Σε χαμηλα επιπεδα η αγορα CE κατα το Q2

Στην παρατεταμένη προεκλογική περίοδο και τη διπλή εκλογική αναμέτρηση που είχαμε το διάστημα Απριλίου – Ιουνίου, όπως και στην ανασφάλεια που υπήρχε σχετικά με την έξοδο από την ευρωζώνη, αποδίδει η γνωστή εταιρεία ερευνών GfK, τη διόλου ευκαταφρόνητη μείωση κατά 21,7% που παρουσίασε η αξία της αγοράς των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων κατά το β’ τρίμηνο του 2012.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK Temax, η αξία της αγοράς κατά το συγκεκριμένο τρίμηνο διαμορφώθηκε στα 404,3 εκατ. ευρώ, ποσό που είναι το χαμηλότερο των τελευταίων ετών και οι προβλέψεις για το υπόλοιπο της χρονιάς δεν είναι καθόλου αισιόδοξες. Με δεδομένο ότι το α’ εξάμηνο, η συνολική αξία της αγοράς ήταν στα 855 εκατ. ευρώ με τη μείωση σε ετήσια βάση να είναι της τάξεως του –18,9%, θεωρείται δύσκολο το 2012 να κλείσει με συνολικές πωλήσεις πάνω από τα 2 δισ. ευρώ. Σημειωτέον πως το 2009, συνολικά η αγορά των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων είχε διαμορφωθεί στα 3,1 δισ. ευρώ.

Τα φωτογραφικά είδη με μια μείωση της τάξεως του 33.9% ήταν ο τομέας με την χαμηλότερη απόδοση κατά το β’ τρίμηνο του 2012, ακολουθούμενος από τον τομέα των μεγάλων οικιακών συσκευών που παρουσίασε μείωση κατά 29,4%, τα καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα με μείωση κατά 24,7%, τα είδη πληροφορικής με μείωση 18,8% και τις μικρές οικιακές συσκευές με μείωση -16,3%.

Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών ήταν σε καλύτερη θέση, με μείωση μόνο 14.9% ενώ ο τομέας των ειδών εξοπλισμού γραφείου μειώθηκε μόνο κατά 9,8%.

Χαρακτηριστικό της κατάστασης που παρατηρήθηκε είναι πως ακόμη και η τελική φάση του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου (Euro 2012) όπου συμμετείχε και η Εθνική Ελλάδας δεν κατάφερε να βοηθήσει την αγορά. Σε σχέση, βέβαια, με το καλοκαίρι του 2011, οι πωλήσεις των τηλεοράσεων αυξήθηκαν αλλά όχι στα επίπεδα ετών όπου επίσης υπήρχαν αθλητικά γεγονότα όπως το Euro 2012.

Επίσης, σε πολλές κατηγορίες προϊόντων παρατηρήθηκε το φαινόμενο η πτώση σε τεμάχια να είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με την πτώση σε αξία. Ο λόγος ήταν πως οι καταναλωτές στρέφονται προς μικρότερης αξίας προϊόντα και εκμεταλλεύονται όσο το δυνατόν περισσότερο τις προσφορές στις οποίες προχωράνε οι μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες επιδιώκουν να περιορίσουν τα αποθέματα τους.

Δημήτρης Μαλλάς

Related Posts