Software-defined storage: Ευκαιρια για να γινει το καναλι στρατηγικος συνεργατης των πελατων

Άρθρο του Amitabh Srivastava, προέδρου του τμήματος Advanced Software της EMC

Η επιταχυνόμενη αύξηση των εφαρμογών web, mobile και cloud, που πολλές φορές αναφέρονται ως η τρίτη πλατφόρμα του computing, έχει οδηγήσει σε ένα πραγματικό τσουνάμι δεδομένων.

Τα εταιρικά data centers μεγαλώνουν με ρυθμό 60% ανά έτος. Για να πάρετε μια ιδέα, θα σας αναφέρω ότι χρειάστηκε 26 χρόνια για να πουλήσει η EMC αποθηκευτικό χώρο που αντιστοιχούσε σε ένα 1 Exabyte δεδομένων (1 δις gigabytes). Μετά από πέντε χρόνια τα συστήματα που αντιστοιχούσαν σε ένα 1 Exabyte δεδομένων πωλούνταν μέσα σε ένα έτος. Ένα έτος αργότερα, για συστήματα αποθηκευτικού χώρου 1 Exabyte χρειαζόταν μόλις ένα τρίμηνο. Μεσολάβησαν 18 μήνες και ο ρυθμός πώλησης άγγιξε το ένα Exabyte ανά μήνα. Και μόλις το προηγούμενο έτος, ένας πελάτης σε μία συμφωνία, αγόρασε αποθηκευτικό χώρο 1 Exabyte. Από αυτό και μόνο μπορεί κανείς να καταλάβει την πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις με τα δεδομένα τους.

Ο τρόπος με τον οποίο οι πελάτες αγοράζουν λύσεις storage είναι πλέον μη βιώσιμος. Η προσθήκη επιπλέον αποθηκευτικού χώρου για να καλυφθούν οι εκθετικά αυξανόμενες ανάγκες φέρνουν μια απευθείας ανάλογη αύξηση κόστους, τόσο σε επίπεδο προσωπικού όσο και διαχείρισης. Είναι νομοτελειακό, λοιπόν, οι επιχειρήσεις να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο αγοράζουν και διαχειρίζονται τον αποθηκευτικό χώρο μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα (μήνες ή χρόνια ανάλογα με την περίσταση), καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την πρόκληση της διανομής υπηρεσιών IT με ευέλικτο τρόπο, όπως είναι η απαίτηση των τελικών χρηστών στην εποχή της τρίτης πλατφόρμας του computing.

Δημιουργείται, λοιπόν, μια μοναδική ευκαιρία για το κανάλι, αφού μπορεί να υποστηρίξει αυτή την αλλαγή “αγκαλιάζοντας” τα software–defined μοντέλα, τα οποία διαχωρίζουν τη διαχείριση των δεδομένων από το hardware στο οποίο βρίσκονται αποθηκευμένα. Αυτό, κατά βάση, σημαίνει ότι μια επιχείρηση μπορεί να αποθηκεύσει τα πάντα, οπουδήποτε και με αυτό τον τρόπο να αυξήσει δραματικά τη χρήση και την απόδοση των πόρων storage που διαθέτει.

Επαναπροσδιορίζοντας την προσέγγιση
Καθώς οι ανάγκες αποθήκευσης, και κατ’ επέκταση οι αντίστοιχες επενδύσεις, αυξάνουν με έναν εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό, η συζήτηση για το πόσο κοστίζει το storage μπορεί να φύγει από το επίπεδο του storage manager και να περάσει σε αυτό των στελεχών του C-Level που ενδιαφέρονται για τις διαφορές κόστους, οι οποίες προκύπτουν σε θέματα OpEx με την αύξηση του storage. Με άλλα λόγια, αν μπορέσετε να εγγυηθείτε την αέναη κλιμάκωση με ελεγχόμενο κόστος σε συνδυασμό με τον απαιτούμενο έλεγχο και το compliance που είναι απαραίτητα σε μια επιχείρηση, είναι δεδομένο ότι έχετε αναβαθμίσει τη θέση σας σε αυτή του στρατηγικού συνεργάτη.

Ο διαχωρισμός της διαχείρισης του storage από το hardware, είναι ένας ακόμα τομέας που επιτρέπει στους συνεργάτες να δείξουν τη δύναμή τους. Αν αγκαλιάσετε το μοντέλο της EMC, το οποίο είναι εγγενώς ανοικτό και υποστηρίζει λύσεις αποθήκευσης από διαφορετικούς κατασκευαστές, μπορείτε να συνεχίσετε να στηρίζεστε στα δυνατά σας σημεία ως μεταπωλητής λύσεων EMC, HDS ή NetApp, ανάλογα με τις προτιμήσεις των πελατών σας. Και σε αυτήν την περίπτωση, όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα, η τάση του software-defined storage ξεκινά από τους πελάτες.

Το software-defined μοντέλο φέρνει, επίσης, πολλές ευκαιρίες σε επίπεδο συμβουλευτικών υπηρεσιών. Επιτρέποντας τους ελέγχους και παρέχοντας στους πελάτες αυτό που χρειάζονται, δημιουργεί δυνατότητες ανάπτυξης. Προφανώς η ανοικτή προσέγγιση της EMC παρέχει τους ίδιους όρους ανταγωνισμού σε ολόκληρη την κοινότητα. Ο κάθε συνεργάτης, ο κάθε ISV και ο κάθε παραδοσιακός μεταπωλητής έχει πρόσβαση στις ίδιες εφαρμογές και τεχνολογίες που αναπτύσσει η EMC.

Δημιουργήστε για εσάς και τους πελάτες σας
Η περαιτέρω ευκαιρία, που φαίνεται να κερδίζει ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον των συνεργατών και των εταιρειών παροχής υπηρεσιών, είναι η δημιουργία και διανομή δικών τους υπηρεσιών cloud. Οι εταιρείες του χώρου, δημιουργώντας ένα δικό τους software-defined περιβάλλον για τις IT ανάγκες τους, έχουν τη δυνατότητα να το κλιμακώσουν σε τέτοιο βαθμό, που να μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες cloud στην πελατειακή βάση που ήδη διαθέτουν. Έτσι, μπορούν να δημιουργούν λύσεις για συγκεκριμένες απαιτήσεις compliance ή λύσεις ασφαλείας που είναι απαραίτητες για συγκεκριμένα τμήματα της αγοράς, διαφοροποιώντας με αυτό τον τρόπο το offering τους από τους υπόλοιπους παρόχους υπηρεσιών cloud. Επίσης, έχουν τη δυνατότητα να δώσουν στους πελάτες τους τη διασφάλιση που χρειάζονται για το πού βρίσκονται τοποθετημένα τα δεδομένα τους, για τη διαδικασία μετακίνησης των δεδομένων εκτός των υπηρεσιών τους, αλλά και τα frameworks για backup και business continuity.

Η ώρα είναι τώρα
Οι συνεργάτες έχουν βρεθεί εδώ και πολλά χρόνια μπροστά στην ανάγκη μετακίνησής τους από το κλασικό μοντέλο μεταπώλησης. Αυτοί που δεν εξελίσσονται θα δουν την πελατειακή τους βάση να φθίνει με τον καιρό, καθώς οι πελάτες βρίσκουν καινοτόμους τρόπους για να ξεφύγουν από το μη βιώσιμο μοντέλο της αγοράς και διαχείρισης storage.

Τα μοντέλα software-defined, και ειδικότερα αυτά που σχετίζονται με το storage, φέρνουν μαζί τους την υπόσχεση αναβάθμισης του status του συνεργάτη σε στρατηγικό εταίρο του πελάτη. Παρέχουν στους συνεργάτες τη δυνατότητα δημιουργίας επιπλέον αξίας για το business τους και, πιθανώς, ένα νέο τρόπο άντλησης εσόδων από τις υπηρεσίες cloud. Είναι απαραίτητο για τους συνεργάτες να δημιουργήσουν τη δική τους πρόταση στο χώρο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα ή να διακινδυνεύσουν να χάσουν την ευκαιρία της τρίτης πλατφόρμας.
 

Related Posts