Printec: Ανοδικα τα Συστηματα Αυτοματης Εξυπηρετησης

Σύμφωνα με την πρώτη έρευνα που πραγματοποίησε η Focus Bari για λογαριασμό της Printec, οι Έλληνες φαίνεται να χρησιμοποιούν τα Συστήματα Αυτόματης Εξυπηρέτησης (ΣΑΕ) σχεδόν καθημερινά. Τα Συστήματα Αυτοματοποίησης Συναλλαγών έχουν επιτύχει μεγάλη διείσδυση στην ελληνική αγορά, καθώς το 98% των ερωτηθέντων δήλωσε πως τα έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά. Πιο συγκεκριμένα και αναφορικά με το που έχουν χρησιμοποιήσει τα Σ.Α.Ε., το 63% των ερωτηθέντων, δηλώνει ότι τα έχει χρησιμοποιήσει και στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, ενώ το 36% δηλώνει πως είχε την ανάλογη εμπειρία μόνο στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας,  η εξοικείωση με τα Σ.A.E φαίνεται να συνδέεται κυρίως με την χρήση ATM και δευτερευόντως με την αγοραπωλησία εισιτηρίων/ καρτών ΜΜΜ και την εξόφληση λογαριασμών στις τράπεζες. Πιο συγκεκριμένα και υπολογίζοντας τη μέση συχνότητα χρήσης με ανώτατο όριο 5, η πραγματοποίηση συναλλαγών μέσω ΑΤΜ εμφανίζεται με μ.ο. 4.6, με την πλειονότητα των χρηστών (74%) να ακολουθούν αυτή την πρακτική κάθε φορά, ενώ ακολουθούν η αγοραπωλησία εισιτηρίων/ καρτών ΜΜΜ με μ.ο. 3.8 και η εξόφληση λογαριασμών στις τράπεζες με 3.2 μ.ο. αντίστοιχα.

Σε γενικές γραμμές και ενώ τα «παραδοσιακά» Σ.Α.Ε (ΑΤΜ, αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων ή μηχανήματα εξόφλησης λογαριασμών σε καταστήματα τραπεζών) δείχνουν να είναι κομμάτι της ζωής μεγάλου μέρους του κοινού, η χρήση κάποιων Σ.Α.Ε φαίνεται να επηρεάζεται από το φύλο και την ηλικία. Συγκεκριμένα, το αντρικό κοινό τείνει να χρησιμοποιεί περισσότερο τα μηχανήματα info-kiosk για πληροφορίες, τις υπηρεσίες check-in, καθώς και τους 24-ωρους αυτόματους πωλητές στα πρατήρια βενζίνης σε σύγκριση με το γυναικείο. Μεγάλο ρόλο παίζει και η ηλικία, καθώς η ηλικιακή ομάδα 35-44 δηλώνει πως χρησιμοποιεί συχνότερα τα Σ.Α.Ε για εξόφληση οφειλών σε τράπεζες και έλεγχο των τιμών σε super-market (όπου είναι διαθέσιμα).

Related Posts