Μειωση στα εσοδα για τη Vodafone Ελλαδος στο 6μηνο

O συνδυασμός της μείωσης των τελών τερματισμού και της πτώσης των πωλήσεων συσκευών κινητής τηλεφωνίας, αποτέλεσε την κύρια αιτία της σημαντικής μείωσης των συνολικών εσόδων που παρουσίασε η Vodafone Ελλάδος κατά το α’ εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους της (Απρίλιος – Σεπτέμβριος 2013). Στον αντίποδα, όμως, η εταιρεία είδε αύξηση της πελατειακής βάσης της κατά το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος του 2013, αλλά και βελτιωμένους δείκτες, όπως η χρήση των smartphones και οι υπηρεσίες δεδομένων.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος Vodafone, η ελληνική θυγατρική είδε τα έσοδα της από υπηρεσίες (σ.σ. ένας από τους βασικούς δείκτες που παρακολουθούν οι εταιρείες του κλάδου) να μειώνονται κατά 17,8% στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της πτώσης αποδίδεται στη μείωση των τελών τερματισμού κλήσεων στα δίκτυα κινητής, κάτι που αναφέρουν και οι υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου.

Όσον αφορά τα συνολικά έσοδα (συμπεριλαμβανομένων δηλαδή και των πωλήσεων στα καταστήματα), η Vodafone Ελλάδος εμφανίζεται, βάσει των αποτελεσμάτων του ομίλου, να κινείται στα επίπεδα των 313 εκατ. στερλινών έναντι 411 εκατ. στερλινών το α’ εξάμηνο του οικονομικού έτους 2012-2013 με την πτώση να είναι της τάξεως του 23,8%. Όμως, αν υπολογιστούν οι ισοτιμίες ευρώ – στερλίνας που χρησιμοποίησε φέτος και πέρσι η Vodafone (1,17 ευρώ προς 1 στερλίνα για το φετινό α’ εξάμηνο και 1,25 ευρώ προς 1 στερλίνα για το περσινό), τότε τα έσοδα διαμορφώνονται φέτος στα 366,2 εκατ. ευρώ έναντι 513,7 εκατ. ευρώ (-28,7%). Σε κάθε περίπτωση, η πτώση αυτή αποδίδεται κατά κύριο λόγο στις μειωμένες πωλήσεις συσκευών από το δίκτυο καταστημάτων της Vodafone, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν τις εκπτώσεις στο πάγιο παρά την απόκτηση νέας συσκευής.

Σημειωτέον πως από τις πωλήσεις συσκευών, τα περιθώρια κέρδους της Vodafone δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλα και γι’ αυτό το λόγο η πτώση στα EBITDA είναι μικρότερη σε ποσοστιαία βάση. Συγκεκριμένα, η Vodafone ανακοίνωσε πως τα EBITDA της ελληνικής θυγατρικής ανήλθαν στο 6μηνο Απριλίου – Σεπτεμβρίου 2013 στα 84 εκατ. στερλίνες έναντι 101 εκατ. στερλινών το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα (-16,8%). Αν γίνουν οι μετατροπές σε ευρώ, τότε τα EBITDA για το φετινό α΄εξάμηνο είναι στα 98,3 εκατ. ευρώ έναντι 126,25 εκατ. ευρώ (-22,1%).

Από την πτώση των εσόδων επηρεάστηκαν και τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη. Συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν στα 27 εκατ. στερλίνες έναντι 39 εκατ. στερλινών (-30,7%), ενώ μετά την μετατροπή είναι στα 31,6 εκατ. ευρώ έναντι 48,75 εκατ. ευρώ (-35,1%).

Οι επενδύσεις κινήθηκαν στα επίπεδα των 29 εκατ. στερλινών έναντι 28 εκατ. στερλινών, ενώ μειωμένη ήταν και η λειτουργική ταμειακή ρευστότητα που διαμορφώθηκε στα 38 εκατ. στερλίνες έναντι 47 εκατ. στερλινών (-19%). Μετά την μετατροπή, η λειτουργική ταμειακή ρευστότητα ήταν στα 44,5 εκατ. ευρώ έναντι 58,75 εκατ. ευρώ (-24,2%).

To μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη (APRU) ήταν στα 11 ευρώ για το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου (από 11,1 ευρώ το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο και 14,8 ευρώ πριν από ένα χρόνο). Το APRU στους συνδρομητές συμβολαίου ήταν στα 25,8 ευρώ και στους χρήστες καρτοκινητής στα 3,8 ευρώ, περίπου στα ίδια επίπεδα με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο.

Συνδέσεις
Από την άλλη πλευρά, η Vodafone Ελλάδος είδε τις νέες συνδέσεις κατά το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου να αυξάνονται κατά 157.000 και να φθάνουν στο τέλος Σεπτεμβρίου στα 4,788 εκατ. με το 64,5% να αφορά συνδέσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας.

Στο συγκεκριμένο τρίμηνο, τα λεπτά ομιλίας έφθασαν τα 2,487 δις, επίδοση που αποτελεί ρεκόρ για την εταιρεία τα τελευταία τρίμηνα. Τα μηνύματα που εστάλησαν έφθασαν στα 329 εκατ., μειωμένα σημαντικά σε σχέση με τα 349 εκατ. μηνύματα του καλοκαιριού του 2012.

Λόγω του καλοκαιριού και των διακοπών, υπήρξε μία εντυπωσιακή αύξηση στη χρήση των υπηρεσιών δεδομένων. Οι χρήστες της Vodafone το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2013 «διακίνησαν» 1.361 εκατ. MBs, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2012 το νούμερο ήταν μόλις στα 862 εκατ. MBs.

Η στροφή στα smartphones είναι προφανής και το αποτέλεσμα είναι στο τέλος Σεπτεμβρίου το 24,4% της πελατειακής βάσης της Vodafone Ελλάδος να χρησιμοποιεί smartphone (έναντι 22,7% στο τέλος Ιουνίου), ενώ το 54,1% των πελατών έχει «ενσωματώσει» πακέτο δεδομένων.

Related Posts