ΣΕΒ: κρισιμες οι ΤΠΕ για την επιχειρηματικοτητα

Κρίσιμο τομέα για την περαιτέρω ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα χαρακτηρίζει τον κλάδο των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών μελέτη που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΣΕΒ από την εταιρεία Planet. Σύμφωνα με τη μελέτη, ο συγκεκριμένος κλάδος έχει κομβικό ρόλο στην επιχειρηματικότητα δεδομένου ότι οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών αποτελούν «οριζόντιο» εργαλείο σε όλο τον κύκλο ζωής των επιχειρήσεων, ενώ επιπλέον παράγουν και προάγουν την καινοτομία, ενώ δημιουργούν και ζήτηση.

Αξιοσημείωτο είναι ακόμη πως σύμφωνα με τη μελέτη, ο κλάδος δείχνει να αντέχει στην οικονομική κρίση. Συγκεκριμένα, η αξία του κλάδου το 2011 έφθασε στα 9,6 δισ. ευρώ (6,8 δις. ευρώ η αγορά τηλεπικοινωνιών και 2,8 δισ. ευρώ εκείνη της πληροφορικής) σημειώνοντας μικρή σχετικά πτώση σε σχέση με τα 9,8 δισ. ευρώ του 2010 (7 δισ. ευρώ οι τηλεπικοινωνίες και 2,8 δισ. ευρώ η πληροφορική). Σύμφωνα με την Planet, η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων είναι μεσαίου μεγέθους εταιρείες (έως 250 εργαζόμενοι) με το 45% να έχει προσωπικό 11-50 άτομα και 41% έως 10 άτομα.

Η μελέτη καταλήγει σε μία σειρά από προτάσεις προκειμένου να αναπτυχθεί ο συγκεκριμένος τομέας και ιδίως οι μικρού και μεσαίου επιχειρήσεις του κλάδου. Το βασικότερο σημείο δείχνει να είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας των εταιρειών του κλάδου, η αξιοποίηση των ερευνητικών προγραμμάτων και η υποστήριξη των καινοτομικών δραστηριοτήτων, οι οποίες, όμως, θα πρέπει να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερο επιχειρηματικό προσανατολισμό. Στις προτάσεις περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών με διεθνείς εταιρείες, η αξιοποίηση των υπαρχόντων και η δημιουργία νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, η ειδική μέριμνα για startups, η υποστήριξη και η καθοδήγηση των νέων επιχειρήσεων και των νέων επιχειρηματιών η δικτύωση μεμονωμένων επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, η διευκόλυνση ξένων άμεσων επενδύσεων στον τομέα της πληροφορικής και επικοινωνιών, η πριμοδότηση εξαγορών και συγχωνεύσεων, η υποστήριξη της τοποθέτησης προϊόντων σε διεθνείς αγορές.

Related Posts