Μειωση τελων, αλλαγη ισορροπιων στην κινητη

Αρκετές αλλαγές, κυρίως όσον αφορά στην εμπορική πολιτική στην καρτοκινητή, αναμένεται να επιφέρει η μείωση των τελών τερματισμού στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, την οποία «επιβάλλει» η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών Ταχυδρομείων.

Το τέλος τερματισμού είναι το ποσό που καταβάλλει ένας τηλεπικοινωνιακός πάροχος σε κάποιο άλλο δίκτυο για τις κλήσεις που πραγματοποιούνται από έναν συνδρομητή του πρώτου σε κάποιον του δεύτερου. Αυτή τη στιγμή, το τέλος τερματισμού είναι στα 4,95 ευρωλεπτά ανά λεπτό κλήσης. Η ΕΕΤΤ αποφάσισε το τέλος –και για τα τρία δίκτυα- να μειωθεί σταδιακά μέσα στο 2012 και από την 1/1/2013 να διαμορφωθεί στα 1,01 ευρωλεπτά ανά λεπτό, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές τάσεις. Το πρώτο στάδιο της μείωσης θα γίνει την 1η Αυγούστου όταν και το τέλος θα μειωθεί στα 3,60 ευρωλεπτά/λεπτό, ενώ στις 16 Οκτωβρίου θα πέσει στα 2,30 ευρωλεπτά ανά λεπτό πριν φθάσουμε στο 2013 οπότε και πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των εποχών.

Η απόφαση της ΕΕΤΤ έχει δύο όψεις. Θεωρητικά, θα υπάρξουν οφέλη για τον τελικό καταναλωτή από τη μείωση των τιμών κλήσεων προς κινητά με την Επιτροπή να εκτιμά ότι η εξοικονόμηση θα είναι της τάξεως των 50 εκατ. ευρώ για το 2013. Όμως, το ποσοστό της μείωσης που θα περάσει στους καταναλωτές, θα εξαρτηθεί από αρκετούς παράγοντες και κυρίως από το αν οι πάροχοι θα αυξήσουν τα λεπτά ομιλίας προς κινητά στα προγράμματα τους ή θα μειώσουν τα μηνιαία πάγια τους.

Η μείωση τελών τερματισμού πάντως αναμένεται να επηρεάσει και τις ισορροπίες στην αγορά και κυρίως στην καρτοκινητή. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η μείωση των τελών σε τόσο χαμηλά επίπεδα θα οδηγήσει τη Vodafone και τη Wind να «κινηθούν» περισσότερο επιθετικά στον τομέα της καρτοκινητής, όπου η Cosmote έχει εκμεταλλευθεί τη μεγάλη πελατειακή βάση της και προσφέρει πολύ χαμηλές χρεώσεις για τις κλήσεις που γίνονται μεταξύ των πελατών της (on net), ιδίως εκείνων που χρησιμοποιούν πακέτα όπως το What’s Up. Η επιτυχία του What’s Up είναι άλλωστε και ένας από τους λόγους που η Cosmote εκτιμάται ότι έχει μερίδιο αγοράς άνω του 60% στην καρτοκινητή, με αποτέλεσμα η Vodafone να έχει θέσει ζήτημα ρύθμισης της συγκεκριμένης αγοράς.

Related Posts