Ένα μεγάλο θέμα που θα μας ακολουθεί τα επόμενα χρόνια είναι το cloud. Τo cloud ως λύση για τις επιχειρήσεις, τους επαγγελματίες, τα ερευνητικά ιδρύματα ακόμα και τις πλέον κρίσιμες κρατικές υποδομές. Συμφέρει; Είναι ασφαλές; Μπορεί να δώσει δυναμική στην ανάπτυξη ή μήπως τελικά στερήσει θέσεις εργασίας; Ερωτήματα που τίθενται ξανά και ξανά, γύρω από το άυλο σύννεφο της πληροφορικής. Η IBM όμως επέκτεινε τη λίστα των ερωτημάτων, προσθέτοντας μερικές σαφώς πιο…οικιακές απορίες, όπως για παράδειγμα ποια είναι η ιδανική θερμοκρασία για τη συντήρηση μιας τούρτας; Σε αυτό το ερώτημα το ψυγείο μας θα βρίσκει την απάντηση μέσα από το SmartCloud της IBM και θα προσαρμόζει αυτόματα τον θερμοστάτη. Αυτό τουλάχιστον είναι το όραμα της αμερικανικής εταιρείας, όπως εκφράστηκε από τα χείλη του Martin Kienzle, ερευνητή του τομέα ηλεκτρονικών της IBM, στη διάρκεια της CES 2013.
Ο Kienzle υποστήριξε ότι υπάρχουν ήδη οικιακές συκευές, όπως ψυγεία και τηλεοράσεις, που είναι συνδεδεμένες στο Ίντερνετ και πως το επόμενο βήμα θα είναι η διασύνδεση μεταξύ τους μέσω του SmartCloud. Η IBM οραματίζεται ένα πλήρως διασυνδεδεμένο σπίτι όπου όλες οι συσκευές θα μπορούν να ελέγχονται από απόσταση και ταυτόχρονα θα έχουν πρόσβαση σε μια τεράστια βάση δεδομένων. Στο πλαίσιο αυτό και σαν πρώτο βήμα η IBM προσχώρησε στη Smart TV Alliance, την οποία απαρτίζουν η Philips, η Panasonic, η LG και η Toshiba, με στόχο τη διερεύνηση του κατά πόσο το “σύννεφο” μπορεί να προσφέρει προσωποποιημένες υπηρεσίες. Αν, για παράδειγμα, ένα παιδί πάει να ανοίξει την τηλεόραση, η συσκευή μέσω ειδικών αισθητήρων θα αναγνωρίζει την ηλικία του και έτσι θα αποκλείει αυτόματα κάθε πρόσβαση σε τηλεοπτικούς σταθμούς με ακατάλληλο περιεχόμενο. Σύμφωνα με τον Kienzle το 2013 είναι έτος ορόσημο για την IBM προκειμένου να καθορίσει τι μπορεί και τι δεν μπορεί να προσφέρει το cloud στον οικιακό καταναλωτή.