21.9 C
Athens
25/04/2024
Biztech

Microsoft PC… τώρα!

Είχα την ευκαιρία να βρίσκομαι στην Αμερική όταν πρωτοάνοιξαν τα Microsoft Stores, και με δεδομένο ότι παρακολουθούσα το συνέδριο συνεργατών της εταιρείας, η πρώτη αντίδραση ήταν προφανής: “Τρελάθηκε η Microsoft; Θα ανταγωνιστεί τους συνεργάτες της; Αφού ποτέ δεν κάνει τέτοια πράγματα…”

Αμέσως βέβαια, τα πράγματα μπήκαν στη θέση τους, αφού όπως εξηγήθηκε πολλάκις, αλλά και όπως είναι φανερό από μία επίσκεψη σε ένα Microsoft Store, τα καταστήματα αυτά είναι περισσότερο μία έκθεση, παρά ένα κατάστημα λιανικής. Μία έκθεση στην οποία η Microsoft όχι μόνο δεν ανταγωνίζεται τους συνεργάτες της (Sony, HP, Dell, Acer, Samsung, Asus, Toshina κ.λπ.), αλλά επιπλέον, τους βοηθάει “διαφημίζοντας” τα πλέον εντυπωσιακά και πρωτοποριακά προϊόντα που έχουν να επιδείξουν.

Επομένως, η επόμενη ερώτηση είναι “γιατί;”. Γιατί να κάνει κάτι τέτοιο η Microsoft; Αυτό ακριβώς δεν είναι η δουλειά των απανταχού retailers; Εάν μάλιστα έχετε την τύχη να δείτε από κοντά ένα Microsoft Store, το “γιατί” μεγαλώνει(!) αφού η επένδυση είναι ασύλληπτη. Μιλάμε για ένα κατάστημα βγαλμένο από το… Star Trek…

Το “γιατί” πάντως, δεν είναι και τόσο δύσκολο να απαντηθεί. Είναι φανερό ότι οι retailers εστιάζουν πολύ περισσότερο σε θέματα τιμής και αντιμετωπίζουν τους υπολογιστές πολύ πιο μαζικά απ’ ότι θα προτιμούσε η Microsoft, χωρίς να δίνουν έμφαση στην εμπειρία χρήσης, στις δυνατότητες της τεχνολογίας και τα χίλια-δυο θαυμαστά πράγματα που μπορείς να επιτύχεις με τη βοήθειά της. Φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται για το πως συνδυάζονται μεταξύ τους τα διάφορα προϊόντα της ίδιας της Microsoft, τομέας στον οποίο τα Microsoft Stores… δίνουν ρέστα, με Windows Phone, Xbox, notebooks, tablets και desktop PCs να δημιουργούν ένα εξαιρετικό οικοσύστημα.

Με αυτά και μ’ αυτά, δεν μου έκανε καμία εντύπωση η πρόσφατη ανακοίνωση, ότι η Microsoft θα ανοίξει δικό της “Windows Store” εντός των καταστημάτων της αλυσίδας Best Buy, του μεγαλύτερου retailer τεχνολογίας στον κόσμο. Στόχος -και πάλι- η επίδειξη της εμπειρίας χρήσης, η ανάδειξη του λειτουργικού και των δυνατοτήτων του, ειδικά μέσα από τις δυνατότητες των θαυμαστών νέων συσκευών.

Το ερώτημα πλέον γίνεται: “Αξίζει τον κόπο όλη αυτή η φασαρία;” Ή για την ακρίβεια “Είναι αρκετή όλη αυτή η φασαρία;”

Η γνώμη μου είναι πως όχι! Όσο καλή και χρήσιμη κ’ αν είναι σαν ιδέα, όσο και αν βοηθήσει στην εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού, θεωρώ πως από μόνη της, δεν αρκεί! Χώρια, που με ενοχλεί γενικά το γεγονός ότι η Microsoft επιδίδεται σε μία προσπάθεια marketing που δεν θα έπρεπε να είναι δική της πρωτοβουλία. Αλλά ας το αφήσουμε αυτό…

Θεωρώ λοιπόν ότι δεν αρκεί, για τον εξής απλό λόγο: Η Microsoft δεν διαθέτει το δικό της προϊόν σε επίπεδο hardware. Με εξαίρεση το Surface, η βασίλισσα του Ρέντμοντ δεν έχει ούτε δικό της smartphone, ούτε δικό της laptop, Ultrabook ή All-in-One να επιδείξει.

Μα, είναι δυνατόν να κάνει κάτι τέτοιο; Μία τέτοια κίνηση, δεν θα σήμαινε “πόλεμο” απέναντι στους παραδοσιακούς συνεργάτες της;

Ίσως ναι, αλλά θα τολμήσω να πω, πως… όχι! Το Surface δεν προκάλεσε κανέναν πόλεμο, και κατάφερε να κερδίσει τόση δημοσιότητα που θα ήταν αδύνατο να αποσπαστεί με κάποιον άλλον τρόπο. Με μία κίνηση, έδειξε στην αγορά και στους καταναλωτές τι πραγματικά σημαίνει “Windows 8 μηχανάκι”. Έθεσε τις βάσεις και παράλληλα καθόρισε και τα όρια ποιότητας και λειτουργικότητας των νέων συσκευών, κάτι που δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί με διαφορετικό τρόπο.

Άλλωστε, θεωρώ… “αμαρτία” όπως αναφέρει και η σχετική διαφήμιση, το να κάνει κάποιος μία τόσο μεγάλη προσπάθεια σε επίπεδο προβολής και marketing (Windows Store, Microsoft Store κ.λπ.), και να μην έχει την αντίστοιχη άμεση εμπορική σύνδεση για να την εκμεταλλευτεί.

Ένα Microsoft Smartphone ή ένα Microsoft Convertible (ή έστω ένα “απλό” Microsoft Ultrabook), θα έκανε μεγάλη αίσθηση και θα δημιουργούσε ζήτηση και… συζήτηση, εκεί ακριβώς που θα έπρεπε. Κατανοώ ότι αυτό δεν είναι και τόσο απλό να συμβεί, κατανοώ επίσης ότι θα φέρει -ενδεχομένως- σε τροχιά σύγκρουσης τη Microsoft με τους συνεργάτες της, κατανοώ ακόμα ότι ειδικά σε επίπεδο smartphones θα είναι ακόμη πιο δύσκολο (λόγω του Nokia deal), αλλά και πάλι, πιστεύω ότι μία τέτοια κίνηση είναι επιβεβλημένη.

Άλλωστε, η Microsoft έχει αποδείξει ότι ακόμη και έτσι μπορεί και προστατεύει τους συνεργάτες της (δείτε τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται τις online παραγγελίες). Επιπλέον, δεν ισχυρίζομαι ότι πρέπει να γίνει… Apple! Ούτε καν Google (αυτή και αν πήγε κόντρα στους συνεργάτες της με την εξαγορά της Motorola). Αρκεί, να παρουσιάσει 2 προϊόντα ανά κατηγορία, τα οποία θα κινούνται πιθανότατα στο high end κομμάτι της αγοράς προσφέροντας την “πλήρη εμπειρία”, “σπρώχνοντας” παράλληλα τους υπόλοιπους κατασκευαστές προς τη σωστή κατεύθυνση, και μεταφέροντας την κουβέντα από το “Που θα βρω tablet με 99 Ευρώ;” στο “Ουάου! Δεν ήξερα ότι μπορώ να το κάνω αυτό!”.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.
 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα