Στα 1,858 δισ. ευρω η λιανικη αγορα τεχνολογιας το 2012

Με το δ’ τρίμηνο να κινείται λίγο καλύτερα σε σχέση με τα υπόλοιπα, το 2012 έκλεισε με μία πτώση της τάξεως του 15,2% όσον αφορά στην ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων. Αυτό τουλάχιστον αναφέρει η GfK, που δημοσίευσε τα τελευταία στοιχεία της, σύμφωνα με τα οποία, την προηγούμενη χρονιά η συνολική αξία της αγοράς των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων διαμορφώθηκε στα 1,858 δισ. ευρώ (-15,2%).

Το δ’ τρίμηνο κινήθηκε λίγο καλύτερα καθώς η πτώση ήταν στο -9,4% με την αξία να διαμορφώνεται στα 523,5 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό της μείωσης είναι βελτιωμένο σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα του έτους (α’ τρίμηνο -16,2%, β’ τρίμηνο -18,9%, γ’ τρίμηνο -17,3%).

Από τους επιμέρους κλάδους, αυτός των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων (π.χ. τηλεοράσεις) ήταν ο τομέας που παρουσίασε ένα θετικό αποτέλεσμα με την μικρότερη μείωση της τάξης του 3,2%, ακολουθούμενος από τον τομέα των προϊόντων τεχνολογίας που παρουσίασε μείωση μόνο κατά 6,8%. Στην πρώτη περίπτωση, η σχετικά καλή απόδοση αποδίδεται στις τηλεοράσεις και δη σε εκείνες με ενσωματωμένο ψηφιακό δέκτη, δεδομένου ότι τον Δεκέμβριο είχαμε την ολοκλήρωση της ψηφιακής μετάβασης στη Θεσσαλονίκη

Τα φωτογραφικά είδη και οι μεγάλες οικιακές συσκευές ήταν οι τομείς που είχαν την χαμηλότερη απόδοση, με μείωση 21,3%, και 17,5% αντίστοιχα. Οι αγορές των μικρών οικιακών συσκευών, των τηλεπικοινωνιών και των ειδών εξοπλισμού γραφείου είχαν σχετικά καλύτερη απόδοση παρουσιάζοντας μείωση 11,1%, 8,8% και 10,5% αντίστοιχα.

Όσον αφορά στο 2013, η εκτίμηση της GfK είναι πως η αγορά θα δείξει σημάδια ανάκαμψης ειδικά προς το τέλος του έτους κινούμενη μεν πτωτικά αλλά πολύ πιθανά με μικρότερους σε διαχείριση ρυθμούς.

Related Posts