11.2 C
Athens
20/04/2024
Biztech

Πτώση 26% για υπολογιστές, αντιστέκονται τα desktops

Με ακόμη μία σημαντική πτώση της τάξεως του -26% έκλεισε η ελληνική αγορά υπολογιστών για το πρώτο τρίμηνο του έτους, με βάση τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της IDC. Η πτώση στα notebooks ήταν δραματική, φθάνοντας το -34,4%, ενώ στα desktop PCs, συγκρατήθηκε σε μόλις -7,5%.

Αν και τα αποτελέσματα που δημοσίευσε η IDC ήταν μάλλον αναμενόμενα, εντούτοις υπάρχουν αρκετές εκπλήξεις, τόσο σε επίπεδο αγορών (π.χ. consumer vs. commercial), όσο και σε επίπεδο κατασκευαστών.
Συνολικά, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012, η αγορά υπολογιστών έφτασε τα 148.160 τεμάχια (πάντα μετρώμενα από την IDC σε επίπεδο shipments), έναντι 200.090 κατά τη διάρκεια του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Αυτά τα μεγέθη αντιστοιχούν σε μείωση κατά 26%, η οποία όμως είναι πολύ διαφορετική μεταξύ notebooks και desktop PCs.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου διετέθησαν 90.119 notebooks, τιμή που αντιστοιχεί σε μείωση 34,4% συγκριτικά με τα 137.361 τεμάχια του 2011. Αντίθετα, στην αγορά των desktop PCs, η μείωση έφτασε μόλις το 7,5%, αφού τα 62.729 τεμάχια του 2011, έγιναν 58.041 για το 2012.
Για να είμαστε δίκαιοι, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η αγορά των desktops είναι ήδη αρκετά χαμηλά και επομένως είναι πολύ πιο δύσκολο να μειωθεί το ίδιο δραματικά με αυτήν των notebooks, αλλά από την άλλη μεριά, έχει πλέον φτάσει το 39% της συνολικής αγοράς υπολογιστών (από 31% πέρυσι), γεγονός που καταδεικνύει ότι υπάρχει μία προτίμηση για desktop συστήματα, ειδικά σε επίπεδο επιχειρήσεων. Αυτό επιβεβαιώνεται τόσο από τα μεγέθη της ΗΡ στην εν λόγω αγορά (αύξηση 50,8% στην αγορά των επιχειρηματικών desktop PCs), όσο και από το σύνολο των commercial desktops, το οποίο αυξήθηκε κατά 0,4% στα 35.429 τεμάχια (αντίστοιχα τα consumer desktop PCs μειώθηκαν κατά 17,6% στα 22.612 τεμάχια).

Η αγορά των επιχειρήσεων παρουσιάζει γενικότερα μεγαλύτερες αντοχές από αυτήν των καταναλωτών, αφού και στην περίπτωση των notebooks, είχαμε μείωση της τάξεως του 17,4% στην κατηγορία commercial (34.249 τεμάχια, έναντι 41.480), και 41,7% στην κατηγορία των consumer notebooks με τα 95.881 τεμάχια του 2011 να γίνονται μόλις 55.870 το 2012.

Τα αποτελέσματα των κατασκευαστών
Ο μεγάλος χαμένος της υπόθεσης “ελληνικά PCs” είναι για ακόμη ένα τρίμηνο η Acer, η οποία συνεχίζοντας το ντεμαράζ κακών εμφανίσεων έχασε το 61,4% της δύναμής της, φθάνοντας τα 6.456 shipments. Κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου όμως, το μεγάλο ποσοστό μείωσης της Acer ακολούθησαν τόσο η Toshiba, όσο και η Sony, οι οποίες είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται κατά 64,5% και 52,2% αντίστοιχα.

Ποιοι είναι οι κερδισμένοι λοιπόν;
Κατ’ αρχήν η ΗΡ, η οποία αν και παρουσίασε νέα μείωση πωλήσεων κατά 13% μπορεί να “παρηγορείται” από το γεγονός ότι η μείωση αυτή είναι μόλις στο 50% του συνόλου της αγοράς, γεγονός που μεταφράζεται σε σημαντική αύξηση του μεριδίου της. Έτσι, η εταιρεία διατηρεί την πρωτιά της με μερίδιο 24,1%, αρκετά μπροστά από τη δεύτερη Dell που βρίσκεται στο 15,2%. Αντίστοιχη είναι και η περίπτωση της Πλαίσιο, που αν και έχασε 16,4% από τις πωλήσεις υπολογιστών (πάντα σε shipments), κέρδισε 1,5% market share διατηρώντας την τρίτη θέση της κατάταξης.

Πολύ καλή ήταν η παρουσία της Dell, η οποία είχε πλήρως ισορροπημένες πωλήσεις σε όλα τα μέτωπα της αγοράς, παρουσιάζοντας αύξηση σε κάθε κατηγορία (desktops, notebooks, commercial και consumer). Με εξαίρεση την αγορά των consumer desktops όπου τα μεγέθη της είναι πολύ μικρά και η εταιρεία δεν έχει πρακτικά παρουσία (149 τεμάχια), η Dell διαθέτει ισχυρή παρουσία σε συνολικό επίπεδο, καταλαμβάνοντας μάλιστα την πρώτη θέση στην αγορά των commercial notebooks (φορητά συστήματα για την αγορά των επιχειρήσεων).

Παρά την πολύ καλή εμφάνιση της Dell, ο αναμφισβήτητα μεγαλύτερος κερδισμένος αυτού του τριμήνου ήταν η Samsung. Αποδεικνύοντας την προσήλωση των Κορεατών σε φαινομενικά αδύνατους στόχους, η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 73% στην αγορά των notebooks που δραστηριοποιείται, φθάνοντας τα 6.486 shipments, μέγεθος που την τοποθετεί στην 5η θέση της αγοράς, πάνω από Acer, Sony, Lenovo, Apple και Fujitsu με μερίδιο 7,2%.
Μάλιστα, η εταιρεία παρουσίασε το σύνολο της εντυπωσιακής γκάμας της με αφορμή το λανσάρισμα του νέου της ultrabook (5 series). Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι ο επικεφαλής του τμήματος ΙΤ, Αλέξης Κινινής, μόλις μετακινήθηκε σε παλιά του “λημέρια” επιστρέφοντας στη Microsoft.

Καλή απόδοση και για την Apple, η οποία ξαναγύρισε στην ανάπτυξη (έστω και σε μικρά απόλυτα μεγέθη), παρουσιάζοντας αύξηση 27,8% στα desktops, 28,7% στα notebooks και 28,3% συνολικά.

Τέλος, ένα σημείο που δεν έχουμε διαλευκάνει πλήρως, είναι η εμφάνιση της MSI στο Top 10 των συστημάτων desktop με αύξηση 511,9%(!), αφού η εταιρεία διέθεσε 410 συστήματα έναντι μόλις 67 τον προηγούμενο χρόνο. Δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο εάν αυτή η διαφορά οφείλεται σε κάποιο spot deal ή σε προβλήματα διαθεσιμότητας κατά το 2011. Όπως και να ‘χει, είναι σίγουρα ευπρόσδεκτη (έστω και μικρή σε απόλυτα μεγέθη) για την εν Ολλανδία εδρεύουσα (σε επίπεδο Ευρώπης) Ταϊβανέζικη εταιρεία.

Η εξαφάνιση της Asus
Όπως πάντα, τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν στοιχεία τόσο για όσους εμφανίζονται στους σχετικούς πίνακες, όσο και για αυτούς που δεν εμφανίζονται! Ο λόγος φυσικά για την Asus, η οποία πριν δύο χρόνια (Q2) πουλούσε 2.541 τεμάχια και πέρυσι (Q2) είχε φτάσει τα 4.246 τεμάχια αποτελώντας έναν από τους πλέον ταχύτερα αναπτυσσόμενους κατασκευαστές.
Η απόφαση της εταιρείας να διακόψει την τοπική παρουσία σε ακριβώς εκείνο το σημείο, δεν αποδεικνύεται απλά λανθασμένη αλλά και παντελώς μυωπική και κοντόφθαλμη. Στην προσπάθεια να μειώσει το κόστος ενός και μόνο αντιπροσώπου, το μόνο που κατάφερε ήταν να εξαφανίσει (κυριολεκτικά) το brand από τον χάρτη της αγοράς.
Αυτή η εξέλιξη καταδεικνύει επίσης και το πόσο μεγάλη σημασία έχει η τοπική παρουσία για ένα brand, αφού ο επίσημος εκπρόσωπος της εταιρείας που θα διαφυλάξει το brand, θα επιμεληθεί του marketing, θα προωθήσει τις πωλήσεις και θα τηρήσει τις ισορροπίες στη διανομή και στο retail, είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητος, αλλά και αδύνατον -όπως αποδεικνύεται- να αντικατασταθεί από εσωτερικές λειτουργίες διανομέων, μεταπωλητών ή retailers.

Πωλήσεις υπολογιστών στην Ελλάδα - Q1 2012 IDC

Q1 2012 IDC - Πωλήσεις desktop PCs στην Ελλάδα

Q1 2012 IDC - Πωλήσεις notebooks στην Ελλάδα

Σχετικά άρθρα

Νέο εξωτερικό access point της Planet

Giorgos Athanassiadis

Και το gaming οδεύει προς το cloud

Kitriniaris

Ενίσχυση κερδοφορίας για τη Singular Logic

Channel-Manager

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα