PCs: Εν μεσω κρισης, αλλαγη στην κορυφη λογω ειδικων συνθηκων

Οι παγκόσμιες πωλήσεις PCsέφτασαν τα 75,6 εκατ. συστήματα το δεύτερο τρίμηνο του 2013, σημειώνοντας πτώση της τάξη του 11,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους σύμφωνα με τα δεδομένα της IDC, η πρόβλεψη της οποίας πάντως ήταν για ακόμη μεγαλύτερη πτώσητης τάξης του 11,7%.

Η πιο σημαντική είδηση όμως που προκύπτει από την έρευνα της IDC είναι ότι η HewlettPackard για πρώτη φορά μετά από επτά χρόνια χάνει την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των κατασκευαστών PCs, την οποία κατακτά η Lenovo με βραχεία κεφαλή. Οπότε πλέον η κατάταξη διαμορφώνεται ως: Lenovo, HP, Dell, Acer και Asus.

Η Lenovo καταφέρνει να βρεθεί στην πρώτη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο, με 12,6 εκατομμύρια συστήματα για το 2ο τρίμηνο του έτους, έναντι 12,4 εκατ. της HP. Η πρωτιά της Lenovo δικαιολογείται εν μέρει από το γεγονός ότι είχε τη μικρότερη μείωση πωλήσεων σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η Acer ήταν η εταιρεία που είδε τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων με ποσοστό που έφτασε το 32,6% σε σχέση με την ίδια χρονική περίοδο του 2012, ενώ η Asus είχε και αυτή μια πολύ μεγάλη πτώση που έφτασε το 21,1% και η Dell ακολούθησε με μια πτώση της τάξης του 4,2%.

Η HP βρισκόταν στην πρώτη θέση της αγοράς από το 2006, σύμφωνα με τα νούμερα της IDC. Στην αγορά των Η.Π.Α., η εταιρεία εξακολουθεί να διατηρεί την πρώτη θέση, παραμένοντας σαφώς μπροστά από τις Dell, Apple, Lenovo και Acer που ακολουθούν. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα νούμερα της IDCυπολογίζονται τόσο τα συστήματα που μεταπωλούνται από το κανάλι διανομής όσο και από το retail.

Σύμφωνα με αναλυτές της εταιρείας, η Lenovo κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση κυρίως λόγω των πωλήσεών της στην αγορά της Κίνας, που αποτελούν πάνω από τις μισές πωλήσεις της εταιρείας σε όλο τον κόσμο για το 2ο τρίμηνο, αλλά και την άνοδό της σε άλλες αναδυόμενες αγορές όπως αυτές της Ινδίας και της Βραζιλίας. Για να γίνει κατανοητή πάντως πόσο δύσκολη είναι η αγορά αυτή τη στιγμή, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Lenovo παρουσίασε διψήφια μείωση ποσοστών και στην αγορά της Ασίας και Ειρηνικού (εκτός της Ιαπωνίας) και παρόλα αυτά κατάφερε να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της.

Η Lenovoσε ανακοίνωσή του διευθύνοντος συμβούλου της και προέδρου του Δ.Σ. Yang Yuanqing, ανέφερε ότι: “Ακόμα και στην πιο δύσκολη εποχή για την αγορά των PCs η Lenovo όχι μόνο κέρδισε μερίδιο, αλλά κατάφερε να βελτιώσει την κερδοφορία…. της και παραμένει ισχυρή στα παραδοσιακά της “κάστρα”, όπως η αγορά της Κίνας και η παγκόσμια αγορά των επιχειρηματικών PCs.”

Ένα ενδιαφέρον σημείο στα νούμερα της IDC είναι ότι τόσο η HP όσο και η Dell κατάφεραν να μειώσουν το ρυθμό απώλειας που είχαν τα προηγούμενα τρίμηνα, κάτι που καταδεικνύει ότι υπάρχει η βάση για καλύτερη απόδοση μέσα στους επόμενους μήνες, που θα μπορεί να προέλθει από την κίνηση τόσο των επιχειρήσεων όσο και των καταναλωτών να αντικαταστήσουν τα PCs με Windows XP με νέα συστήματα.

Η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών εμφανίζει ίσως την πιο ενδιαφέρουσα εικόνα, καθώς οι πωλήσεις PCs έπεσαν μόλις 1,9%, μια εξαιρετική βελτίωση σε σχέση με τα προηγούμενα τρίμηνα, κάτι που σύμφωνα με την IDC οφείλεται αφενός στο μεγαλύτερο αριθμό συστημάτων Windows 8 από τα οποία μπορούσαν να κάνουν τις επιλογές τους οι καταναλωτές και αφετέρου στην έναρξη της μετάβασης από τα XP στα Widows 7κυρίως στο χώρο των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τη IDC η Dell παρά την αβεβαιότητα που αφορά στην αναδιοργάνωσή της, κατάφερε να έχει απόδοση ανώτερη αυτής της αγοράς, παρουσιάζοντας πτώση 4,5%. Η εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει τα 3,8 εκατ. συστήματα στην αγορά των Η.Π.Α. κάτι που είχε να συμβεί από το 2011 κερδίζοντας επιπλέον μερίδιο στην εν λόγω αγορά. Η HP κατάφερε να διατηρήσει την ηγετική της θέση. Οι δυο αυτοί κατασκευαστές ξεπερνούν σε ποσοστό το 50% της αμερικανικής αγοράς.

Η εικόνα της HP πάντως εξακολουθεί να δείχνει μια εταιρεία η οποία προσπαθεί να συνέλθει από τις πληγές που της έχει αφήσει η περίοδος του Leo Apotheker. Η εταιρεία προσπαθεί σε κάθε περίπτωση να επανακτήσει το mojo της και την εμπιστοσύνη του καναλιού, μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο. Από την άλλη η αύξηση των πωλήσεων της Dell δεν μοιάζει να συνάδει ακριβώς με το στόχο που έχει θέσει ο Michael Dell για μετατροπή της εταιρείας σε ένα one-stop-shop για το datacenter, καθώς σε μια τέτοια εταιρεία τα PCs απλά δεν έχουν θέση. Η περίπτωση της Lenovo έχει το ενδιαφέρον της, καθώς η εταιρεία στηρίζεται πάρα πολύ στην εσωτερική αγορά της Κίνας αλλά και γενικότερα στην περιοχή Ασίας και Ειρηνικού. Οι προσπάθειές της επικεντρώνονται στο να μπορέσει να εδραιωθεί τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, κάτι που φαίνεται να γίνεται σταδιακά αλλά απαιτεί αρκετό χρόνο.
 

Related Posts