Μεχρι 250 ευρω για smartphones και tablets

Smartphones και tablets είναι δύο από τις ελάχιστες κατηγορίες προϊόντων ψηφιακής τεχνολογίας που παρουσιάζουν ανοδική πορεία και το 2013 με τους καταναλωτές να προτιμούν, βέβαια, τις προσιτές προτάσεις και στις δύο κατηγορίες.

Βάσει των υπαρχόντων στοιχείων, τους πρώτους μήνες του 2013, περίπου οι μισές από τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας που πουλήθηκαν στην Ελλάδα ήταν smartphones, όταν το 2012 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 44% και το 2011 ήταν στο 31%.

Smartphones

Τα smartphones είναι άλλωστε από τις ελάχιστες κατηγορίες προϊόντων που παρουσιάζουν ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια δεδομένου ότι το 2011 διετέθησαν 1,2 εκατ. “έξυπνες” συσκευές κινητής τηλεφωνίας, ενώ το 2012 ο αριθμός αυξήθηκε στα 1,5 εκατ. τεμάχια.

Η αύξηση που παρατηρείται την τελευταία διετία αποδίδεται πάντως στην εμφάνιση ιδιαίτερα προσιτών συσκευών. Και είναι μάλλον αναμενόμενο ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών προτιμά τα χαμηλού κόστους smartphones. Μάλιστα, οι συσκευές που κοστίζουν έως 150 ευρώ αντιπροσωπεύουν το 41% των πωλήσεων που έχουν γίνει τους πρώτους μήνες του 2013. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό νούμερο είναι ότι το 83% των συσκευών που πωλούνται κοστίζουν έως και 300 ευρώ, κάτι που πολύ απλά σημαίνει ότι οι πολυδιαφημισμένες και ακριβές συσκευές αντιπροσωπεύουν τελικώς ένα σχετικά μικρό μερίδιο της αγοράς.

Η στροφή των καταναλωτών προς τις φθηνότερες συσκευές έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς των smartphones με Android, το μερίδιο του οποίου έχει φθάσει πλέον στο 81,4% από 72,6% πέρσι, ενώ εκείνο του iOS της Apple κινείται πλέον στο 10,4% από 17,8%. Την ίδια στιγμή, τα Windows Phone παρουσιάζουν ανοδική πορεία, ενώ έχουν αρχίσει να περιορίζονται τα μερίδια του Symbian και του Blackberry.

Tablets

Αντίστοιχες είναι και οι τάσεις στην κατηγορία των tablets, τα οποία παρουσιάζουν ανοδική πορεία με τα φθηνότερα μοντέλα να είναι εκείνα που κυριαρχούν. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, τον Μάρτιο του 2012 πωλήθηκαν περίπου 7.000 tablets με το νούμερο αυτό πλέον να έχει διπλασιαστεί καθώς τον περασμένο Φεβρουάριο ήταν περίπου στις 14.000. Επιπλέον, τα tablets ήταν ένα από τα καλύτερα χριστουγεννιάτικα δώρα, καθώς τον Δεκέμβριο διετέθησαν περισσότερα από 30.000 συσκευές αυτής της κατηγορίας.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι καταναλωτές στρέφονται προς πιο φθηνές λύσεις με αποτέλεσμα το 45% των tablets που πωλούνται να κοστίζουν κάτω από 250 ευρώ. Επίσης, είναι ενδιαφέρον ότι οι Έλληνες καταναλωτές θεωρούν το tablet ως μία συσκευή που είναι περισσότερο φορητή παρά κινητή. Γι’ αυτό και δεν προτιμούν τις εκδόσεις των tablets που έχουν και ενσωματωμένη δυνατότητα για πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω δικτύων 3G, αλλά εκείνες που έχουν μόνο WiFi. Συγκεκριμένα, εκτιμάται πως το 2013 το 68% των συσκευών που πωλήθηκαν στην ελληνική αγορά είναι μόνο WiFi.

Δημήτρης Μαλλάς

Related Posts