά ποσοστά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι πωλήσεις PC, η πτώση των οποίων στο α’τρίμηνο του 2013, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις της
εταιρείας ερευνών Context, ήταν της τάξεως μόλις του 1,5% σε ετήσια βάση. Πρόκειται για ποσοστό αρκετά χαμηλό αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι τρίμηνα της τελευταίας τριετίας ο ρυθμός πτώσης των πωλήσεων PC, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC, κινείτο σε διψήφια ποσοστά με εξαίρεση το τελευταίο τρίμηνο του 2012 που είχε “περιοριστεί” στο 5,9%. Στο πλαίσιο αυτό δεν είναι λίγοι οι παράγοντες της αγοράς οι οποίοι μιλούν για  διαφαινόμενη σταθεροποίηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Context, η οποία εδρεύει στη Βρετανία, το α’ τρίμηνο του 2013 διετέθησαν στην ελληνική αγορά περίπου 137.130 προσωπικοί υπολογιστές, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων ήταν φορητοί. Μάλιστα, οι πωλήσεις φορητών υπολογιστών παρουσίασαν αύξηση, καθώς διετέθησαν 98.476 συστήματα, αριθμός κατά 6,52% υψηλότερος σε σχέση με το αντίστοιχο νούμερο στο α’ τρίμηνο του 2012. Από την άλλη πλευρά, μειωμένες κατά 8,52% ήταν οι πωλήσεις των επιτραπέζιων συστημάτων, τα οποία σταδιακά έχουν επικεντρωθεί κυρίως στο χώρο των επιχειρήσεων και στους φανατικούς των παιχνιδιών.

Μερίδια αγοράς

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η “μάχη” που δείχνει να υπάρχει μεταξύ των κατασκευαστών, όπου μόνο η πρώτη θέση της HP δείχνει να μην αμφισβητείται, καθώς από εκεί και πέρα οι εταιρείες είναι πολύ κοντά, ενώ “παίκτες” όπως η Lenovo και η Samsung δείχνουν να έχουν ενισχύσει σημαντικά την παρουσία τους κατά τα τελευταία τρίμηνα.

Βάσει των στοιχείων της Context, η HP είναι στην πρώτη θέση με ένα μερίδιο που φθάνει στο 20,8%, με αποτέλεσμα να βρίσκεται σε αρκετή απόσταση από τη δεύτερη Toshiba. Η ιαπωνική εταιρεία έχει ένα μερίδιο της τάξεως του 11,2% αλλά θα πρέπει να επισημανθεί ότι δεν διαθέτει στην ελληνική αγορά επιτραπέζια συστήματα, παρά μόνο φορητούς υπολογιστές. Σε συνολικό επίπεδο, πάντως, η Πλαίσιο Computers με τα Turbo-X μηχανήματα είναι πολύ κοντά με ένα μερίδιο που διαμορφώνεται στο 11%. Εξίσου κοντά, όμως, είναι η Lenovo με 10,9% και η Dell με 10,8% με την κινεζική εταιρεία, μάλιστα, να είναι από τις εταιρείες που έχουν αυξήσει ιδιαίτερα τις πωλήσεις τους. Γενικότερα, πάντως, οι τέσσερις κατασκευαστές (Toshiba, Πλαίσιο, Lenovo, Dell) βρίσκονται τόσο κοντά που οι αλλαγές στην κατάταξη μπορούν να συμβούν ανά πάσα στιγμή.

Στην έκτη θέση βρίσκεται η ανερχόμενη δύναμη και στο χώρο των προσωπικών υπολογιστών που ακούει στο όνομα Samsung με 7,2%, ενώ εκεί κοντά με 7% κινείται και η Sony. Η Info-Quest ακολουθεί σε σχετική απόσταση με 4,9%, η Apple είναι στο 3,4% και σχετικά σταθερές πωλήσεις, ενώ τη δεκάδα κλείνει το e-shop, το μερίδιο του οποίου είναι στο 3%, αποκλειστικά χάρη στα επιτραπέζια συστήματα.

Δημήτρης Μαλλάς

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

Related Posts