22.8 C
Athens
29/03/2024
Biztech

HTC: Αγώνας για επιβίωση στα smartphones

Ο άγραφος κανόνας του business λέει ότι σε κάθε αγορά, όσο μεγάλη και αν είναι, συνήθως υπάρχουν δύο παίκτες που “μεσουρανούν”, και ένας που ενδεχομένως να μπορεί να σταθεί με οριακή έστω κερδοφορία. Από εκεί και πέρα -ή μάλλον και κάτω για να είμαστε πιο ακριβείς- το χάος. Με τη Samsung και την Apple να μοιράζονται, λοιπόν, τη μερίδα του λέοντος από την αγορά των smartphones, οι υπόλοιποι παίκτες προσπαθούν με νύχια και με δόντια να καπαρώσουν την τρίτη θέση ώστε να παραμείνουν ζωντανοί και να διατηρήσουν την αυτονομία τους.

Στον αγώνα αυτό η ταϊβανέζικη HTC ανακοίνωσε φτωχά αποτελέσματα όσον αφορά τις πωλήσεις του Φεβρουαρίου που μας πέρασε. Ειδικότερα, η HTC ανακοίνωσε έσοδα 383,9 εκατ. δολαρίων, μειωμένα κατά 26,82% σε σχέση με τα έσοδα του Φεβρουαρίου του 2012. Πρόκειται για τον 16ο συνεχόμενο μήνα κατά τον οποίο η εταιρεία ανακοινώνει πτώση εσόδων στις year-on-year πωλήσεις της. Η τελευταία φορά που η HTC είδε αύξηση στη συγκεκριμένη σύγκριση ήταν τον Οκτώβριο του 2011. Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο αν συνυπολογίσουμε την πρόβλεψη για έσοδα 1,68 δις δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2013, τη στιγμή που τα πραγματικά έσοδα στους πρώτους δύο μήνες του έτους έφτασαν μόλις τα 900 εκατ. δολάρια. Τώρα όλες οι ελπίδες της HTC έχουν εναποτεθεί στην πορεία του νέου HTC One το οποίο λανσαρίστηκε στην αγορά πριν λίγες εβδομάδες.

Σύμφωνα με αναλυτές, αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε ένα βήμα πριν μια ριζική ανακατάταξη στην αγορά των smartphones, τα πρώτα σημάδια της οποίας δεν αποκλείεται να δούμε ακόμη και μέσα στο 2013. Άλλωστε όλα τα στοιχεία δείχνουν προς την κατεύθυνση αυτή: η Nokia παρότι ισορρόπησε χάρη στην υιοθέτηση των Windows Phone της Microsoft, εξακολουθεί να χάνει πελάτες σε σχέση με το παρελθόν και ήδη με βάση το τελευταίο MWC δείχνει να ενδιαφέρεται περισσότερο για κινητά των 15 δολαρίων σε Αφρική και Ασία, παρά για iPhone killers (και ίσως να έχει και απόλυτο δίκιο!). Το ίδιο ισχύει και για την LG της οποίας το ποσοστό στην αγορά των LTE smartphones μειώθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2012 σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο το ίδιου έτους. Για την BlackBerry το OS10 μαζί με τις νέες συσκευές είναι ζαριά όλα ή τίποτα, και μέσα στους επόμενους λίγους μήνες η μοίρα της καναδικής εταιρείας θα ξεκαθαρίσει οριστικά. Μεγάλο ερωτηματικό είναι η Sony, η οποία έχοντας φάει αρκετές “κατραπακιές”, επίσης τα παίζει όλα ή τίποτα για την τρίτη θέση, ξεκινώντας μία από τις μεγαλύτερες marketing καμπάνιες στην ιστορία της, ελπίζοντας να “εκτινάξει” τα ποσοστά της.

Στο κάδρο έχουν μπει δυναμικά και -ποιοι άλλοι- οι Κινέζοι και κυρίως η Huawei, η οποία το τέταρτο τρίμηνο του 2012 πέρασε για πρώτη φορά στην τέταρτη θέση της λίστας των κατασκευαστών smartphones, αφήνοντας στην πέμπτη θέση τη Sony, που πλέον την ακολουθεί κατά πόδας η επίσης κινέζικη ΖΤΕ.  Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε και τη Lenovo, ο CFO της οποίας δήλωσε δημοσίως πριν ένα μήνα περίπου ότι δεν αποκλείει εξαγορά κάποιου κατασκευαστή smartphones, φέρνοντας μάλιστα ως παράδειγμα την BlackBerry (ακόμα RIM όταν είχαν γίνει οι συγκεκριμένες δηλώσεις).

Συνεπώς οι δυο εταιρείες που μπορούν, τουλάχιστον προς το παρόν, να απολαμβάνουν σημαντικά κέρδη και οι CEO τους να κοιμούνται ήσυχοι -αν βέβαια μπορεί οποιοσδήποτε CEO να κοιμάται ήσυχος- είναι η Samsung και η Apple. Για τους υπόλοιπους όμως, η κατάσταση είναι κρίσιμη και πολύπλοκη. Θα εξαγοραστεί η BlackBerry; Θα βρεθεί κάποιος να απορροφήσει την HTC; Πως μπορεί να αντιδράσει ο κολοσσός LG που προς το παρόν περιορίζεται σε πολύ μικρά ποσοστά; Θα τα καταφέρει η Sony; Και φυσικά, το πιο κρίσιμο ερώτημα: Μπορούν όλα αυτά να συμβούν ταυτόχρονα; Σίγουρα όχι, οπότε ας ετοιμαστούμε για πολύ σημαντικές αλλαγές. Μόλις συμβούν, να θυμάστε: Εδώ, στο BizTech.gr τις διαβάσατε πρώτοι! 

Σχετικά άρθρα

Πιστοποίηση της Pylones Hellas κατά ISO 27001:2013

Η ΗΡ Hellas διοργάνωσε το 4ο HP Technology Roadshow 2023 στην Πάτρα

Giorgos Athanassiadis

Πιλοτικές δοκιμές δικτύου 4G+ από την Cosmote

Kitriniaris

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία χρήσης. Αποδοχή Περισσότερα