Μονο τα smartphones κινουνται ανοδικα

Η οικονομική κρίση καλά κρατεί μεν, αλλά τα smartphones συνεχίζουν να κινούνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς και να είναι μάλιστα από τις ελάχιστες κατηγορίες τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων που κινούνται ανοδικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία εταιρειών όπως η GfK και η Canalys. Σε επίπεδο μεριδίων, Samsung και Sony Mobile είναι ψηλά στη λίστα με τη Nokia και τη Blackberry να έχουν σημαντική πτώση, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η πορεία της Apple.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Canalys, η οποία μετρά τον αριθμό των συσκευών που έφθασαν στην Ελλάδα (sell in), το 2012 έκλεισε με την αγορά στα 1,608 εκατ. τεμάχια έναντι 1,428 εκατ. τεμαχίων το 2011 με το ποσοστό αύξησης να διαμορφώνεται στο +12,6%. Η GfK, η οποία μετρά τις πωλήσεις συσκευών από καταστήματα (sell out), αναφέρει ότι το 2012 διετέθησαν 1,462 εκατ. smartphones έναντι 1,210 εκατ. το 2011 με το ποσοστό της αύξησης να είναι στο εντυπωσιακό +20,8%. Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το στοιχείο από την GfK ότι η αξία των πωληθέντων smartphones ήταν το 2012 στα 385 εκατ. ευρώ έναντι 345,3 εκατ. ευρώ το 2011 με την αύξηση να κινείται στο διόλου ευκαταφρόνητο +11,5%. Σημειωτέον πως το 2012 ήταν και μία χρονιά όπου πάροχοι όπως η Wind και η Vodafone έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στα προσιτά smartphones με τιμές πώλησης κάτω των 200 ευρώ.

Η διαφορά μεταξύ της Canalys και της GfK δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη, θα πρέπει, όμως, να επισημανθεί ότι η μία μετρά εισαγωγές και η άλλη πωλήσεις. Σημειωτέον πως είναι γνωστό στην αγορά πως υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου smartphones κατέφθασαν μεν στην Ελλάδα αλλά τελικώς επανεξήχθησαν σε άλλες χώρες.

Μερίδια αγοράς

Όσον αφορά στα μερίδια αγοράς με βάση τις πωλήσεις τεμαχίων και τα στοιχεία της Canalys, η Samsung και η Sony Mobile είναι οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές. Μάλιστα, το 2012 η Samsung πέρασε τη Sony Mobile φθάνοντας τις πωλήσεις της στις 500.000 συσκευές (έναντι 314.000 το 2011). Η ιαπωνική εταιρεία κινήθηκε αρκετά κοντά και πιο συγκεκριμένα στις 452.000 (από 399.000). Οι δύο αυτές εταιρείες πάντως έχουν ένα ποσοστό άνω του 59% (31,1% και 28,1% αντίστοιχα) στην αγορά των smartphones.

Η έκπληξη ήταν –ενδεχομένως- η πτώση στις πωλήσεις της Apple. Η Canalys αναφέρει πως το iPhone πούλησε μόλις 133.000 συσκευές (μερίδιο 8,2%) έναντι 210.000 το 2011 (μερίδιο 14,7%). Η μείωση είναι σημαντική (36%) και ενδεχομένως να έχει επηρεαστεί από την έλλειψη που υπήρξε στην αρχή της εμφάνισης του iPhone 5 τον περασμένο Δεκέμβριο. Σημειωτέον πάντως πως άλλες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση της τάξεως του 11%, ποσοστό που δεν είναι και μικρό αν αναλογιστεί κανείς ότι η Apple δεν έχει προχωρήσει σε κινήσεις αντίστοιχες με εκείνες της Nokia, η οποία έπεσε από την τέταρτη στην 5η θέση με τις πωλήσεις να φθάνουν πέρσι στις 88.000 (5,5% μερίδιο) έναντι 158.000 (11%) λόγω, φυσικά, της στροφής στα Windows Phone. Η Nokia πάντως εκτιμάται ότι θα ανακάμψει το 2013.

Τη Nokia ξεπέρασε μία κινεζική εταιρεία, η ΖΤΕ, η οποία χάρη στα φθηνά smartphones που διαθέτει μέσω κυρίως της Cosmote και της Wind έφθασε πέρσι το μερίδιο της στο 8% και στις 129.000 συσκευές, σύμφωνα, πάντα, με τα στοιχεία της Canalys.

Λίγο πιο κάτω από τη Νokia είναι η HTC, η πορεία της οποίας ήταν αντίθετη στην Ελλάδα απ’ ότι σε άλλες χώρες καθώς αύξησε πωλήσεις (80.000 έναντι 69.000) και το μερίδιο ανέβηκε στο 5% από 4,3%. Ακολουθεί πιο κάτω με LG με μερίδιο 3,4% έναντι 3,3% και πωλήσεις 54.000 έναντι 47.000 συσκευών, ενώ σημαντική άνοδο είχε η Huawei: 48.000 συσκευές και 3% μερίδιο.

Εντυπωσιακή είναι πάντως η πτώση της Blackberry. Η πάλαι πότε συσκευή – φετίχ για τα στελέχη επιχειρήσεων είχε μόνο 15.000 πωλήσεις το 2012 έναντι 39.000 με το μερίδιο αγοράς να πέφτει κάτω από το 1%.

Δημήτρης Μαλλάς

Related Posts