LG: Σταθερη αναπτυξη, premium προφιλ

Πρόσφατα, είχαµε την ευκαιρία να µιλήσουµε από κοντά µε τον Άρη Κουτελό, τον επικεφαλής του τµήµατος καταναλωτικών ηλεκτρονικών της LG Electronics Ελλάς, σχετικά µε την πορεία της εταιρείας στον χώρο των τηλεοράσεων, αλλά και τα σχέδιά της για το µέλλον.

Όπως έγινε φανερό από τη συζήτηση, το τοπικό κατάστηµα της LG, όχι µόνο κατάφερε να αντισταθεί στην κρίση, αλλά παράλληλα ενίσχυσε τη θέση του και φαίνεται έτοιµο για την πολυπόθητη ανάπτυξη.

Ας δούµε όµως πιο αναλυτικά, τι µας είπε ο κ. Κουτελός.

ΒΤ: Δώστε µας µερικά στοιχεία για την αγορά τηλεοράσεων στην Ελλάδα. Πως έχει κινηθεί τόσο τεµαχιακά, όσο και σε επίπεδο εσόδων κατά το πρώτο 5µηνο του 2013 σε σχέση µε το 2012, και ποιες ήταν οι αλλαγές τα τελευταία 3 χρόνια. Ποια είναι η θέση της LG σε αυτήν την αγορά, και ποιοι οι στόχοι για το τρέχον έτος;

Α.Κ.: Στην αγορά των τηλεοράσεων, φέτος παρατηρείται µία ανάκαµψη, ωστόσο όχι απρόβλεπτη, µε αρκετά µεγάλη αύξηση το πρώτο δίµηνο του 2013. Η κατηγορία όµως αυτή, θα λέγαµε ότι δεν επηρεάστηκε τόσο πολύ από την κρίση τα τελευταία 3 χρόνια (όπως άλλες κατηγορίες καταναλωτικών προιόντων), µιας και µε εξαίρεση το 2011, η πορεία της ήταν σχετικά σταθερή. Σε αυτό βέβαια βοήθησε και το κλείσιµο του αναλογικού σήµατος, το οποία στο 2ο εξάµηνο του 2012, απογείωσε τις πωλήσεις της τηλεόρασης, ουσιαστικά απορροφώντας τελείως τη πιθανή πτώση που θα οφείλετο στην κρίση.

Το πρόβληµα όµως παραµένει ο µεγάλος πόλεµος των τιµών, προτρέποντας  όχι µόνο το µαζικό καταναλωτικό ενδιαφέρον στα προϊόντα βασικών χαρακτηριστικών (µιας και αυτά µονοπωλούν τις διαφηµιστικές καµπάνιες του λιανεµπορίου), αλλά και σε πολύ χαµηλές κερδοφορίες που εντείνουν το πρόβληµα της αγοράς.

Μέσα σε όλα αυτά, όµως πρέπει να δούµε και το έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών στην Ελλάδα για τις νέες τεχνολογίες, καθώς η Ελλάδα, βάσει των στοιχείων µας, είναι πρώτη σε ενεργοποίηση τηλεοράσεων SMART TV, στο δίκτυο, σε ποσοστό άνω του 50%. Κάτι τέτοιο, δεν πρέπει να παραβλέπεται από όλους εµάς, ενώ καλό θα ήταν να επανεξετάσουµε την προώθηση αυτών των προϊόντων µε τον καλύτερο τρόπο, ενηµέρωσης και προσφοράς.

Η LG  αξιοποιώντας τις ευκαιρίες που δηµιουργούνται εν καιρώ κρίσης, αύξησε το µερίδιο της στην ελληνική αγορά σταδιακά (ξεπερνώντας φέτος το 36%) και µάλιστα σε ιδιαίτερα premium µοντέλα (3D-SMART TV) καθώς και σε µεγάλα σε ίντσες προϊόντα (47-55”).

Φέτος, θεωρούµε ότι οι νέες σειρές υπερτερούν σε τεχνολογία (π.χ παθητική µετάδοση 3D, ULTRA HD), αλλά και σε design (Cinema screen series). Η LG, έχει βάλει ώς στόχο την εδραίωσή της ως ηγέτιδα στην αγορά των τηλεοράσεων, αλλά και των υπόλοιπων κατηγοριών εικόνας και ήχου, ενώ επίσης θέλουµε στη συνείδηση των καταναλωτών, να είµαστε µια εταιρία µε προιόντα υψηλής ποιότητας και τεχνολογίας.

ΒΤ: Αναφερθήκατε ήδη στο θέµα της τιµής. Με δεδοµένο τον έντονο πόλεµο τιµών (και εντυπώσεων) στο retail, υπάρχει περιθώριο αξιοπρεπούς κερδοφορίας σε αυτήν την αγορά; Πως αντιµετωπίζει η LG το θέµα

Α.Κ.: Η LG σε αυτό τον τοµέα προσπαθεί να προσφέρει τα προϊόντα της, στη πιο σωστή και τίµια τιµή, ωστόσο όπως γνωρίζετε η αγορά είναι αυτή που διαµορφώνει τις τελικές τιµές, βάσει του νόµου της προσφοράς και της ζήτησης.

Την εποχή της κρίσης, όπως προανέφερα, δηµιουργήθηκε µεγάλη πίεση στις τιµές και στη προσπάθεια διατήρησής τους. Η κάθε εταιρεία έκανε ότι ήταν δυνατόν να κρατήσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών “ζεστό”, µε αποτέλεσµα µερικές φορές να πιέζονται αρκετά και οι κερδοφορίες.

ΒΤ: Τα τελευταία 5 χρόνια, η τηλεόραση έχει εξελιχθεί τόσο δραµατικά, ώστε πολλοί να αµφιβάλλουν εάν οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αφοµοιώσουν όλες τις αλλαγές (ψηφιακή τηλεόραση, LCD/LED/Plasma, 3D, Smart TVs κ.λπ.). Εσείς πως βλέπετε τη συµπεριφορά του κοινού ως προς τις νέες τεχνολογίες; Είναι για παράδειγµα έτοιµο να επενδύσει σε χαρακτηριστικά που το διαθέσιµο περιεχόµενο δεν εκµεταλλεύεται ακόµα;

Α.Κ.: Θεωρώ ότι η παρατήρησή σας  είναι πολύ σωστή, µιας και η ιστορία µάς δείχνει ότι η επιτυχία κάθε τεχνολογίας, όσο εντυπωσιακή και να ήταν, βασιζόταν στο περιεχόµενο. Η τηλεόραση, ως προϊόν, όντως εξελίχθηκε ραγδαία και εντυπωσιακά, προσφέροντας εκπληκτικές δυνατότητες, που παλιότερα θα περιµέναµε πολύ περισσότερο χρόνο να τις συναντήσουµε, όπως η τεχνολογία 3D, το περιεχόµενο SMART ή η ανάλυση των 2160 γραµµών (ULTRA HD).

Η αφοµοίωσή τους λοιπόν, προϋποθέτει την παροχή ανάλογου περιεχοµένου και εκεί νοµίζω ότι είναι το κλειδί – για αυτό και η τεχνολογία SMART TV, αυτή τη στιγµή είναι και η πιο πετυχηµένη, καθώς προσφέρει το περιεχόµενο στην ίδια τη συσκευή και µάλιστα µε διαρκή ανανέωση. H τεχνολογία 3D, είναι κατά τη γνώµη µου επίσης εντυπωσιακή, απλά υστερεί λίγο στην άµεση επαφή µε το περιεχόµενο, όµως σίγουρα αξίζει τον κόπο µια τέτοια επένδυση, καθώς αποτελεί εισιτήριο στο νέο συναρπαστικό κόσµο θέασης και εµπειρίας.

Στην LG, εκτός του ότι προσφέρουµε τη περιφερειακή συσκευή Blu-Ray για την αναπαραγωγή 3D σε αρκετά ανταγωνιστική τιµή, παρέχουµε και λειτουργία µετατροπής τού σήµατος 2D σε 3D, ακόµη και από σήµα απλής κεραίας. Επίσης, αγοράζοντας ένα home cinema 3D της LG, προσφέρεται και η δυνατότητα 3D Sound zooming, το οποίο αυξοµειώνει τον ήχο σε αντίστοιχες σκηνές 3D.

ΒΤ: Η LG στοιχηµάτισε πρώτη στην τεχνολογία του παθητικού 3D και ο ανταγωνισµός την αντιµετώπισε αρχικά µάλλον υπεροπτικά. Πως έχει εξελιχθεί αυτή η κίνηση; Τι αποτελέσµατα είχε για την εταιρεία;

Α.Κ.: Σε αυτό το θέµα πιστεύουµε, ότι η µάχη έχει πια κερδηθεί (και όχι µόνο στην Ελλάδα) και αυτό το στηρίζουµε όχι µόνο στα µερίδια πωλήσεων των 3D τηλεοράσεών µας, αλλά και στα αντίστοιχα ερωτηµατολόγια στα οποία τίθεται αυτό το θέµα, σε καταναλωτές.
Αυτή η τεχνολογία, πραγµατικά, δεν προσφέρει µόνο έναν ασφαλή τρόπο θέασης 3D περιεχοµένου, οικονοµικό και συµβατό, αλλά µία αξέχαστη εµπειρία θέασης για όλη την  οικογένεια ή την παρέα. Θα ήθελα να σηµειώσω ότι, έχουµε στηρίξει την εµπειρία 3D ακόµη και σε δηµόσιους χώρους, µε ταυτόχρονη θέαση από εκατοντάδες ανθρώπους, κάτι  που δεν µπορεί να υποστηρίξει η λύση της ενεργής τεχνολογίας.

ΒΤ: Στον τοµέα των Smart TVs, παρατηρείται ένας “οργασµός” ανακοινώσεων και νέων χαρακτηριστικών, αλλά η γενική αίσθηση είναι ότι το “έξυπνο” περιεχόµενο δεν είναι ακόµη έτοιµο. Ποια είναι τα σχέδιά σας στον εν λόγω τοµέα και πως το αντιµετωπίζει ο καταναλωτής αυτήν την επιλογή;

Α.Κ.: Όπως ανέφερα και προηγουµένως, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι τώρα πια µπορούµε να πούµε ότι το περιεχόµενο SMART είναι εδώ, µε αµέτρητες λύσεις σε επίπεδο apps και εµείς στην LG κάνουµε ότι είναι δυνατόν να το προσφέρουµε στην πλατφόρµα µας.

Σε πρώτη φάση έχει ξεκινήσει η προσαρµογή των apps στην ελληνική γλώσσα, από όλες τις κατηγορίες, µε έµφαση ωστόσο στο video περιεχόµενο, ενώ έχει ήδη ανακοινωθεί ο διαγωνισµός δηµιουργίας application για την πλατφόρµα µας, προσφέροντας µάλιστα τη σχετική τεχνογνωσία, µε µεγάλο βραβείο, όπου ο  developer θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει τη δουλειά του στην πλατφόρµα SMART της LG, στηρίζοντας έτσι και τους Έλληνες δηµιουργούς.

Ο καταναλωτής, όπως ανέφερα και προηγουµένως, στηρίζει πολύ αυτή τη τεχνολογία, ενώ βάσει των εσωτερικών αναφορών από τα κεντρικά µας, η Ελλάδα κατατάσσεται στη πρώτη θέση activation rate (ποσοστό ενεργοποίησης τηλεοράσεων στο δίκτυο).

ΒΤ: Το τοπικό κατάστηµα πέρασε µία περίοδο έντονων αλλαγών και ανακατατάξεων. Θεωρείτε ότι αυτή η περίοδος έχει πλέον λήξει και µπορείτε πλέον να βλέπετε την ανάπτυξη; Ποιες είναι οι προβλέψεις για τον τοµέα των τηλεοράσεων;

Α.Κ.: Το υποκατάστηµα της LG στην Ελλάδα, αντιµετώπισε κάποια µικρής κλίµακας θέµατα, αρκετά µικρά σε σχέση µε αντίστοιχες άλλες εταιρείες, τα οποία έχουν ήδη ξεπεραστεί και το 2013 δείχνει να είναι µια χρονιά ανάκαµψης, αλλά και αισιοδοξίας για το µέλλον του χώρου, αλλά και της χώρας, αντίστοιχα.

ΒΤ: Παραδοσιακά, η LG είχε καλή επαφή µε το δίκτυο διανοµής και τους κλασικούς µεταπωλητές ΙΤ. Κατά πόσο αυτοί οι συνεργάτες αποτελούν πλέον σηµαντικό τµήµα για την αγορά των τηλεοράσεων; Ή µήπως είναι ένα καθαρά retail παιχνίδι πλέον;

Α.Κ.: Θα έλεγα ότι δεν έχει αλλάξει κάτι στη στρατηγική µας, όσον αφορά τα κανάλια διανοµής ενώ επίσης η τεράστια αύξηση των monitor TVs το 2012, έχει προσφέρει αντίστοιχη ανάπτυξη και σε αυτό το δίκτυο. Αυτό που ίσως φαίνεται περισσότερο είναι η επιθετική πολιτική του δικτύου λιανικής, που δείχνει µια τάση προς τα εκεί.

TVs: Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αγορά

Η αγορά των τηλεοράσεων, µόνο… “βαρετή” δεν µπορεί να χαρακτηριστεί, αφού τα δεδοµένα αλλάζουν διαρκώς, προσθέτοντας πίεση στους απανταχού υπεύθυνους του τοµέα.

Νέα προϊόντα, νέες τεχνολογίες, εποχικότητα, µεγάλα events, µετάβαση σε ψηφιακό σήµα, Internet, 3D, υπέρ-υψηλές αναλύσεις, χρηµατοοικονοµικές και διεθνείς εξελίξεις, είναι λίγα µόνο από τα στοιχεία που επηρεάζουν την αγορά, δηµιουργώντας κάθε φορά ένα νέο πεδίο “µάχης”.

Ας δούµε για παράδειγµα, αυτήν τη χρονιά. Η χρονιά ξεκίνησε εξαιρετικά µε ένα µεγάλο “µπαµ” στις πωλήσεις κατά το πρώτο δίµηνο. Ο βασικός λόγος ήταν φυσικά η διακοπή του αναλογικού σήµατος.

Παρ’ όλα αυτά, το επόµενο δίµηνο (Μάρτιος-Απρίλιος) ήταν αρκετά κακό, κυρίως λόγω των γεγονότων στην Κύπρο και την ανασφάλεια που επέστρεψε στο καταναλωτικό κοινό.

Βέβαια, το πρόσηµο του τετραµήνου παραµένει (ελαφρά) θετικό, αλλά θα έχει µεγάλο ενδιαφέρον το αµέσως επόµενο διάστηµα, αφού η σύγκριση µε το 2012 θα είναι µάλλον “άδικη” λόγω των αθλητικών γεγονότων που “έτρεξαν” πέρυσι. Εποµένως, η αγορά θα πρέπει να προετοιµαστεί για µία καλοκαιρινή “κοιλιά” προτού επιστρέψει και πάλι στην ανάπτυξη, που όπως όλα δείχνουν θα πρέπει να την περιµένουµε από τον Σεπτέµβριο και έπειτα.

Αξίζει να σηµειωθεί επίσης, ότι το 2012 ήταν µία καλή χρονιά (κυρίως λόγω Digea αλλά όχι µόνο), οπότε ακόµη και τυχόν στασιµότητα το 2013 αποτελεί επιτυχία. Πρακτικά, η µόνη πραγµατικά κακή χρονιά για την τηλεόραση ήταν αυτή του 2011, και µάλιστα ακόµη και αυτή ήταν εξαιρετικά πιο ήπια σε σχέση µε την πτώση της τάξεως του -50% και -60% που συναντήσαµε σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες όπως οι κάµερες κ.α.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την LG, αξίζει να σηµειώσουµε ότι η εταιρεία, πιστή ως προς τις περυσινές της αναγγελίες, προωθεί το προφίλ του “premium” παίκτη, εστιάζοντας τις προσπάθειές της σε µοντέλα ανώτερων χαρακτηριστικών, µεγαλύτερων ιντσών, µεγαλύτερης µέσης τιµής πώλησης και συνακόλουθα, αυξηµένης κυκλοφορίας.

Έτσι, αυξάνοντας τα µερίδιά της σε κατηγορίες όπως οι SMART TVs και οι 3D TVs, η εταιρεία έχει καταφέρει να αυξήσει το µέση τιµή αγοράς, ενώ ήδη προωθεί τις νέες τάσεις, όπως τις τηλεοράσεις ULTRA HD των 2.160 γραµµών (διπλάσιες του FULL HD). Αυτή η αγορά αναµένεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού οι φίλοι της υψηλής ποιότητας εξακολουθούν να επενδύουν, ενώ πλέον µέσω ενός νέου Blu-Ray player της LG που πραγµατοποιεί upscale σε ULTRA HD, αυτή η ανώτερη ποιότητα αποκτά και περιεχόµενο.

Related Posts