Σε φαση ωριμανσης η χρηση των social media στην Ελλαδα

Αυξάνεται η ωριμότητα των Ελλήνων χρηστών social media όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ετήσιας Έρευνας Κοινωνικής Δικτύωσης 2013-2014, που διενήργησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν-ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι απαντήσεις των 1250 συμμετεχόντων στην έρευνα, έδειξαν ότι οι χρήστες των social media στη χώρα μας έχουν αρχίσει να ξεπερνούν το εμβρυικό στάδιο χρήσης των κοινωνικών δικτύων. Πιο συγκεκριμένα, ενώ παρατηρείται αυξητική τάση σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παράλληλα αρχίζει και δημιουργείται μια ενδιαφέρουσα κοινότητα χρηστών και για τα όχι τόσο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (instagram, foursquare, flickr και googleplus) ενώ και η διείσδυση του Linkedin είναι πλέον ουσιαστική, κυρίως λόγω της ανεργίας και της εργασιακής αβεβαιότητας.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα αποτελέσματα της έρευνας, το πιο διαδεδομένο πλέον μέσο κοινωνικής δικτύωσης παραμένει το Υoutube (93%), στη δεύτερη θέση έρχεται το Facebook (82%), ενώ στις επόμενες θέσεις βρίσκονται το Linkedin (61%), τα review pages (58%), τα blogs (49%) και το Twitter (46%). Όσον αφορά στη χρήση του Υoutube, ενώ ο ψυχαγωγικός του χαρακτήρας παραμένει κυρίαρχος, ένα ποσοστό 68% των ερωτηθέντων απάντησε ότι αναζητούν “πράγματα που τους ενδιαφέρουν”, γεγονός που δείχνει την ανάπτυξη της χρήσης του youtube ως μηχανή αναζήτησης, και το 30% το χρησιμοποιεί συχνά για να δουν γεγονότα της επικαιρότητας, που καταγράφει την δυναμική του Υoutube και ως εναλλακτικό κανάλι ειδησεογραφίας.

           Σύγκριση ποσοστών χρήσης των Ελλήνων χρηστών Κοινωνικών Δικτύων 

Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του Linkedin, από την άλλη, είναι η προβολή των προσωπικών/ επαγγελματικών στοιχείων των χρηστών του (95%) και η επαγγελματική στήριξη των ατόμων που βρίσκονται στο δίκτυο τους (ενίσχυση χαρακτηριστικών, congrats, likes) (78%). Λόγω της οικονομικής κρίσης και της επίδρασης για συνεχή επαγρύπνηση νέων εργασιακών δυνατοτήτων, αναμένεται ότι η συχνή χρήση του Linkedin θα αυξάνεται συνεχώς.

     Λόγοι χρήσης του Linkedin

Η χρήση του Twitter αυξάνεται, επίσης, αφού ένας στους τρεις χρήστες δηλώνει ότι κάνει like/favorite συχνά τα tweets που συναντά, και ένας στους τέσσερις κάνει share σχόλιο/video. Ωστόσο, υπάρχει κάποιος προβληματισμός όσον αφορά ανακριβή γεγονότα και προσβλητικά tweets, πάσης φύσεως. Όσοι δεν το χρησιμοποιούν, δηλώνουν ότι ο σημαντικότερος λόγος είναι επειδή  θεωρούν ότι δεν ταιριάζει με τον τρόπο ζωής τους (57%) και δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτό (42%).

Σημαντικό είναι το στοιχείο ότι παρόλο που οι χρήστες είναι ενημερωμένοι (93%) για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να προφυλάξουν τα προσωπικά τους δεδομένα, ένας στους τρεις δηλώνει ότι σπάνια ελέγχει τις ρυθμίσεις ασφαλείας (privacy settings) του λογαριασμού του, και ένας στους δύο  σπάνια εξατομικεύει το προφίλ του.

Τέλος, οι χρήστες των social media δηλώνουν τη ουσιαστική αξιοποίηση του διαδικτύου ως πηγή πληροφόρησης πριν την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Πιο συγκεκριμένα, 7 στους 10 χρήστες δηλώνουν ότι πρώτα ψάχνουν πληροφορίες στο διαδίκτυο για το προϊόν/ υπηρεσία που επιθυμούν και στη συνέχεια πραγματοποιούν την αγορά σε φυσικά καταστήματα, και 1 στους 2 ότι ψάχνουν πληροφορίες για το προϊόν/ υπηρεσία ηλεκτρονικά και πραγματοποιούν και την αγορά ηλεκτρονικά.

    Σχέση αναζήτησης πληροφοριών και αγοράς προϊόντων/ υπηρεσιών

Related Posts