ΙΟΒΕ-Google: το Διαδικτυο ωφελει σοβαρα την Ελλαδα

Σημαντική μπορεί να είναι η συμβολή του διαδικτύου για την ελληνική οικονομία και κοινωνία αρκεί οι ελληνικές επιχειρήσεις και το δημόσιο να υιοθετήσουν συγκεκριμένες πρακτικές, προσανατολιζόμενοι στην online εποχή. Αυτό αναδεικνύει, μεταξύ άλλων, μελέτη του ΙΟΒΕ με τίτλο «Το διαδίκτυο στην Ελλάδα: Εμπόδια και Προοπτικές». H μελέτη, που υλοποιήθηκε με την υποστήριξη της Google, βασίστηκε σε online δημοσκόπηση 100 ειδικών καθώς και σε 40 συνεντεύξεις  και παρουσιάστηκε στο κοινό στις 29 Ιανουαρίου.

Με βάση τα στοιχεία της μελέτης καταδεικνύεται ότι οι τάσεις σύνδεσης και χρήσης είναι υψηλότερες στις μικρότερες ηλικίες (80% του τμήματος 16-24 ετών), ενώ η μόρφωση και τα εισόδημα φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο (94% των Ελλήνων με υψηλή μόρφωση χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, πάνω από 50% των Ελλήνων με εισόδημα άνω των €75.000 έχουν online πρόσβαση). Σε ό,τι αφορά τις επιχειρήσεις, τα ποσοστά σύνδεσής τους βρίσκονται πολύ κοντά με τον ευρωπαϊκό μ.ό. (Ελλάδα- 93%, Ε.Ε.27-95%), ωστόσο αυτά μειώνονται στις πολύ μικρές επιχειρήσεις (<10 άτομα). Τέλος, η επέκταση της χρήσης υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης φαίνεται να είναι αργή, λόγω των σύνθετων διαδικασιών, της διστακτικότητας στην παροχή στοιχείων από χρήστες και των μη ολοκληρωμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Όπως αναδείχθηκε και από την μελέτη, το διαδίκτυο και η ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών ενισχύουν τη διαφάνεια, την απλοποίηση των διαδικασιών και την προσβασιμότητα γεγονός που δημιουργεί  πρόσθετες ευκαιρίες, για το Δημόσιο, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις  Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις πρωτοβουλίες που μπορούν να ληφθούν, η έρευνα του ΙΟΒΕ προτείνει οι επιχειρήσεις να ενσωματώσουν τη χρήση του Διαδικτύου στη στρατηγική τους.  Αντίστοιχα οι ιδιώτες θα πρέπει να αναπτύξουν e-skills ενώ ο δημόσιος τομέας είναι σημαντικό να υιοθετήσει έναν πιο ενεργό ρόλο στο online περιβάλλον, προσφέροντας ολοκληρωμένες δημόσιες υπηρεσίες προς τους πολίτες, αλλά και κίνητρα για τη χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Αυτό αποκαλύπτεται και στα ευρήματα της έρευνας καθώς το 24% των επιχειρήσεων που προτιμούν να μην συναλλάσσονται ηλεκτρονικά με τις δημόσιες υπηρεσίες δηλώνουν ότι δεν εμπιστεύονται τις διαθέσιμες πλατφόρμες, ενώ το 22% από αυτές βρίσκουν τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης υπερβολικά περίπλοκες ή χρονοβόρες.

Όσον αφορά τα αίτια της χαμηλής διείσδυσης του Διαδικτύου, είναι η ασφάλεια συναλλαγών και προσωπικών δεδομένων και αντίστοιχα η χαμηλή εμπορική εμπιστοσύνη,   κοινωνικοί παράγοντες (γλώσσα, κουλτούρα, έλλειψη σχετικών δεξιοτήτων, κ.τ.λ.), η χαμηλή ποιότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, θέματα που σχετίζονται με πνευματικά δικαιώματα και δικαιώματα χρήσης, οι σύνθετες διαδικασίες, η απουσία προτυποποιημένων διαδικασιών και αργές και μη αξιόπιστες συνδέσεις.
 

Related Posts