20.9 C
Athens
24/04/2024
Biztech

PC Mobility: Εκκίνηση μιας νέας εποχής

Η έλευση των tablets άλλαξε για πάντα το τοπίο των προσωπικών συσκευών. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τη στιγµή που συζητούσαµε ότι αν ο πρώτος υπολογιστής θα πρέπει να είναι laptop ή desktop. Πλέον έχουµε περάσει στη φάση όπου η πρώτη προσωπική ηλεκτρονική επαφή µε την οποία έρχεται σε επαφή ο χρήστης είναι κάποιο smartphone ή κάποιο tablet. Και µάλιστα κάτι τέτοιο πραγµατοποιείται συνήθως πλέον σε πολύ µικρή ηλικία, οπότε η εξοικείωση θα µε τη νέα γενιά συσκευών θα πρέπει να θεωρείται δεδοµένη κάτι που δηµιουργεί διάφορα προβλήµατα όσον αφορά στο µέλλον των PCs, τουλάχιστον όπως τα ξέραµε µέχρι πριν από λίγο καιρό.

Οι λόγοι είναι πολλοί, αλλά ένας από τους βασικότερους είναι σίγουρα η αλλαγή του τρόπου χρήσης των συσκευών, οι οποίες φέρνουν την πιο φυσική αλληλεπίδραση µέσω της αφής. Τα smartphones, από τη στιγµή της έλευσης του iPhone κυρίως όπως και αντίστοιχα και στην περίπτωση των tablets µε το iPad δηµιούργησαν ένα νέο µοντέλο χρήσης, το οποίο αφορά στην άµεση επαφή µε τη συσκευή. Ταυτόχρονα έφεραν στο προσκήνιο και τη λογική της κατανάλωσης περιεχοµένου και όχι της δηµιουργίας. Πρόκειται για συσκευές, οι οποίες λειτουργούν µε τη λογική τηλεόρασης. Με άλλα λόγια στόχος είναι το περιεχόµενο, από τους αντίστοιχους παρόχους να φτάσει στον καταναλωτή. Σε όσους έχουν γαλουχηθεί στη χρήση υπολογιστή, αυτό µπορεί να φαίνεται εξαιρετικά περιοριστικό και προβληµατικό, αλλά η πραγµατικότητα είναι πολύ διαφορετική. Το άνοιγµα αυτό της αγοράς, για το οποίο συζητάµε εδώ και πολλά χρόνια στο χώρο των PCs δεν πραγµατοποιήθηκε από τη βιοµηχανία των PCs δυστυχώς. Το περιβόητο µεγάλωµα της πίτας, το ακούµε εδώ και χρόνια έγινε από συσκευή που δεν είναι υπολογιστής, αλλά αποδεικνύεται πολύ πιο οικεία για τη µεγάλη µάζα χρηστών.

Μια πρώτη αντίδραση του χώρου ήταν ότι τα tablets θα ακολουθήσουν την πορεία των netbooks, κάτι που αποδείχθηκε πέρα για πέρα εσφαλµένο. Ο βασικός λόγος ήταν το γεγονός ότι τα netbooks προσοµοίωναν την εµπειρία των υπολογιστών µε σαφώς κατώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά, κάτι που µάλλον πρόβληµα δηµιούργησε συνολικά παρά κάτι άλλο. Άλλωστε τα περιθώρια κέρδους ήταν εξαιρετικά µικρά για όλα τα στάδια από τον κατασκευαστή, το διανοµέα και το µεταπωλητή. Παρόλα αυτά το netbook ή καλύτερα το concept του δεν έχει εγκαταλειφθεί ακόµα από τη βιοµηχανία, κάτι που ίσως κρύβει και µια υπόγεια παθογένεια, καθώς τελικά αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολο κάτι που έχει µπει στη γραµµή παραγωγής να εγκαταλειφθεί. Έτσι ενώ σε γενικές γραµµές οι γραµµές παραγωγής δεν βγάζουν netbooks, βλέπουµε την έλευση των Chromebooks µε χαρακτηριστικά και κόστος αντίστοιχο των netbooks (εξαιρείται το Pixel της Google) και ένα λειτουργικό αµφιβόλου… λειτουργικότητας αλλά σαφώς πιο ελαφρύ. Η πορεία και η χρησιµότητα των εν λόγω συσκευών µένει να βρεθεί.

Τα tablets λοιπόν δεν ακολούθησαν και βέβαια δεν πρόκειται να ακολουθήσουν την πορεία των netbooks, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι ποτέ δεν υποσχέθηκαν ότι θα παρέχουν µια εµπειρία αντίστοιχη µε αυτή την υπολογιστών. Αντ΄ αυτού µέσα από ένα ιδιαίτερα προσεγµένο οικοσύστηµα προσφέρουν τη δική τους εµπειρία προς το χρήστη, η οποία όπως είπαµε σε αρκετές περιπτώσεις φαίνεται και πολύ πιο δελεαστική. Την εξαιρετική εµπορική πορεία του iPad ακολούθησε το Android, µε ένα αρκετά διαφορετικό µοντέλο ανοικτό σε πολλούς κατασκευαστές. Εδώ συναντάµε ένα µοντέλο, το οποίο µοιάζει αρκετά µε το µοντέλο των PCs, όπου όποιος κατασκευαστής επιθυµεί βγάζει στην αγορά τη δική του πρόταση. Η προσέγγιση αυτή δηµιουργία κάποια θέµατα, όσον αφορά στη διαφορά της εµπειρίας που παρέχει η κάποια συσκευή, κάτι που προς το παρόν τουλάχιστον δεν έχει επηρεάσει τη δυναµική του λειτουργικού.

Που είναι οι κατασκευαστές PCs;

Η στάση που ακολούθησαν οι κατασκευαστές σε αυτή την έλευση ήταν εξαιρετικά επιφυλακτική και µάλλον φοβική. Είδαµε τελείως διαφορετικές προσεγγίσεις, οι οποίες δεν οδήγησαν πουθενά. Χαρακτηριστικό παράδειγµα είναι η HP, η οποία αγόρασε το WebOS για να δηµιουργήσει τη δική της πρόταση, στο χώρο για να φτάσει να το πουλήσει στην LG πριν από λίγες µέρες, η οποία διατείνεται ότι θα το χρησιµοποιήσει στις τηλεοράσεις της.  Αν θυµόµαστε καλά και η HP έλεγε ότι σκόπευε να το χρησιµοποιήσει στους εκτυπωτές της. Έχοντας χάσει απίστευτο χρόνο η HP παρουσίασε ένα tablet µε Android, το οποίο πολύ δύσκολα θα ξεχωρίσει αυτή τη στιγµή. Σηµαντικά καλύτερες πιθανότητες έχει το Elitepad, η προσπάθεια της εταιρείας σε tablet µε Windows 8, για τα οποία θα επανέλθουµε αργότερα. Η Dell από την άλλη έκανε τις προσπάθειές της τόσο στο χώρο των smartphones όσο και σε αυτό των tablets µε Android. Καµία από τις δυο δεν στέφθηκε µε ιδιαίτερη επιτυχία και η εταιρεία έχει στραφεί και αυτή στο κοµµάτι των tables και των convertibles µε Windows 8.  Η Lenovo έχει καταφέρει να δραστηριοποιηθεί αρκετά επιτυχηµένα στο συγκεκριµένο κοµµάτι, τόσο µέσω Android όσο και µέσω Windows RT και Windows 8. H Acer και η Asus µε αρκετά διαφορετικό τρόπο διαθέτουν στα portfolio τους προϊόντα τόσο µε Android όσο και µε Windows (RT και 8).

Η νέα εποχή του PC mobility

Για να µπορέσει η βιοµηχανία των PCs να δώσει µια ικανοποιητική απάντηση σε αυτό τον καταιγισµό συσκευών χρειάζονταν δυο components. Το κατάλληλο hardware και το κατάλληλο software (και εδώ µιλάµε για λειτουργικό σύστηµα βέβαια). Το τµήµα του hardware εξελίχθηκε σε πολύ µεγάλο βαθµό από την παρουσίαση του concept του Ultrabook από την Intel, το οποίο ξεκίνησε δυναµικά και εξελίχθηκε πολύ γρήγορα για να δώσει στους κατασκευαστές τη δυνατότητα να δηµιουργήσουν νέες φορητές συσκευές, hybrid, detachable και άλλα ώστε να µπορέσουν να προσεγγίσουν µε µεγαλύτερη ευκολία ένα κοινό που είχε συνηθίσει σε κάτι που δεν έχει απαραίτητα πληκτρολόγιο.

Το δεύτερο κοµµάτι ήταν δουλειά της Microsoft. Τα Windows, το λειτουργικό σύστηµα, που κακά τα ψέµατα είναι δεµένο µε την πορεία των PCs µέχρι και την έκδοση 7 δεν είχε να κάνει τίποτα πραγµατικά µε την αφή. Όλοι θυµόµαστε (;) την Tablet έκδοση των Windows XP αλλά και τα tablet χαρακτηριστικά των επόµενων εκδόσεων Windows, τα οποία όµως δεν αφορούσαν σε χρήση µε το χέρι, αλλά µε pen καθιστώντας σαφώς πιο δύσκολη την αλληλεπίδραση µε τη συσκευή. Είναι δεδοµένο ότι χρειαζόταν µια πιο ριζική λύση. Βέβαια αυτή η λύση δεν θα µπορούσε να είναι τόσο ριζική όπως για παράδειγµα στην περίπτωση των Windows Phone, όπου η Microsoft διέγραψε εν µια νυκτί όλο το παρελθόν της µε την ονοµασία Windows Mobile και δηµιούργησε κάτι τελείως διαφορετικό από το µηδέν. Εκεί ο αριθµός των χρηστών ήταν µικρός, αλλά και επίσης είχε γίνει κατανοητό ότι η συνέχεια ανάπτυξης στην ίδια πλατφόρµα δεν οδηγούσε πουθενά. Εδώ υπάρχουν εκατοντάδες εκατοµµύρια notebooks και δεν γίνεται να παρουσιαστεί ένα λειτουργικό που θα τα διέγραφε αυτά µονοκοντυλιά. Η λύση είναι τα Windows 8, ίσως το λειτουργικό το οποίο έχει τον πιο δύσκολο ρόλο, αφού πρέπει να οδηγήσει τον κόσµο των PCs και των notebooks κυρίως σε αυτό της αφής. Το έργο είναι εξαιρετικά δύσκολο και για αυτό το λόγο δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που τα Windows 8, έχουν χαρακτηριστεί ως συνονθύλευµα. Προφανώς µια τέτοια προσέγγιση αγνοεί το γεγονός ότι έπρεπε να υποστηριχθούν κυριολεκτικά δεκάδες διαφορετικοί form factors, πολλοί εκ των οποίων δεν έχουν σχεδιαστεί καν για αφή. Εκτός από αυτό όµως το λειτουργικό θα έπρεπε να παρέχει υποστήριξη για τις εφαρµογές που έχουν αναπτυχθεί µέχρι σήµερα και χρησιµοποιούνται από εκατοµµύρια χρήστες. Μπορεί πολλοί να θεωρούν συµβιβασµό τα Windows 8, αλλά η πραγµατικότητα είναι ότι δεν υπήρχε άλλη λύση ούτε για τη Microsoft ούτε για τη βιοµηχανία συνολικά. Μαζί µε τα Windows 8, ήρθαν όµως και τα Windows RT, ένα λειτουργικό, το οποίο ταυτόχρονα µοιάζει και είναι διαφορετικό από τα Windows 8. Η εµφάνιση είναι σχεδόν ίδια (υπάρχει ακόµη και desktop mode – αν και οφείλουµε να πούµε ότι σε αυτό το σηµείο θα θέλαµε λίγο πιο τολµηρή τη Microsoft), αλλά ο σχεδιασµός αφορά σε επεξεργαστές αρχιτεκτονικής ARM. Μετά από πολλά χρόνια ξαναβλέπουµε Windows εκτός τους περιβάλλοντος x86. Με τη βοήθεια των Windows RT υπάρχει η δυνατότητα δηµιουργίας εξαιρετικά ελαφρών συστηµάτων, τα οποία είναι περισσότερο κοντά στην ιδέα του tablet και λιγότερο σε αυτή του notebook. Βέβαια τα βήµατα προόδου που έχουν γίνει από την πλευρά της αρχιτεκτονικής x86 δεν µπορεί να είναι κανείς βέβαιος για την εµπορική τους πορεία. Προς το παρόν η Microsoft δείχνει να δίνει αρκετή σηµασία στο εν λόγω προϊόν, αφού σε αυτό στήριξε και την πρώτη της προσπάθεια σε επίπεδο hardware, το Surface. Το Surface έχει  καταφέρει να δηµιουργήσει ιδιαίτερο ενθουσιασµό στον κόσµο, όχι όµως απαραίτητα και στους άλλους κατασκευαστές, οι οποίοι δεν είδαν µε καλό µάτι την είσοδο της Microsoft και σε αυτή την αγορά.

Νέα form factors και στις επιχειρήσεις

Με τα tablets αλλά και γενικότερα µε τα νέα form factors οι κατασκευαστές έχουν απευθυνθεί πρωτίστως στους καταναλωτές, οι οποίοι ενδιαφέρονται για συσκευές αφής, όπως ακριβώς έχουν συνηθίσει εδώ και πολλά χρόνια από τα smartphones. Η εξοικείωση όµως των καταναλωτών µε τις συσκευές αυτές, έχει σαν αποτέλεσµά την είσοδό τους και στο χώρο της εργασίας µέσω του trend του BYOD. Με την κίνηση αυτή όµως αλλάζει για πάντα το µοντέλο του desktop-notebook, το οποίο βρίσκεται κοντά µας εδώ και 30 χρόνια και στο οποίο πολλές επιχειρήσεις και τµήµατα IT έχουν αγκιστρωθεί. Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι δεν αποτελεί αποδοχή των νεών συσκευών από την πλευρά των επιχειρήσεων, το γεγονός ότι επιτρέπουν τη σύνδεσή τους στο εταιρικό δίκτυο. Οι περιορισµοί όµως που κρατούσαν τις εν λόγω συσκευές εκτός του εταιρικού περιβάλλοντος έχουν αρχίσει να µειώνονται κυρίως λόγω των νέων form factors, των νέων λειτουργικών συστηµάτων, των νέων εργαλείων διαχείρισης, αλλά και των περισσότερο εντεινόµενων φωνών των χρηστών για µια νέα εµπειρία computing.

Ίσως ο πιο σηµαντικός παράγοντας από αυτούς που αναφέραµε είναι αυτός του λειτουργικού συστήµατος. Παρά το γεγονός ότι τα ήδη υπάρχοντα λειτουργικά συστήµατα στα tablets έχουν τη συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς, η δυνατότητα άµεσης διαχείρισης των συσκευών σε έναν οργανισµό, ο οποίος έχει στηθεί µε τη λογική των PCs ακούγεται ιδιαίτερα ελκυστική. Μάλιστα αυτή η δυνατότητα είναι τόσο σηµαντική για πολλές επιχειρήσεις, οι οποίες µπορούν να παραβλέψουν και το αρχικά µεγαλύτερο κόστος των νέων συστηµάτων σε σχέση µε τα άλλα tablets και προχωρούν σε πλήρη deployments, παρά σε συµβιβαστικές λύσεις.

Όπως αναφέραµε, τα Windows 8 έχουν φέρει ένα µεγάλο αριθµό από υβριδικές ή convertible συσκευές. Μιλάµε στην ουσία για Ultrabooks µε οθόνες, αφής που µπορούν να ανοίξουν, να γυρίσει η οθόνη τους κατά πολλαπλές έννοιες ώστε να δίνουν την αίσθηση ενός tablet. Ένα από τα βασικά σηµεία πώλησης των tablets είναι ο λεπτός και ελαφρύς σχεδιασµός τους, αλλά η ύπαρξη πληκτρολογίου, η υποστήριξη των παλαιότερων εφαρµογών, αλλά και η εµπειρία ενός interface τύπου tablet που στηρίζεται σε εξαιρετικά γρήγορους επεξεργαστές (όπως οι Intel  Core), η µεγαλύτερη οθόνη ή η µεγαλύτερη µπαταρία αποτελούν παράγοντες που οδηγούν τους χρήστες να αναθεωρούν τις επιλογές τους.  Παρόλα αυτά είναι πολύ πιθανό τα hybrid αυτά συστήµατα να αποτελούν µόνο το ενδιάµεσο σκαλοπάτι µέχρι οι χρήστες να εξοικειωθούν πλήρως µε τα virtual πληκτρολόγια ή µέχρι τα docks να γίνουν ακόµη πιο ευέλικτα και να µην είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός κλασικού πληκτρολογίου. TCP

Άρθρο του Γιώργου Ρυµική, διευθυντή του επιχειρηµατικού τοµέα διανοµής της Intel Ελλάς.
“Φορητότητα: η επόµενη µέρα”

Πριν από 10 χρόνια ο τεχνολογικός µας κόσµος ήταν πολύ απλούστερος. Ο επιτραπέζιος υπολογιστής µας και ένα κινητό τηλέφωνο που χρησίµευε απλά για να πραγµατοποιούµε τηλεφωνικές κλήσεις συνήθως ολοκλήρωναν τη γκάµα των προσωπικών επιλογών µας στο χώρο της υψηλής τεχνολογίας. Σήµερα, οι φορητοί υπολογιστές, τα MP3 players, τα έξυπνα κινητά, οι ταµπλέτες, τα ultrabooks αποτελούν µερικές µόνο από τις φορητές επιλογές που έχουν οι µοντέρνοι χρήστες.

Παράλληλα, οι άνθρωποι κάθε µέρα χρησιµοποιούν παράλληλα, ή εναλλάσσουν πολλές φορές την ηµέρα, τις περισσότερες από τις παραπάνω υπολογιστικές συσκευές. Πολλές φορές θέλουµε να είµαστε γρήγοροι και παραγωγικοί, ενώ µέσα σε λίγες στιγµές µπορεί να θέλουµε να κάνουµε ένα διάλειµµα χαλαρώνοντας ενώ περιηγούµαστε στο διαδίκτυο. Μπορούν όλες αυτές οι καθηµερινές ανάγκες µας να καλυφθούν από µία µόνο συσκευή;

H απάντηση είναι µάλλον αρνητική: παρά τις αδιαµφισβήτητες τεχνολογικές εξελίξεις, οι διαρκώς αυξανόµενες και πολυπλοκότερες ανάγκες µας καθιστούν αναγκαίες πάνω από µία υπολογιστικές συσκευές. Παράλληλα όµως πρέπει να παρατηρήσουµε δύο σηµαντικά στοιχεία:

1. Όλες οι συσκευές που χρησιµοποιούµε έχουν ένα κοινό παρανοµαστή σε σχέση µε τις απαιτήσεις των χρηστών: ευχρηστία, αποκρισιµότητα, διαθεσιµότητα, ενεργειακή αυτονοµία.

2. Όσες και συσκευές αν χρησιµοποιούµε καθηµερινά, µια µόνο υπολογιστική συσκευή είναι αυτή που θα “κλέψει την καρδιά µας” και θα είναι αυτή που τελικά θα χρησιµοποιούµε για µεγαλύτερο χρόνο και για περισσότερες χρήσεις.

H Intel τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες καινοτοµεί εφευρίσκοντας τεχνολογίες και δηµιουργώντας πρωτοποριακές συσκευές που εµπλουτίζουν και συνδέουν τις ζωές όλων των ανθρώπων του πλανήτη. Οι φορητοί υπολογιστές που βασίζονται πάνω στις λύσεις πυριτίου της Intel χαρακτηρίζονται από εξαιρετικές επιδόσεις, αυξηµένη λειτουργικότητα και αποκρισιµότητα, αλλά και αυτονοµία µπαταρίας.

Η νέα κατηγορία συσκευών που η Intel έφερε στην αγορά, τα Ultrabooks έρχονται να οδηγήσουν την αγορά ένα βήµα παραπέρα, καθώς προσφέρουν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά σε µια υπερελαφριά, υπέρλεπτη και αισθητικά αναβαθµισµένη φορητή συσκευή. Παράλληλα µε την έλευση των Windows 8, τα Ultrabooks, όσο και οι κλασσικοί φορητοί υπολογιστές αποκτούν τον ιδανικό συνδυασµό ενός µοντέρνου λειτουργικού συστήµατος µε ένα εντυπωσιακό τρόπο αλληλεπίδρασης µε τη µηχανή, την αφή.

Η καινοτοµία όµως και η εξέλιξη δεν σταµατούν εδώ. Η Intel έρχεται να επιταχύνει τις εξελίξεις και να αυξήσει τις ποιοτικές επιλογές προσφέροντας λύσεις υψηλών επιδόσεων βασισµένες στην x86 αρχιτεκτονική τόσο στις ταµπλέτες, όσο και στα smartphones. Με αυτό τον τρόπο οι χρήστες µπορούν να απολαύσουν κορυφαίες επιδόσεις και εµπειρία χρήσης συνδυασµένα µε την ευρύτατη υποστήριξη του τεχνολογικού οικοσυστήµατος και την συµβατότητα µε όλο το υπάρχον λογισµικό και υλικό. Το 2013 είναι η χρονιά που οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από µια πληθώρα εντυπωσιακών ταµπλετών µε Intel επεξεργαστές (τόσο µε Windows 8 όσο και Android λειτουργικό), αλλά και µοναδικών smartphones µε Intel inside!

Τέλος, η αυξανόµενη σύγκλιση των ταµπλετών µε τους φορητούς υπολογιστές οδηγεί σε αυτό που ονοµάζουµε convertible Ultrabooks. Οι µηχανικοί της Intel σχεδίασαν τα convertible Ultrabooks ως µία συσκευή που έρχεται να συνδυάσει σε ένα µοναδικό προϊόν τα καλύτερα χαρακτηριστικά των δύο κόσµων: ένα notebook όταν το χρειάζεσαι, µία ταµπλέτα όταν τη θέλεις! Ένα convertible Ultrabook χρειάζεται µόνο ελάχιστα δευτερόλεπτα για να µεταµορφωθεί από ένα notebook σε µια ταµπλέτα ή αντίστροφα. Συσκευές όπως το Lenovo Yoga, το Dell XPS 12 ή το Asus Taichi 21 αποτελούν τα πρώτα µόλις παραδείγµατα µιας συναρπαστικής κατηγορίας συσκευών που υπόσχονται να κλέψουν τις καρδιές µας.

Άρθρο του Νίκου Πρίντεζη, υπεύθυνου πωλήσεων της Lenovo Greece για Ελλάδα & Κύπρο.
“Ανοίγοντας µία νέα κατηγορία χρηστών”

Ζούµε την εποχή που ο προσωπικός υπολογιστής, το γνωστό στα… Ελληνικά ως PC, µετατρέπεται σε ένα πραγµατικά ευέλικτο, ελαφρύ, ισχυρό εργαλείο για όλη την ηµέρα ικανοποιώντας περισσότερες ανάγκες χρήσης, παρά ποτέ.

Οι φορητοί υπολογιστές γίνονται λεπτότεροι και ελαφρύτεροι, πολυµορφικότεροι (convertible, multi-mode) και βέβαια µε διάρκεια χρήσης που ξεπερνάει τις 8 ώρες. Είναι αξιοσηµείωτο ότι όλα τα προηγούµενα συνοδεύονται από νέους σύγχρονους επεξεργαστές που είναι πολύ ισχυροί και ταυτόχρονα µε πολύ χαµηλή κατανάλωση ρεύµατος για πολλές ώρες χρήσης, ενώ τα σύγχρονα λειτουργικά µε την φυσική µορφή αλληλεπίδρασης χρήστη συσκευής µέσω της επαφής (touch, multi-touch devices) κάνουν την χρήση του PC, εύκολη υπόθεση για όλους.

Είναι προφανές ότι τα παραπάνω χαρακτηριστικά κάνουν πλέον τις συσκευές αυτές φιλικότερες σε νέες κατηγορίες χρηστών, οι οποίοι µέχρι σήµερα αποφεύγουν την χρήση υπολογιστή, ενώ αντίθετα έχουν εµπειρία από τη χρήση κινητού τηλεφώνου.
Για τους επαγγελµατίες του καναλιού οι νέες αυτές συσκευές mobile computing αποτελούν µία µεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης, ιδιαίτερα τέτοιες οικονοµικά δύσκολες εποχές, αφού απευθύνονται σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό εκπαιδευµένο στην χρήση της τεχνολογίας, που την χρειάζεται για την ικανοποίηση των αναγκών του.

Ανάγκες όπως η κατανάλωση περιεχοµένου (π.χ. το διάβασµα πλέον των περισσότερων εντύπων σε ηλεκτρονική µορφή µε δυνατότητα παρέµβασης απο τον αναγνώστη, η παρακολούθηση απο απόσταση εκπαιδευτικού περιεχοµένου, on line αγορές προϊόντων και υπηρεσιών κ.λπ.), η ταυτόχρονη επικοινωνία πολλαπλών σηµείων (workgroups conferencing, real time messaging), είτε σε προσωπικό είτε σε επαγγελµατικό επίπεδο, η δηµιουργία περιεχοµένου (software, reporting, παρουσιάσεις, φύλλα εργασιών, δηµιουργία και συντήρηση περιεχοµένου Web κ.α.), η προσωπική διασκέδαση όπως µουσική, video και φωτογραφίες σε συνεχή επικοινωνία µε τους φίλους, αποτελούν πλέον καθηµερινότητα.
Οι επαγγελµατίες της αγοράς καλούνται να µελετούν σε βάθος τα χαρακτηριστικά και κυρίως τις δυνατότητες των νέων αυτών συσκευών, αναδεικνύοντας είτε τα άµεσα είτε τα έµµεσα οφέλη αυτών και προβάλλοντας έντονα τον λόγο κόστους κτήσης πρός απόδοση (ικανοποίηση αναγκών). Επιπλέον πωλήσεις για τα convertibles όπως εξειδικευµένα αξεσουάρ, επεκτάσεις εγγύησης και διάφορα περιφερειακά συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον “πακέτο” προώθησης πωλήσεων.  

Οι convertible συσκευές, συνδυάζουν ένα Ultrabook και ένα tablet σε µία συσκευή. Εµείς στην Lenovo, πιστεύουµε πολύ σε αυτήν την κατηγορία συσκευών αφού ικανοποιούν πλέον καθηµερινές ανάγκες, και έχουµε προχωρήσει περισσότερο προσφέροντας µία ολόκληρη οικογένεια από convertible PCs για όλους τους χρήστες. Η οικογένεια αυτή αποτελείται σήµερα απο τα Lenovo Yoga 13, Lenovo Yoga 11 και ThinkPad Twist ενώ εντός του τρέχοντος έτους θα εµπλουτιστεί µε τα ΤhinkPad Helix και το Lenovo Yoga 11s (όπως παρουσιάστηκαν στην CES 2013).

Εστιάζοντας στo Lenovo Yoga 13, είναι το πρώτο 13,3” HD+ IPS Multi-Mode Ultrabook το οποίο χάρη στην τεχνολογία flip and fold 360 µοιρών µετατρέπεται σε tablet µε δίπλωµα της οθόνης έως 360 µοίρες. Η πρωτοποριακή του οθόνη flip and fold 360 προσφέρει την δυνατότητα µετατροπής του σε “stand mode” (ιδανικό για χρήση σε περιορισµένο χώρο όπως στο αεροπλάνο), αλλά και σε “tent mode” (ιδανικό για παρουσιάσεις, τηλεσυνδιασκέψεις, µουσική και ταινίες καθισµένοι στον καναπέ ή στο κρεβάτι κ.λπ.). Παράλληλα µε την οθόνη αφής 10 ταυτόχρονων σηµείων, τον ισχυρό εξοπλισµό του µε επεξεργαστές Intel 3ης γενιάς και αποθηκευτικά µέσα τεχνολογίας SSD, το πολύ µικρό του βάρος (1,5Kg), πάχος που δεν ξεπερνάει τα 17χιλιοστά, και µπαταρία µε διάρκεια χρήσης 8 ωρών, κατατάσσεται ως το πλέον ιδανικό εργαλείο ικανοποίησης αναγκών επαγγελµατικών οµάδων που δεν αποχωρίζονται τις multimedia και social συνήθειές τους. Και βέβαια όλα τα παραπάνω µε ένα από τους καλύτερους λόγους τιµής πρός απόδοση για την επένδυση (αγορά).

Άρθρο του Κωνσταντίνου Τσακάλη, διευθυντή του τµήµατος προϊόντων IT της Samsung Electronics Hellas.
“Η αγορά αλλάζει – το ίδιο κ’ εµείς!”

Για µεγάλο διάστηµα, η αγορά φορητών υπολογιστών παρέµενε λίγο-πολύ σταθερή ως προς τη βασική προσφορά που είχε να επιδείξει προς τον τελικό χρήστη. Μπορεί τα laptops να γίνονταν πιο ελαφριά, πιο ισχυρά και πιο φθηνά, µπορεί να είδαµε και την έκρηξη των netbooks, αλλά η ίδια η µορφή των φορητών υπολογιστών, πρακτικά δεν άλλαξε δραστικά. Με την παρουσίαση των ultrabooks όµως (η Samsung διαθέτει µοναδικές λύσεις και στον εν λόγω τοµέα), αλλά πολύ περισσότερο µε την εµφάνιση των Windows 8 και των δυνατοτήτων αφής που τα τελευταία παρέχουν, η αγορά άλλαξε!

Άλλαξε η ίδια η “φύση” των φορητών υπολογιστών, αφού για πρώτη φορά µπορούµε πλέον να έχουµε συστήµατα που συνδυάζουν τις ευκολίες ενός tablet, µε τη δύναµη και τις δυνατότητες ενός notebook. Έτσι, “γεννήθηκαν” ολόκληρες νέες κατηγορίες προϊόντων, µε αποσπώµενα πληκτρολόγια (όπως το Samsung ATIV Smart PC), αναδιπλούµενες ή περιστρεφόµενες οθόνες, συρόµενα πληκτρολόγια κ.λπ.

Μιλάµε λοιπόν για την νέα εποχή του mobile computing, και καθώς κατασκευαστές όπως η Samsung συνεχίζουν να παρουσιάζουν καινοτόµα προϊόντα (τα ATIV Smart PC και Smart PC Pro είναι δύο εξαιρετικά παραδείγµατα), το κανάλι θα πρέπει να είναι σε θέση να εκµεταλλευτεί την ευκαιρία και να διαφοροποιηθεί από τους retailers και τον ανταγωνισµό. Πως θα το κάνει αυτό; Στη Samsung πιστεύουµε ότι υπάρχουν αρκετοί τρόπο, και µερικοί από αυτούς είναι οι εξής:

• Δώστε έµφαση σε ποιοτικά προϊόντα που ξεχωρίζουν και έχουν να δώσουν κάτι ξεχωριστό στον πελάτη σας. Το “κυνήγι” των πολύ φθηνών λύσεων είναι κυρίως παιχνίδι του retail, και δεν προσφέρεται για τους µεταπωλητές.

• Εξηγήστε τις διαφορές µεταξύ laptop, tablet και των νέων λύσεων. Δείξτε δηλαδή το πως τα tablets προορίζονται πρωτίστως για κατανάλωση πληροφορίας, τα laptops για τη δηµιουργία της, και οι νέες λύσεις… και για τα δύο!

• Δώστε έµφαση στη λειτουργικότητα και τις δυνατότητες των προϊόντων, και όχι στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Οι περισσότεροι χρήστες δεν ενδιαφέρονται, και πολλοί απλά αγνοούν τέτοιου είδους “λεπτοµέρειες”, αφού αυτό που τους ενδιαφέρει είναι το “τι µπορεί να κάνει για µένα” και όχι το “πως το κάνει”.

• Επιδείξτε ενδιαφέρουσες εφαρµογές (η Samsung διαθέτει και προεγκατεστηµένες στα συστήµατά της), καθώς και τις δυνατότητες των οθονών αφής.

• Αναδείξτε τη σηµασία του cloud computing, αφού ο υψηλός βαθµός φορητότητας και συνδεσιµότητας λύσεων όπως τα ATIV Smart PCs, επιτρέπει να είµαστε πάντοτε σε επαφή, ενηµερωµένοι και µε όλα µας τα δεδοµένα (αρχεία, εφαρµογές, επαφές κ.λπ.) συγχρονισµένα. Η έννοια του cloud και της διασύνδεσης ανοίγει επίσης νέες ευκαιρίες πώλησης (π.χ. κάποια σύνδεση 3G, εφαρµογές backup ή security κ.λπ.)

• Αναθεωρήστε τα αξεσουάρ και τα συνοδευτικά των νέων φορητών λύσεων. Ίσως ένα ποντίκι να µην είναι πλέον τόσο χρήσιµο όσο µία θήκη που χρησιµεύει σαν stand, µία δεύτερη µπαταρία ή ένα εξωτερικό πληκτρολόγιο όπως αυτό των ATIV Smart PCs.

• Εξηγήστε τις διαφορές µεταξύ Windows 8 και Windows RT. Θα πρέπει να είναι σαφείς στον πελάτη σας, ώστε να µπορέσει να αξιολογήσει τις δυνατότητες εγκατάστασης εφαρµογών για παράδειγµα, την διαφορά τιµής κ.λπ.

• Μιλήστε µαζί µας! Δείτε τις λύσεις της Samsung, τόσο αυτές που είναι ήδη διαθέσιµες, όσο και αυτές που αναµένονται, και καταστρώστε το business plan σας. Είµαστε εδώ για να σας βοηθήσουµε σε κάθε σας βήµα.

Άρθρο του Σοφοκλή Λαδιά, group product manager για τα προϊόντα VAIO και τα tablets της Sony Ελλάς για Ελλάδα και Κύπρο.
“Ο καταναλωτής είναι πλέον… πολυδιάστατος!”

Ο σύγχρονος χρήστης είναι σε αναζήτηση του υπολογιστή που µε βάση τα δικά του προσωπικά κριτήρια, θα αποτελεί µία λύση, “παντού”, “εύκολα”, “όλα σε ένα”. Οι παραπάνω ανάγκες αποτέλεσαν και τον οδηγό για την αγορά, προωθώντας τόσο την ταχεία ανάπτυξη των tablet όσο και τη δηµιουργία των Ultrabooks ως τα απόλυτα φορητά µέσα.

Η πρόσφατη έλευση των Windows 8 αποτέλεσε σηµαντικό βήµα προς την παραπάνω κατεύθυνση επίσης, αφού, πέρα από µία σειρά από βελτιώσεις στις επιδόσεις, ήρθε να προσθέσει νέες δυνατότητες στους υπολογιστές όπως τον χειρισµό µε την οθόνη αφής, το εύχρηστο γραφικό περιβάλλον και τη δυνατότητα εξατοµίκευσης της επιφάνειας εργασίας µέσα από την προσθήκη εφαρµογών.

Με απόλυτη συνέπεια και κατανόηση στις ανάγκες του σύγχρονου χρήστη, η Sony, δηµιούργησε νέες σειρές φορητών υπολογιστών (αλλά και desktop), οι οποίοι, πέρα από τα δυνατά τεχνικά χαρακτηριστικά, έρχονται να δώσουν έµφαση στα ίδια βασικά σηµεία: αµεσότητα στον χειρισµό (µε οθόνη αφής ή και γραφίδα), εύκολη µεταφορά ή εξοικονόµηση χώρου, εξατοµίκευση του περιβάλλοντος εργασίας µέσα από τo περιβάλλον των Windows 8 και εφαρµογές/υπηρεσίες που συνοδεύουν το προϊόν µε στόχο την βελτιστοποίηση της εµπειρίας του χρήστη.

Η Sony προχώρησε ήδη ένα βήµα παραπέρα µε την δηµιουργία µίας νέας σειράς υβριδικών φορητών υπολογιστών σε µία προσπάθεια να συνδυαστούν όλα όσα προτιµά κάποιος σε ένα tablet και όσα χρειάζεται από έναν φορητό υπολογιστή υψηλών επιδόσεων. Το νέο VAIO Duo11, µε πάχος µικρότερο από 18 χιλ. και βάρος περίπου 1,3 κ. προσφέρει την λειτουργικότητα και την αίσθηση ενός tablet µε λειτουργικό Windows 8 και οθόνη αφής πολλαπλών σηµείων. Παράλληλα, µε τον ειδικό µηχανισµό SurfSlider, η οθόνη του ανασηκώνεται και αποκαλύπτει ένα πληκτρολόγιο ώστε να προσφέρει την πλήρη λειτουργικότητα ενός Ultrabook. Επιπλέον, το προϊόν συνοδεύεται από µία ειδική γραφίδα για απευθείας γραφή στην οθόνη ενώ διαθέτει ακόµη µία σειρά από ειδικές εφαρµογές.
Το προϊόν αυτό είναι χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας της Sony και της κατεύθυνσής της µε βασικό στόχο την βελτιστοποίηση της εµπειρίας του χρήστη σε όλα τα επίπεδα.    

Τι σηµαίνουν πρακτικά όλα αυτά για το κανάλι και το σηµείο πώλησης; Ο τελικός καταναλωτής είναι πολυδιάστατος και δεν αρκείται πλέον µόνο σε µία δυνατή σχέση ανάµεσα σε τιµή και hardware µε την παραδοσιακή έννοια του επεξεργαστή, της κάρτας γραφικών και άλλων χαρακτηριστικών που γνωρίζαµε ως τώρα.

Στη διαδικασία της πώλησης λοιπόν, µπαίνει και µία σειρά από άλλους, εξίσου σηµαντικούς, ποιοτικούς παράγοντες ή χαρακτηριστικά που µπορούν να οδηγήσουν στην επιλογή υπολογιστή µέσα από ένα εντελώς διαφορετικό µονοπάτι.

Μεγάλη πρόκληση θα αποτελέσει ο τρόπος παρουσίασης στο σηµείο που θα οδηγήσει στην πώληση ενός προϊόντος όπως το VAIO Duo11. Η πεπατηµένη, η κλασσική κατηγοριοποίηση µε βάση παραδοσιακά χαρακτηριστικά ή/και τιµή πιθανότατα δεν θα βοηθήσει τον καταναλωτή να αντιληφθεί τα οφέλη µιας τέτοιας αγοράς. Στόχος θα πρέπει να είναι λοιπόν, πώς µπορεί να διαφοροποιηθεί το προϊόν, πώς µπορεί ο καταναλωτής, ανάµεσα σε µία πληθώρα προτάσεων να το ξεχωρίσει, να δει ξεκάθαρα τα οφέλη και όχι µόνο τα χαρακτηριστικά και να πεισθεί για την αγορά.   
  
Σηµαντικός θα είναι και ο ρόλος του πωλητή, ο οποίος ιδανικά θα πρέπει να παρουσιάσει διαφορετικά σενάρια χρήσης ενισχύοντας την πρώτη και πολύ σηµαντική εµπειρία και επαφή του χρήστη µε το προϊόν.

Η Sony, από την δική της πλευρά, διαθέτοντας µία πλήρη γκάµα προϊόντων και χαρακτηριστικών προσφέρει ευκαιρίες up sell αλλά και cross sell, τόσο σε επίπεδο hardware όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών. Έτσι, ο πωλητής µπορεί να οδηγήσει στην επιλογή προϊόντος έχοντας πολλά διαφορετικά βέλη στη φαρέτρα του, ενώ ο καταναλωτής µπορεί επιλέξει ένα προϊόν το οποίο πραγµατικά του ταιριάζει, όντας παράλληλα θετικός στην αγορά περιφερειακών προϊόντων/αξεσουάρ, που θα προσθέσουν αξία στον υπολογιστή και θα βελτιώσουν την χρηστική εµπειρία και την λειτουργικότητα του.

Σχετικά άρθρα

Έρευνα της Xerox: Πώς η πανδημία άλλαξε τις ανάγκες του χρηματοπιστωτικού τομέα

Giorgos Athanassiadis

Νέα εποχή στις υπηρεσίες διαχειριζόμενης εκτύπωσης της HP!

Giorgos Athanassiadis

Περαιτέρω αύξηση των ψηφιακών απειλών το α’ τρίμηνο του 2014

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα