Microsoft WPC: Ερχεται η καλυτερη χρονια!

Με τα Windows 8 στη γωνία (RTM την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου και γενική διαθεσιμότητα για όλους μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου), το νέο Office (Office 15) να υπόσχεται το μεγαλύτερο launch στην ιστορία του, νέα Windows Phone, νέο Windows Server, “άπειρες” λύσεις και διαρκείς βελτιώσεις στο cloud, αλλά και ένα πρόγραμμα συνεργατών που βελτιώνεται διαρκώς, δεν αποτελεί έκπληξη το ότι ο Steve Ballmer, διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, άνοιξε την αυλαία του παγκόσμιου συνέδριου συνεργατών (WPC – Worldwide Partner Conference) τονίζοντας ότι «αυτό είναι το σημαντικότερο συνέδριο και αυτή η σημαντικότερη χρονιά μέχρι σήμερα» για τη Microsoft και τους συνεργάτες της.

Η αλήθεια είναι πως η εταιρεία έχει προχωρήσει σε μία πρωτοφανή ανανέωση των προϊόντων της μέσα σε 12 μήνες, ουσιαστικά αλλάζοντας όλα της τα προϊόντα, και δημιουργώντας πράγματι μία “νέα εποχή” ή αλλιώς “new era”, όρος με τον οποίο άλλωστε σηματοδοτείται και το παγκόσμιο συνέδριο για τους συνεργάτες της.

Η πρώτη μέρα ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή αφού το εκπληκτικό Air Canada Center, γήπεδο της ομάδας χόκεϊ των Toronto Maple Leafs, παραλίγο να μην χωρέσει τους 16.000 και πλέον σύνεδρους! Αυτή η συμμετοχή καθιστά το WPC 2012 το μεγαλύτερο συνέδριο συνεργατών της εταιρείας μέχρι στιγμής, και παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση (σχεδόν 40%) ακόμη και σε σχέση με το προηγούμενο περυσινό ρεκόρ.

Παρά το γεγονός ότι το cloud αποτέλεσε κεντρικό σημείο αναφοράς, εντούτοις αυτήν τη χρονιά, υπήρχαν πολλά περισσότερα προϊόντα αλλά και εξελίξεις (π.χ. σε επίπεδο προγράμματος συνεργατών) για να “κλέψουν” την παράσταση, και έτσι δόθηκε πολύ μεγάλη έμφαση σε θέματα όπως:

  • Τα νέα Windows 8. Πως ενοποιούν τον κόσμο των tablets με αυτόν των PCs, πως δημιουργούν μία ευκαιρία δισεκατομμυρίων για το κανάλι, αλλά και πως οδηγούν τους κατασκευαστές υπολογιστών σε παντελώς νέες μορφές συσκευών.
  • Το ανανεωμένο Office 365. Τι σημαίνει η εισαγωγή του προγράμματος Open (οι συνεργάτες τιμολογούν απευθείας πλέον τον τελικό πελάτη σε έναν ενιαίο λογαριασμό), πως εξελίσσεται η υιοθέτησή του, ποια είναι τα νέα κίνητρα (αυξημένο margin) μέσω του προγράμματος Advisor.
  • Cloud, cloud και… cloud! Η Microsoft εγγράφει σχεδόν 1.000 νέους συνεργάτες στο cloud κάθε μήνα, αυξάνοντας τη βάση των συνεργατών της κατά περίπου 10% κάθε 30 μέρες. Παράλληλα, δίνει νέα κίνητρα, νέα εργαλεία, αλλά και χρηστικές συμβουλές (μέσω business transformation workshops) σχετικά με το πως μπορεί ένας συνεργάτης να περάσει στο cloud.
  • Office 15. Εδώ τηρήθηκε σιγή ιχθύος αφού η εταιρεία ετοιμάζεται για ένα από τα μεγαλύτερα launches στην ιστορία της, ειδικά για την νέα έκδοση του Office. Το μόνο που έγινε γνωστό είναι το ότι πρόκειται “για το καλύτερο Office της ιστορίας” και πως θα γίνει παράλληλο launch σε κάθε τομέα (cloud, mobile, desktop, server κ.λπ.).

Εδώ τα πολλά δις!
Σε μία προσπάθεια να καταδείξει τις ευκαιρίες που δημιουργούν για το κανάλι οι νέες εκδόσεις των Windows και του Office, η Microsoft μοιράστηκε μερικά εντυπωσιακά στοιχεία μαζί μας:

  • Κατ’ αρχάς, οι περίπου 640.000 συνεργάτες της εταιρείας, “ευθύνονται” για περίπου $690 δις τζίρου!
  • Οι χρήστες του Office έχουν φθάσει το 1 δις παγκοσμίως!
  • Υπάρχουν πλέον σχεδόν 1,3 δις χρήστες Windows, εκ των οποίων οι μισοί διαθέτουν Windows 7 και κάπου 200 εκατ. βρίσκονται ακόμη με XP, η υποστήριξη των οποίων λήγει τον Απρίλιου του 2014.
  • Η εταιρεία υπολογίζει σε πωλήσεις περίπου 375 εκατ. αδειών Windows μέσα στον επόμενο χρόνο (τα Windows 7 πουλάνε περίπου 500.000 νέες άδειες κάθε μέρα!).
  • Πάνω από το 50% των enterprise desktops “τρέχουν” πλέον Windows 7.

Η αγορά του corporate
Ανάμεσα στην αγορά των μικρών και των μεγάλων επιχειρήσεων, υπάρχει και αυτή που η Microsoft ονομάζει “corporate market” και η οποία αφορά σε επιχειρήσεις με 200 έως 2.500 θέσεις εργασίας περίπου.
Η συγκεκριμένη αγορά αποτελείται από περίπου 70.000 εταιρείες παγκοσμίως με συνολικά 41 εκατ. θέσεις εργασίας. Με βάση το μέσο έσοδο ανά θέση εργασίας, αυτό μεταφράζεται σε μία ευκαιρία $31 δις για τη Microsoft και τους συνεργάτες της.

Η προσέγγιση της αγοράς corporate θα γίνει με τη μέθοδο του “Good, Better, Best (ή GBB)”, βάσει της οποίας, η κλασική πώληση θεωρείται το ελάχιστο δυνατό (Good). Τα στελέχη της εταιρείας θεωρούν αυτό το “Good” σχεδόν… “Bad” πλέον, ωθώντας τους συνεργάτες να προσθέσουν υπηρεσίες και άδειες από άλλα προϊόντα (πέραν των Windows και του Office), και όχι να περιοριστούν σε ένα απλό EA (Enterprise Agreement).

Μιλώντας για EA, αξίζει να σημειωθεί ότι η διείσδυσή του στην corporate αγορά είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με αυτή του enterprise, γεγονός που επιβεβαιώνει το μέγεθος της ευκαιρίας. Γενικά, η αγορά corporate βασίζεται περίπου κατά 50% σε απλές (transactional) συμφωνίες, με το 60% των αδειών Office και το 55% των αδειών Windows που διαθέτει να ανήκουν σε n-2 εκδόσεις (δύο γενιές πίσω, άρα Office 2003 και Windows XP αντίστοιχα). Με την εμφάνιση των Windows 8 και Office 15, αυτή η “καθυστέρηση” θα γίνει n-3 και η ευκαιρία για έσοδα από upgrade θα αυξηθεί σημαντικά καθώς θα επιταθεί η ανάγκη για αναβάθμιση.

 

Related Posts