Motorola: μαχη για την επιβιωση

Σε περικοπή ακόμα 1.200 θέσεων εργασίας προχώρησε η Motorola Mobility στην προσπάθειά της να γίνει ανταγωνιστικότερη και στην πραγματικότητα να επιβιώσει στην αγορά των high-end συσκευών. Οι περικοπές αυτές έρχονται να προστεθούν σε άλλες 4.000 που είχαν γίνει τον Αύγουστο του 2012, όταν η εταιρεία ανακοίνωσε την αλλαγή πλεύσης στην επιχειρηματική στρατηγική της.

Ειδικότερα, η Motorola Mobility, θυγατρική της Google από το 2012, βλέπει πως δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τους μεγάλους παίκτες της αγοράς λόγω αυξημένου λειτουργικού κόστους. Σε ενδοεταιρικό μήνυμα που είδε το φως της δημοσιότητας, αναφέρεται ότι “τα κόστη μας είναι πολύ υψηλά, επιχειρούμε σε αγορές όπου δεν είμαστε ανταγωνιστικοί και συνεχίζουμε να χάνουμε χρήματα”. Οι απολύσεις θα επηρεάσουν εργαζόμενους σε ΗΠΑ, Κίνα και Ινδία, τους οποίους όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος τύπου της Motorola Mobility “δεσμευόμαστε να βοηθήσουμε σ’ αυτή τη δύσκολη μετάβαση”.

Η απόκτηση της Motorola από την Google πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2012 και οι περισσότεροι αναλυτές υπέθεταν, τότε, ότι έγινε προκειμένου ο διαδικτυακός γίγαντας να “βάλει χέρι” στις πατέντες της Motorola. Εκ των υστέρων και με βάση το επιχειρηματικό σχέδιο που ξεδιπλώνεται, αποδεικνύεται τελικά ότι η Google θέλει την Motorola Mobility ως αιχμή του δόρατος στη μάχη ενάντια στους άλλους κατασκευαστές hardware και συγκεκριμένα έξυπνων κινητών. Ωστόσο τα οικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι το σχέδιο είναι ακόμα μακριά από το να ευοδωθεί. Συγκεκριμένα, τα έσοδα της Motorola Mobility στο τέταρτο τρίμηνο του 2012 έφτασαν τα 1,51 δις δολάρια και οι ζημίες 353 εκατ. δολάρια. Το ίδιο τρίμηνο του 2011 τα έσοδα της εταιρείας ήταν 2,5 δις δολάρια και οι ζημίες περιορίζονταν στα 56 εκατ. δολάρια. Στον αντίποδα, η άλλη μεγάλη αμερικανική εταιρεία smartphones, η Apple, το τέταρτο τρίμηνο του 2012 απογειωνόταν με πωλήσεις ύψους 54,5 δις δολαρίων και μικτά κέρδη 13 δις δολαρίων.

Related Posts