22.9 C
Athens
28/03/2024
Biztech

IDC: πτώση 23,2% στις πωλήσεις PC το 3ο τρίμηνο του 2012

Απώλειες 23,2% καταγράφηκαν στο 3ο τρίμηνο 2012 για τις πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία (prelim results) της IDC. “Παραδοσιακά” το 3ο τρίμηνο κάθε έτους είναι από τα πιο αδύναμα όσον αφορά τις επιδόσεις πωλήσεων για την αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Ωστόσο, η συγκυρία έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά, πρώτον την εμφάνιση πολύ δυναμικών και ελκυστικών τεχνολογιών, ειδικά στην κατηγορία των φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών και δεύτερον, την παγιωμένη ύφεση. Το αποτέλεσμα είναι η αγορά να έχει χάσει συνολικά από την αρχή του έτους πάνω από 60% της δυναμικής των πωλήσεων της (1ο τρίμηνο 2012 -26%, 2ο τρίμηνο 2012 -12,9%, 3ο τρίμηνο 2012 -23,2%).

Συνολικά, στο 3ο τρίμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης διατέθηκαν 120.496 τεμάχια σε σύγκριση με 156.857 τεμάχια το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Σε σχέση με τα μερίδια αγοράς τους, την πρώτη πεντάδα αποτελούν οι: Hewlett Packard με μερίδιο αγοράς 17,6%, Toshiba με 15,5%, Turbo X (Πλαίσιο Computers) με 15,4%, Dell με 10,2% και Lenovo με 7,7%.

Ανά κατηγορία προϊόντων, οι πωλήσεις των σταθερών ηλεκτρονικών υπολογιστών μειώθηκαν κατά 29,5%. Αναλυτικά, την πρώτη πεντάδα της συγκεκριμένης κατηγορίας απαρτίζουν οι: Turbo X (Πλαίσιο Computers) με μερίδιο αγοράς 21,5%, Hewlett Packard με 19,4%, Dell με 9,3%, e-shop με 5,7% και Info-quest με 3,8%.

Στην κατηγορία των φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 19,7%. Σε αυτήν την κατηγορία την πρώτη πεντάδα αποτελούν οι: Toshiba με μερίδιο αγοράς 22,8%, Hewlett Packard με 16,7%, Turbo X (Πλαίσιο Computers) με 12,4%, Dell και Sony με 10,7%.

Στην κατηγορία των ηλεκτρονικών υπολογιστών για επαγγελματική χρήση η μείωση των πωλήσεων διαμορφώθηκε στο 17,1%. Σε αυτήν την κατηγορία την πρώτη πεντάδα αποτελούν οι: Hewlett-Packard με μερίδιο αγοράς 19,3%, Dell με 16,2%, Turbo-X (Πλαίσιο Computers) με 14,1%, Toshiba με 12,4% και Fujitsu με 6,8%.

Στην κατηγορία των ηλεκτρονικών υπολογιστών για καταναλωτική χρήση, η μείωση των πωλήσεων διαμορφώθηκε στο 27,4%, γεγονός που δείχνει πόσο έχει αλλάξει η λίστα των προτεραιοτήτων των οικιακών καταναλωτών. Αναλυτικά, την πρώτη πεντάδα αποτελούν οι: Toshiba με μερίδιο αγοράς 18,1%, Turbo-X (Πλαίσιο Computers) με 16,4%, Hewlett-Packard με 16,2%, Sony με 10,6% και Lenovo με 9,5%.

Η μόνη κατηγορία ηλεκτρονικών υπολογιστών που δείχνει να αντιστέκεται, εμφανίζοντας μονοψήφια μείωση των πωλήσεων της, είναι οι φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές για επαγγελματική χρήση. Σε αυτήν την κατηγορία η μείωση των πωλήσεων κατά το 3ο τρίμηνο του 2012 διαμορφώθηκε στο 3,2%. Η πεντάδα των εταιρειών που ξεχωρίζουν είναι οι: Toshiba με μερίδιο αγοράς 22,9%, Dell με 17,6%, Hewlett Packard με 13,3%, Turbo X (Πλαίσιο Computers) με 11,1% και Fujitsu με 10,9%.

Σχετικά άρθρα

Ο Αντώνης Τσιμπούκης αναλαμβάνει και τη Cisco Πορτογαλίας

Η Vodafone υλοποίησε το πρώτο ιδιωτικό mobile δίκτυο στην Ελλάδα

Giorgos Athanassiadis

Επεκτείνονται οι υπηρεσίες τηλεϊατρικής από τον ΟΤΕ και την Intracom Telecom

Giorgos Athanassiadis

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα