22.9 C
Athens
28/03/2024
Biztech

Μεγάλη ανάπτυξη και ακόμα μεγαλύτερες προοπτικές για το e-commerce στην Ελλάδα

Μία ακόμη μελέτη που επιβεβαιώνει την άνθιση του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα αλλά και τις τεράστιες προοπτικές που δυνητικά έχει ο χώρος, δόθηκε στη δημοσιότητα.  Πρόκειται για την ετήσια έρευνα του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C που πραγματοποιεί εδώ και 5 χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνοπτικά, η μελέτη αποκαλύπτει την ισχυρή δυναμική που εμφανίζει το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα, με ανάπτυξη 25% σε ετήσια βάση, αλλά και το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα υπολείπονται σημαντικά ως ποσοστό επί των χρηστών του διαδικτύου με τον μέσο όρο της ευρωπαϊκής αγοράς.

Σύμφωνα με τα όσα ανέδειξε η εν λόγω μελέτη, το 35% των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα (περίπου 2,2 εκατ.) έκαναν τουλάχιστον μια αγορά προϊόντος / υπηρεσίας on-line. Παρά το ότι η on-line αγορά κινήθηκε με 25% ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το 2012, ακόμη παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αφού η αντίστοιχη ευρωπαϊκή αγορά θα φθάσει τα €350 δις, με το 70% των συνδεδεμένων χρηστών να αγοράζουν on-line. Αυτό δείχνει και την προοπτική της ελληνικής αγοράς η οποία από τα €3,2 δις μπορεί κάτω από προϋποθέσεις να φθάσει τα επόμενα χρόνια τα €6 δις.

Τα κύρια χαρακτηριστικά των Ελλήνων on-line καταναλωτών είναι τα εξής:

• Έχουν εμπειρία 5,5 ετών, κατά μέσο όρο, στις on-line αγορές. Το 18% ξεκίνησε τις on-line αγορές το 2013 που δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη της αγοράς σε σχέση με το 2012.

• Η μέση αξία των on-line συναλλαγών κυμάνθηκε στα €1.500 με την μερίδα του λέοντος να την παίρνουν η αγορά υπηρεσιών όπως: Ταξιδιωτικές υπηρεσίες (αγορά εισιτηρίων), διανομή σε καταλύματα, ασφάλειες αυτοκινήτων, τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, εισιτήρια για εκδηλώσεις.

• Το 40% θα αυξήσουν τις on-line αγορές τους το 2014, ενώ λόγω της οικονομικής κρίσης το 20% θα τις μειώσει.

• Η σημασία του διαδικτύου στις αγορές συνολικά φαίνεται και από το γεγονός ότι για τους on-line αγοραστές το 40% των αγορών σε φυσικά καταστήματα / εταιρείες γίνεται αφού γίνει σοβαρή διερεύνηση / έρευνα και σύγκριση τιμών στο διαδίκτυο.

• Μόνο το 60-65% των συνολικών on-line αγορών κατευθύνεται σε ελληνικά sites. Αυτό καταδεικνύει και την προοπτική των ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων στο μέλλον, αφού το αντίστοιχο νούμερο στην Ευρώπη είναι κοντά στο 90%.

• Οι Έλληνες on-line αγοραστές συνήθως αγοράζουν από 4-5 ελληνικά sites και 3-4 ξένα sites.

Τα κύρια συμπεράσματα της μελέτης θα παρουσιασθούν την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου στο 9ο συνέδριο καινοτομίας του διαδικτύου και ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Το BizTech.gr χρησιμοποιεί συνδέσεις Vodafone Internet 4Sharing για να σας φέρνει πάντα πρώτο κάθε εξέλιξη.

 

Σχετικά άρθρα

Η Acer επεκτείνει τη σειρά Aspire με νέα all-in-one desktop και notebook

Giorgos Athanassiadis

Active Computer Systems: Με νέο λογότυπο δυναμικά στη νέα εποχή

Giorgos Athanassiadis

Mobile Monday Athens με θέμα τις εφαρμογές cross-screen

antonyroussel

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα