PC made in Korea

Παρακολουθούσα πριν από μερικές ημέρες την παρουσίαση των νέων φορητών υπολογιστών της Samsung. Οι περισσότεροι συνάδελφοι και αναλυτές επικεντρώθηκαν στο εντυπωσιακό ATIV Q με το διπλό λειτουργικό και την εντυπωσιακή οθόνη. Προσωπικά, δεν μου προκάλεσε καμία εντύπωση ότι η Samsung έβγαλε PC με δύο λειτουργικά συστήματα (Windows 8 και Android). Θα έλεγα, μάλιστα, ότι το περίμενα κιόλας. Ούτε η ενσωμάτωση μίας εντυπωσιακής οθόνης. Όταν έχεις ένα από τα ελάχιστα εργοστάσια παραγωγής οθονών παγκοσμίως και αρέσκεσαι στο παιχνίδι των εντυπώσεων, είναι λογικό να παρουσιάσεις κάτι πολύ δυνατό.

Αυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι πως η Samsung πραγματοποίησε μία μεγάλη εκδήλωση που επικεντρώθηκε κατά κύριο λόγο στους φορητούς υπολογιστές και σε συσκευές με Windows 8. Σίγουρα, είχε και άλλα προϊόντα, όπως η κάμερα NX300 με Android και εναλλάξιμους φακούς, αλλά η έμφαση ήταν στα προϊόντα πληροφορικής. Και αυτό έχει το δικό του ενδιαφέρον.

Ο κορεατικός όμιλος έχει εξελιχθεί σε κολοσσό στο χώρο των συσκευών ψηφιακής τεχνολογίας. Ιδίως στην τηλεόραση και στα κινητά τηλέφωνα, που αποτελούν και τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Και στις δύο κατηγορίες είναι στην κορυφή. Όμως, στον τρίτο πυλώνα που δεν είναι άλλος από τους προσωπικούς υπολογιστές ή για να είμαι πιο ακριβής στις προσωπικές υπολογιστικές συσκευές για να ενσωματώσω εκεί και τα tablets, η Samsung έχει αυξήσει πολύ τα μερίδια της τα τελευταία χρόνια, αλλά απέχει ακόμη από την κορυφή. Απ’ ότι φαίνεται, όμως, αυτή η κορυφή αποτελεί και το επόμενο μεγάλο στοίχημα των Κορεατών.

Πολλοί αναρωτιούνται αν η Samsung μπορεί να πετύχει και αυτό το στόχο. Προσωπικά, πιστεύω πως μπορεί. Ενδεχομένως, όχι εντός της επόμενης διετίας, αλλά μέσα στην επόμενη 5ετία θεωρώ ότι είναι ένας εφικτός στόχος. Η Samsung αποφάσισε να παίξει το χαρτί του σχεδιασμού, το οποίο πλέον αποτελεί κλειδί για την προσέλκυση των καταναλωτών, οι οποίοι έχουν σταματήσει να είναι δεσμευμένοι με ένα brand, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Αυτή είναι η ευκαιρία που έχει η Samsung που απέδειξε ότι μπορεί να το κάνει στα smartphones.
Αν πάντως τα καταφέρει, τότε στο χώρο του hardware, η Samsung θα μπορεί να λέει ότι δεν είναι απλώς ένας από τους σημαντικότερους κατασκευαστές, αλλά ο ηγέτης αυτής της αγοράς.
Είναι, όμως, αυτό αρκετό σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο; Όχι απολύτως, καθώς πλέον το software, οι υπηρεσίες και το περιεχόμενο έχουν αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη σημασία, όπως αποδεικνύουν οι μεγάλοι Αμερικανοί “παίκτες” (Google, Microsoft, Apple, Amazon, Facebook). Η Samsung απέτυχε παταγωδώς στην πρώτη προσπάθεια της που ήταν το Bada, ετοιμάζεται τώρα για τη δεύτερη με το Tizen, αλλά προσωπικά δεν βλέπω να τα καταφέρνει, καθώς οι καταναλωτές δεν “αντέχουν” πολλαπλές επιλογές όσον αφορά στις πλατφόρμες περιεχομένου και υπηρεσιών.

Οπότε, η Samsung θα κληθεί να προχωρήσει σε συμμαχίες. Μέχρι τώρα, η συνεργασία με τη Google στο χώρο των smartphones χαρακτηρίζεται μάλλον ως επιτυχημένη. Αν τα καταφέρει αντίστοιχα στα PC με τα Windows είναι κάτι που θα φανεί τα επόμενα 2-3 χρόνια.

Προσωπική αίσθηση είναι πάντως ότι η Samsung θα το παίξει αρχικά σε διπλό ταμπλό μήπως και βρει έναν άλλο τρόπο προκειμένου να “παρακάμψει” τους Αμερικανούς “παίκτες” της αγοράς. Ίσως γι’ αυτό να έβγαλε και το ATIV Q. Ένα μοντέλο που προσπαθεί να αξιοποιήσει τα θετικά δύο “κόσμων”. Όπως επιδιώκει και η Samsung.